Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Beste Tweakers,
Ik heb jullie hulp nodig met knoop doorhakken met welke nieuwe laptop ik moet kopen.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn werk programmeren en werken met wat 3D objecten. Wil dan ook graag een resolutie hoger dan x768 zodat ik wat makkelijk 2 tabs naast elkaar kan hebben.

Thuis gebruik, weet ik nog niet zo goed,
heb nu een oude laptop waar geen nieuwe spellen mee te spelen zijn. Speel wel veel Hearthstone, maar denk wel dat ik wat meer games zou willen gaan spelen(maar misschien is de intel HD 5500 al genoeg).

DualBoot Windows en Ubuntu en zo nu en dan wat foto's bewerken en filmpjes maken.

Wat is je budget?
Max 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom wil ik ook niet groter dan 14" en een goede battery life (7+ uur)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb nu een Samsung en ben er groot fan van, maar geloof niet dat ik nog een nieuwe Samsung zal vinden.
Wil het liefst een laptop met een goede build kwaliteit die 4+ jaar mee gaat.
Lenovo, had mijn voorkeur, na superFish maakt dat mij niet zoveel meer uit

Mijn voorkeuren in ongeveer de juist volgorde:

1. 14"
2. IPS (Of gewoon een goed scherm)
3. +4 years life
4. min. 6-8 Hours battery (browsing + movies)
5. Mat
6. Min. 8GB ram and SSD (Kan dit zelf inbouwen)
7. Beetje gamen in middel of low settings (hoeft niet nieuwste spellen te zijn)
8. Connectivity: LAN, HDMI, WiFi AC
9. Moet niet te heet worden (op mijn schoot kunnen)

Omdat, ik graag een tijd met mijn laptop wil doen wil ik een i5 van Broadwell of i7 van zowel Broadwell of Haswell oke.

Laptops die ik tot nu toe heb gevonden, maar als je een andere suggestie hebt hoor ik het graag!

Dell Latitude E5450
https://azerty.nl/1-1475-...itude-e5450-core-i7-.html
+: Lijkt meest kompleet te zijn
-: Dell, geen IPS?!? Vorig model had dit wel, en hoe is de battery?

Lenovo ThinkPad L450
https://azerty.nl/1-1475-...hinkpad-l450-20dt-co.html
+Lenovo, Keyboard en build quality
-only i5 and HD 5500 (though could be good enough..), Geen HDMI en LAN (haat verloop stekkertjes mee nemen)

Lenovo ThinkPad Yoga 14
https://azerty.nl/0-5061-...ptis.html?channel_code=40
+Lenovo. Touch (kan handig zijn?)
- Ben bang voor de scharnieren van het scherm, dat ze niet lang zullen halen, scherm ziet er wat glossy uit, batterij schijnt niet zo goed te zijn en max 8GB (misschien wil ik ooit nog meer), schijnt meer op een 15" te lijken door grote bezel om het scherm en geen LAN,

Graag suggesties welke van de drie ik zou moeten nemen en waarom of welke andere laptop
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hoi :)

Ik denk dat deze laptop voor jouw doeleinden perfect is:
pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451
- Hoge resolutie, dus veel werkruimte
- Klein maar toch relatief groot scherm
- Degelijke kwaliteit
- Design is geweldig
- Relatief lange accuduur

Ondanks dat het scherm 13" is, heb je waarschijnlijk (veel) meer werkruimte dan een 14" FHD scherm.
Gamen zal waarschijnlijk niet gaan, zeker niet de AAA titels van nu (BF4 etc.). Welke spellen ben je van plan te gaan spelen??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
De Dell XPS 13 was idd ook voor mij een mogelijkheid, iemand op mijn werk heeft hem besteld en hoop hem volgende week te zien. Vind hem in de tweakers review wel een te hoge glossy scherm hebben.
Ook gebrek van aansluitingen lijkt me vervelend (geen HDMI en geen LAN).

Games, ik zou graag spelen zoals:
thief,
bioshock- series,
Withcher 1,2,3(als het lukt :)
GTA5 maar schijnt te kunnen met een HD5500,
KoToR 1 en 2

Maar, zal echt niet meer dan 3-4 uurtjes per week kunnen gamen, dus of het waard zou zijn :)

Maar zal zeker over de XPS 13 er over nadenken dank je wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kun je beter voor iets groters met een dedicated GPU gaan, want ik kan je nu al verzekeren dat bijvoorbeeld The Witcher niet gaat lukken op een HD5500. O.a. Acus en Acer hebben vrij aardige laptops waar je ook nog op kan gamen, misschien dat je je daar in kan verdiepen.

Lenovo heeft mooie zakelijke laptops maar zijn ook niet enorm geschikt voor gaming. Als je een echt duurzame Lenovo wil zou ik voor de Thinkpad T series gaan.