[Aankoopadvies] Mediaplayer t.v.v. Popcornhour A400

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Na lang inlezen en zoeken en nog meer zoeken kom ik eigenlijk geen steek verder.

Momenteel heb ik een Popcorn Hour A400 staan welke een lokale content (WD HD 640GB) prima kan afspelen via een 5.1 Receiver (HDMI /Optische audio) naar de onlangs aangeschafte Sony Bravia Smart TV.

Prima beeld en geluid alleen merk ik gewoon dat de ontwikkeling zowat is gestopt en ik nu tegen de beperkingen aanloop van dat ding. Geen Netflix (die kijken via nu via de TV App van Sony) en geen app om films te streamen (popcorntime). Airplay werkt ook voor geen meter en ja dan gaat het kriebelen en zoek je weer een goede opvolger.

Dus mijn lijstje:
• HDMI
• SPDIF / optische audi
• Gigabit Ethernet aansluiting
• Mogelijkheid tot popcorn time app / soortgelijke app
• Eenvoudige (vlotte) bediening
• Full HD kijken (Netflix)
• Prijs ongeveer 200-300 euro.

Qua OS maakt het voor mij niet uit. Ik ben gaan zoeken en kom verschillende apparaten tegen allen met hun voor en eventueel nadelen:

• Raspberry Pi 2B - Leuk projectje voor de tweaker en deze kan op zich alles afspelen wat ik zo zag. Een kit kwam uit op ongeveer 100 euro. Minpunten wat ik zo kon zien is dat het configuren de nodige tijd kost. Maar gezien alle ervaringen lijkt me dit een leuk ding.

• Asus VivoPC VM60-G113M - Een compacte pc waar je eigenlijk alles mee kunt doen. Nadeel is de hogere aanschafprijs als je alle onderdelen en accesoires in je mandje stopt. Voordeel is dat je een Windows 8 PC hebt die je zelf eenvoudig kan installeren en configureren. Gekozen voor de Asus boven de Intel NUC omdat deze een SPDIF uitgang heeft. Nadeel is dat het complete systeem (incl mem en ssd) al tegen het maximale budget aan zit..

• Minix NEO X8-H Plus. Aangezien hij het net iets beter doen dan de Minix Neo Z64 lijkt me dit ook een prima speler.

Zoals je ziet is mijn lijstje nogal divers maar ik hoor graag wat jullie zouden kiezen en waarom :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zelf een Raspberry Pi2 en een Popcornhour A100 (eerste generatie dus). Ik heb voor de Raspberry Pi2 gekozen omdat ik XBMC nog kende van een XBOX die ik vroeger had en mijn Popcornhour oud begint te worden. Waar ik daar vroeger nog goed uitzending gemist op kon kijken en Youtube werkte dat allemaal niet goed meer op mijn antieke popcornhour. Verder is het erg goedkoop, de basis kost zo'n 35 euro en dan heb je alleen nog een behuizing nodig van een paar euro, een snel microsd kaartje van minimaal 4GB en een goede voeding (2A).

Er hangt een USBstick aan voor opslag waar wat fotoos en een trouwfilm op staan, een externe schijf is handig, maar niet eens nodig. Je kan alles streaming bekijken (ook films en series).

Maar hij voldoet niet helemaal aan je lijstje:
HDMI, check
• SPDIF / optische audi, heeft hij niet, misschien kan je het met HDMI aansluiten naar je versterker?
• Gigabit Ethernet aansluiting, volgens mij is het 100 mbit
• Mogelijkheid tot popcorn time app / soortgelijke app, er zijn andere apps
• Eenvoudige (vlotte) bediening, via telefoon of USB toetsenbord of muis (er zijn ook kleintjes te koop of in vorm van afstandsbediening)
• Full HD kijken (Netflix), full hd is geen probleem, ik denk niet dat er een officiele Netflix app is. Voor mpeg2 kun je nog een licentie kopen, maar zelf heb ik nog niet gehad dat het beeld niet soepel liep.
• Prijs ongeveer 200 euro, dat kost hij niet, ik denk dat je voor onder de 50 euro al een werkend systeem hebt, je kan er dan nog een harde schijfje bijkopen ofzo (of je gebruikt je oude mediaplayer voor opslag)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even een schopje richting CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus