gezocht: mediasplr, klein, Netflix, NAS, gebruiksvriendelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:13
situatie:
TV aan de muur, geen apparaten zichtbaar aangesloten (alleen CI+ module, Chromecast en 2,5 inch HD weggemoffeld achter de TV).
100 Mbit netwerkaansluiting aanwezig

ik zoek een mediaspeler waarmee ik eenvoudig:
- fims van de NAS kan afspelen.
- netflix kan kijken

Tevens moet de speler:
- klein zijn. hij moet achter de TV weg te moffelen zijn.
- prijs < 100 euro
- met een eigen afstandsbediening te bedienen zijn.

ik heb tot nu toe nog niet de ideale speler gevonden. Wat heb ik geprobeerd:
- MK808 stick. drama.
- Apple TV 3: kan geen films rechtstreeks van de NAS afspelen, bediening is perfect. formaat ook.
- Chromecast. Bediening niet ideaal: eerst bron op TV selecteren, daarna Netflix app starten, daarna film selecteren, daarna streaming optie aanzetten. Voor de kids niet te doen. NAS alleen via plexserver.... wel klein en goedkoop
- Dune spelers --> geen netflix.

Zijn er apparaten die voldoen aan mijn wensen? Ik begin liever niet een Pi. Ik denk dat het weer een bedieningstechnisch drama wordt voor de rest van het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02

Cyphax

Moderator LNX
Afhankelijk van je TV kan je een Raspberry Pi via CEC misschien met je afstandsbediening gebruiken. Dat werkte bij mijn Samsung TV eigenlijk direct vlekkeloos. Zou een Pi dan wel voldoen denk je? Het is ook niet zo'n dure oplossing.

De TV is dus geen smart TV begrijp ik?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

Google Nexus Player. kan je elke APP uit de google store op installeren

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een schopje naar CEA aangezien dit een aankoopadvies betreft.

Mijn eerste gedachte zou een Intel NUC zijn maar dat wordt lastig met het gestelde budget. Alternatief zou de genoemde Pi kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 15:35
Ik weet niet wat voor NAS je hebt staan, maar als je Synology of Qnap hebt zou je het volgende kunnen doen.

Ik gebruik de aTV (2, zonder jailbreak) om plex te draaien. Heb op mijn synology plex server en plex connect geinstalleerd. Hoef je alleen nog maar je aTV in te stellen met een redirect vanaf de Trailers app.
Reslutaat: als ik de trailors app open, heb ik plex op mijn aTV.

zie ook: https://forums.plex.tv/in...-plexconnect-on-synology/

Oh en netflix is standaard aanwezig op een aTV

[ Voor 5% gewijzigd door SonOfSam op 17-04-2015 11:13 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-10 18:30

kevin33

Welkom in Utopia.

Volgens mij biedt een Pi geen support voor Netflix.
Misschien een android mediaspeler?

https://www.conrad.nl/nl/...andsbediening-047584.html

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:13
apparatuur die ik heb:

samsung LE40B650. Een van de eerste smart TV's. Met LAN poort, maar zeer magere ondersteuning wat betreft afspelen van streaming media. Films via aangesloten HD gaat goed. Omdat ik een NAS heb moet ik alle films en op de NAS plaatsen, alsmede op de HD.
Conceptronic CH3SNAS (2x2TB). Het kan alleen als fileserver dienen, en dat doet hij gewoon. Verder geen poespas.
QNAP TS 459u met 4x2TB in raid 5. Deze is nog niet in gebruik.

ATV 2 vind ik te duur. Daar wordt tot 250 euro voor gevraagd. Is de oplossing van SonOfSam ook mogelijk met ATV3?? werkt het ook als Noobs het bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
ATV3 kan wel met films op NAS. Wat je moet doen is 1) plex installeren op de NAS en 2) de trailer app om de tuin leiden. Je hebt het al staan dus ik zou dit eerst proberen te laten werken. Als het niet lukt/ niet bevalt dan kun je nog altijd kijken naar een ander toestel.

Een 2dehands atv hoeft helemaal niet zo duur, die toestellen kostten nieuw 79euro in de uitverkoop, een paar jaar geleden. Op HTForum is er een atv2 te koop trouwens. Maar er zijn tal van andere opties.

Een NUC zou net moeten lukken in budget, of mogelijks een chromebox.
Natuurlijk is een android box of stick gebruiksvriendelijker out of the box, maar eens je openelec op een RPi, NUC of chromebox hebt geïnstalleerd dan kan daar geen android tegenop qua bedieningsgemak.

[ Voor 39% gewijzigd door road rebel op 17-04-2015 14:55 ]

Pagina: 1