Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Standaard Desktop/PC

Pagina: 1
Acties:

• Stratosphere
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 12:14

Stratosphere

Wie laat zich niet koeieneren?

Topicstarter
Beste tweakers,

Afgelopen week heeft mijn vader's pc de laatste adem uitgeblazen. En moet hij dus enkele nieuwe onderdelen. Nu vroeg ik me af wat het verstandigst is om te doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat voornamelijk gebruikt worden als een alledaagse pc, dus verder dan office, internet, downloaden en unpacken gaat het niet worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is een budget van maximaal 180,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De HDD's, DVD drive, kast en voeding worden meegenomen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord en processor en geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tweede hands is de beste keuze voor dit budget

Om te beginnen heb ik even overlegd met mijn vader wat verstandig is om te doen en hebben 2 opties.

Optie 1. Mijn vader neemt mijn pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition en mijn pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P. (Ik stap dan over naar Intel, wat ik oorspronkelijk al had gepland. Twee vliegen in 1 klap dus) Een goedkoop 4gb ram-setje word er dan nog bijgekocht zoiets > pricewatch: Corsair CMV4GX3M1A1333C9

Vragen: Is dit uberhaupt haalbaar ? De kast en voeding komen uit het jaar kruik. En de 8320 is niet erg zuinig dus met 350w word het krapjes. Is er daarnaast gedonder met de SATA kabels aangezien de HDD's Sata 3 zijn en de poorten op het mobo sata 6 ? Moet er nog een losse videokaart bij ? aangezien de FX geen integrated gpu heeft ? Is er daarnaast nog ruimte voor een later upgrade met een SSD erbij (de 350watt voeding) ?

Optie 2. De onderdelen tweedehands halen ( mijn pa wil er niet op achteruit )

In de V&A gekeken hier. Lastig te vinden aangezien m'n pa het liefst een 'setje' wil overkopen en dan het ram nieuw.

zoiets allicht ? V&A aangeboden: upgrade setje AMD II X4 860K Black Edition / MSI A78M-E45

Verstandig om hiermee tweede hands te gaan ? Is AMD 'the way to go' voor dit budget en doeleinden ? Of is intel ook een mogelijkheid ?

Hartelijk dank voor het brainstormen alvast ! :)

Rock en Rolll en ook nog de samba danst hij met je mee!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Joh, voor dit hoef je helemaal niet bij AMD te kijken. H81 bordje van 3-4 tientjes met pentium/celeron is all you need. Zit je ruim onder je budget en een stuk zuinger. En belangrijker, mét iGPU, want zonder GPU gaan die AMD setjes niet werken.

Wat ik zou doen;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 36,95€ 36,95
1ASRock H81M-HDS€ 46,50€ 46,50
1Crucial CT51264BA160BJ€ 28,-€ 28,-
1Crucial MX100 128GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 177,40

Dan heeft die door de SSD een snellere pc dan ooit te voren.

[Voor 78% gewijzigd door br00ky op 17-04-2015 11:15]

• Robbedem
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 10-07 17:03
Hoe oud is die voeding? Welke voeding is het? Tenzij de voeding al eens vervangen is geweest, is het wss beter om een nieuwe te kopen. (een heel goede voeding kan je ongeveer 10 jaar gebruiken, een goede voeding 7 jaar, een degelijke 5 jaar en een slechte maar 3 jaar of minder)

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Als alles uit het jaar kruik is dan zou ik lekker alles wegmikken, wellicht op kast en dvd na. Ouwe meuk opkalefateren levert alleen maar gezeik op. Dan het systeem van brooky d'r in + nieuwe voeding. Klaar.

... en gaat over tot de orde van de dag

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True