Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iemand bekend met de Driade 95/BM speaker?

Pagina: 1
Acties:

• Paul01
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:43
Ik mag van iemand een set Driade speakers van het model 95/bm overnemen. Ik vind dat ze goed klinken op mijn Rotel. Mooi vol geluid met strakke bas.
Ik zou graag wat meer willen weten over deze speaker. Ik ben inmiddels zo ver dat ik weet dat het geen "orginele" driade is, maar een model van na de overname. Op internet vind je mensen die vinden dat je ze geen driade meer zou mogen noemen ivm de kwaliteit. Toch vind ik ze niet verkeerd klinken. Het zijn vloerstaanders 3-weg. Ik kom van een mooie boekenplankspeaker.

Heeft iemand ervaring met deze speakers en wat meer informatie over dit model? (Jaar, vermogen etc?) Waren dit nog high-end speakers destijds?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro

• Roderiktweaker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 05:37
Ik heb vroeger redelijk wat Driade luidsprekers gehad waaronder ook een vergelijkbaar type(85). Driade is in de jaren 90 overgenomen door Penhold waarna er bezuinigd is. De kwaliteit van die luidsprekers is absoluut niet te vergelijke met de oude goede serie (7,8,enz). Dit gaat niet enkel om de geluidskwaliteit maar ook de constructie en afwerking.

Dit type valt nog mee maar later zijn ze hele goedkope vierkante kasjes gaan maken. Driade maakte altijd gebruik van hoogwaardige ETON unit's en hoogglas lak alleen die hebben deze luidsprekers niet.

Het klinkt wel goed als je ze onder de 100 euro kan kopen, en jij bent tevreden is het prima ! (dan ben je alsnog spekkoper)

Informatie is niet te vinden alleen daar heb je ook niet zo veel aan, zeker als je de luidsprekers zelf kunt beluisteren. Wat is High-end bijvoorbeeld ?. Het bouwjaar zou zo ergens in de eerste helft van de 90's liggen wat niet erg is voor een luidspreker.

[Voor 25% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-04-2015 13:29]

• Paul01
hmm, wat hi-end is?

Voor mij veel wat door de betere hifi-zaken verkocht wordt.
Vaak wordt als leidraad voor een speaker / versterkersetup geadviseerd deze qua prijs niet te ver uit elkaar te laten lopen. Heb je een idee wat deze speakers nieuw koste?

Het model wat ik heb heeft ook nog hoogglans lak. Wat zijn ETON units eigenlijk? Op de 2 speaker units van de 95 staat: sr 109:, zegt dat nog iets?

[Voor 8% gewijzigd door Paul01 op 17-04-2015 13:53]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro

• Roderiktweaker
Driade was overgenomen door Penhold en dat is nog steeds de Nederlandse importeur van Denon, marantz boston acoustics, Het werd ook verkocht bij HoboHifi welke Penhold als voornaamste importeur heeft/had. Op zich een prima bedrijf maar niet als je het merk laat doodbloeden en niets investeert. De orginele Driade was een klein bedrijf welke enkel verkocht in Nederland/duitsland (een beetje).

http://www.europe-audio.c..._b.asp?Productgroep_ID=90

De originele Driade gebuikte woofers/tweeters van ETON een merk welke nog steeds bestaat en zeker niet goedkoop te noemen is (zie link). Volgens mij zitten deze niet in de ''nieuwe'' Driade's maar dat weet ik niet zeker. Als er op jouwn woofers verder geen merk staat, maar alleen een nummer kan je er van uitgaan dat het geen bekende producent is. Eton woofers hebben vaak een groenige kleur.

Ik heb dus de BM85 gehad wat een lager model is dan wat jij hebt. Het klonk zeker niet verkeerd maar een simpel setje Driade 7's klonk beter maar het verschil in geluidskwaliteit viel wel mee. Bij de verkoop twijfelde de koper enorm maar hij heeft ze toch meegenomen omdat hij anders voor niets kwam. En voor 75 euro was dat een prima luidspreker daar niet van.

Dit is een complete gok alleen ik denk dat de luidsprekers die jij hebt, 3 weg, tussen de 500 en 1000 gulden p/s nieuw kosten(midden/eind90's). Dat het budget tussen de versterker en luidsprekers een verband heeft werkt vooral bij nieuwe apparatuur, en zo-wie-zo is het een beetje een broodje aap verhaal het gaat erom hoe het klinkt.

[Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-04-2015 18:00]

• Paul01
Bedankt voor je reactie. Ik ga morgen mijn elac boekenplankspeakers weer aansluiten. Ik heb het idee dat de driades in het lag wat strakker klinken. Niet gek met zo'n klankkast natuurlijk. De elacs zijn in het hoog beter vind ik. De driades hebben volgens mij weer net wat meer details. De elacs klinken weer wat helderder. Lastige keuze die ik moet maken 😉.

[Voor 14% gewijzigd door Paul01 op 17-04-2015 18:43]

• Roderiktweaker
Vergelijk ze gewoon, banaan pluggen eraan of aansluiten op de B uitgang en dan kan je switchen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Roderik: even iets rechtzetten. Penhold deed onder de naam looknlisten idd de import van denon en marantz, maar daar zijn ze al een x aantal jaren mee gestopt. Is DM holding zelf gaan doen.
Als ik zie wat looknlisten tegenwoordig nog doet dan is dat niet heel veel meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SmauG
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-09-2016
Prima luidsprekers, Ik heb deze ook gehad en voor zover ik weet zijn er niet zo heel veel van in omloop.
Mocht je specifieke info willen hebben, stuur mij dan even een mailtje, ik heb op mijn computer thuis nog wel de nodige afbeeldingen en data staan.

Ter rectificatie van wat hierboven vermeld is.
Het zijn 2,5weg luidsprekers met drivers van Vifa.

[Voor 16% gewijzigd door SmauG op 20-04-2015 14:03]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True