Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Popcorn Hour heeft net een nieuwe mediaspeler gelanceerd en ik ben eigenlijk benieuwd waar ik deze kan kopen.

Ik kan deze nergens vinden op nederlandse webshops. Wie heeft deze speler al en waar heb je deze besteld?

Wat zijn je ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Willems schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:01:
Popcorn Hour heeft net een nieuwe mediaspeler gelanceerd en ik ben eigenlijk benieuwd waar ik deze kan kopen.

Ik kan deze nergens vinden op nederlandse webshops. Wie heeft deze speler al en waar heb je deze besteld?

Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Ik heb 'm eind februari besteld via amazon.de

Prima ding, is de vervanging van mijn Popcorn Hour C-200 (deze begon wat moeite te krijgen met hoe sommige series vandaag de dag gecodeerd worden) Ik heb op de slaapkamer een A-300 die het ook nog prima doet.

Maar goed, de VTEN.. is lekker klein en voelt degelijk aan. En speelt alles af wat ik er tot nu toe tegenaan gegooid heb (blu-ray/dvd iso's, mkv's, mp3's)..
Ik heb zelf nog geen 4K tv maar het downscalen van 4k content in h.265 doet ie goed.
Gaat ook goed om met de diverse frame rates.

Ik heb 'm zelf direct op m'n Onkyo versterker aangesloten met hdmi en laat dts(hd) en Dolby(truehd) door mijn versterker decoden. Hoe de VTEN dat zelf doet kan ik dus niet over oordelen.

Als ik nu weer voor de keuze sta, zou ik 'm weer bestellen?... Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik deze dan ook via amazon moet bestellen. Ten aanzien van de NMJ, kan die een index bijhouden van een DLNA server?

Ben nu enorm aan het twijfelen tussen deze en een zappiti 4k speler, maar van oudsher vond ik de Sigma chipsets veel beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Willems op 29-05-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ligt hij bij Media Markt in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_weert
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-04 19:17
Sinds afgelopen weekend gereleased in Nederland, bij diverse (r)e-tailers verkrijgbaar. :)

pricewatch: Popcorn Hour VTEN 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Is het nog wel mogelijk om vanuit de nieuwsgroepen te downloaden met deze popcorn, met nzbget?

Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Zijn er meerderen met ervaring? Reviews van de VTEN zijn schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Ik heb hem van het weekend aangeschaft. Helaas is mijn receiver niet geschikt voor 4K materiaal, de speler speelt de bestanden echter wel af (downscale in 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 08:45
Nu bij 1dayfly €147,-

edit

aanbieding verlopen

[ Voor 41% gewijzigd door mguzz op 11-08-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 07:11
Dank voor de tip, mguzz!

VTEN is gisteren binnengekomen, firmware van 10 augustus erop gezet.

Heb geen 4K en 3D ook nog niet geprobeerd. DTS-HD en ondertitels lijken prima te werken. Scrollen door NMJ werkt trager dan ik had gehoopt, maar verder ok.

Overigens nu ook on sale bij cloudmedia zelf voor $150 (+$30 verzendkosten en mogelijk invoerrechten) inclusief wifi dongle:
http://cloudmedia.com/pro...ur/vten/vten-with-wn-160p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je hem niet gewoon rechtstreeks bij Popcornhour (Syabas) zelf kopen?

Echt een speler voor 4K televiesies zo te zien?
JustVodka schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Ik heb 'm eind februari besteld via amazon.de

Prima ding, is de vervanging van mijn Popcorn Hour C-200 (deze begon wat moeite te krijgen met hoe sommige series vandaag de dag gecodeerd worden) Ik heb op de slaapkamer een A-300 die het ook nog prima doet.

Maar goed, de VTEN.. is lekker klein en voelt degelijk aan. En speelt alles af wat ik er tot nu toe tegenaan gegooid heb (blu-ray/dvd iso's, mkv's, mp3's)..
Ik heb zelf nog geen 4K tv maar het downscalen van 4k content in h.265 doet ie goed.
Gaat ook goed om met de diverse frame rates.

Ik heb 'm zelf direct op m'n Onkyo versterker aangesloten met hdmi en laat dts(hd) en Dolby(truehd) door mijn versterker decoden. Hoe de VTEN dat zelf doet kan ik dus niet over oordelen.

Als ik nu weer voor de keuze sta, zou ik 'm weer bestellen?... Ja
Voor een beetje series kijken is een Raspberry Pi 2 eigenlijk al ruim voldoende. Dat is mijn opvolger van mijn Popcornhour A100 (die het overigens ook nog prima doet (en dat voor een mediaspeler uit 2006), afgezien van dat het plastic op de afstandsbediening vies aanvoelt (lijkt een proces door veroudering, het is een vreemd plastic met softe coating)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 07:11
Afstandsbediening van VTEN valt een beetje tegen.

Die van mijn Popbox V8 had nog interne verlichting (handig bij gebruik in combinatie met projector), dat heeft deze niet meer. Ik overweeg bij verkoop van mijn V8 de VTEN remote mee te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 15:14
Eerste VTEN NoGo ervaring, met firmware van 10 augustus 2015 (01-04-150805-25-POP-427-802)

Bestanden met 1280x(720 of anders) met h.265/hevc codec worden niet afgespeeld. Ook 1024x768 deed het niet, terwijl 1080p, 576p, 480p het wel doen. Ook gekke formaten als 1366x768 of 960x720 doen het wel. Ik gebruik het Matroska (.mkv) bestandsformaat.

Laat ik nou een heleboel 1280x720p en 1024x768 (zoals oude 4:3 films) bestanden hebben..

Ik heb ooit een A400 teruggestuurd omdat die firmware werkelijk crap was. de VTEN lijkt beter, maar er wordt duidelijk te weinig aan getest voordat het bij proefkonijn de consument belandt :-(

Aangezien 1280x(vulmaarin) en 1024x(vulmaarin) niet werken, zullen er nog wel meer blockers zijn. Jammer, want zaken als auto framerate inclusief 24p (wat in Android zelden werkt) en ondertitels werken wel goed.

[ Voor 20% gewijzigd door salipander op 01-09-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

haal even oud topic omhoog. (iig de search gebruikt :> )

heb nu een A-210, zit een beetje naar vervanging te kijken.
de kwaliteit etc van het apparaat is gewoon goed, maar de a-210 kan bvb H.265 niet aan.

ik gebruik hem nu ook als download bakkie etc. maar de VTEN heeft enkel een externe HDD. zit transmission er nog wel op?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-01-2018
Welke hdd is het beste voor de VTEN?

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

fellie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:13:
Welke hdd is het beste voor de VTEN?
Een externe, want je kan er geen harddisk inbouwen :)

Verder ligt het er een beetje aan wat je er mee doet: ligt de schijf alleen naar te liggen of neem je die ook regelmatig mee naar andere plaatsen (bijvoorbeeld om een film te kunnen kijken op je vakantieadres)? Want in dat geval is een goede behuizing erg belangrijk.

Aansluiten op de Vten kan met USB2.0 of eSata. Alle schijven die vandaag de dag nieuw op de markt komen zullen genoeg snelheid hebben om voldoende data over te kunnen pompen om ongestoord te kunnen kijken.
Mocht je vaak films/series/etc over willen pompen vanaf een andere pc is het misschien verstandig om te kijken naar een externe schijf met USB3: dat is backwards compatible (dus werkt met de Vten), terwijl je met een beetje modernere PC je wel gebruik kan maken van de volledige snelheid van USB3 :)

Om je een idee te geven: overzichtje van alle externe schijven met USB3 en eSata met een grootte van 500 Gb tot 1 Tb: https://tweakers.net/cate...zNdPBp8_Sogr0IuZd02GHPODw

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net dit apparaat gekocht ter vervanging van mijn Cood-E speler welnu

Hoe installeer ik in godsnaam Kodi op dit ding ( kan dat wel begin ik me nu af te vragen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:18
Je zegt hetzelf al er kan geen kodi op.
Dat ding is om films te streamen van bijvoorbeeld een nas of je kan er een externe opslag aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 17:44
Er zit een ingebouwde media scraper in. Erg beperkt.
Daarnaast kan je er YAMJ op draaien. Met de eVersion skin (Flash).

Die genereer je op een PC en kopieer je naar de share waar je movies vandaan streamt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak al enkele jaren gebruik van de VTEN, nu heb ik sinds ongeveer 1,5 week het probleem dat het niet meer lukt om filminfo en dus ook subtitles te downloaden via de VTEN.

Ik krijg na een tijdje de foutmelding: failed to connect. Dit zou kunnen betekenen dat hij niet is verbonden met het internet maar dit is volgens mij niet het geval. Als ik naar de apps van de VTEN ga kom ik wel gewoon online. Ik heb hem bedraad aangesloten aan de modem.

Heeft iemand anders ook dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:18
Meerdere modellen van popcorn kunnen niet connecten omdat waarschijnlijk de server problemen heeft of down is!

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:53

sanook

_/-\o_

Meer mensen die (weer) problemen hebben om subtitles te downloaden of in de appmarket te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje11
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Zelfde hier, wil geen ondertitels mee downloaden.
Ook apps zijn niet meer te downloaden.
Pagina: 1