Hoi,
Graag zou ik jullie mening willen vragen over mijn keuze om een nieuwe videokaart aan te schaffen. De laatste dagen heb ik veel kaarten vergeleken en mezelf ingelezen in de wereld van de GPU's. Op basis van reviews, technische specificaties en mijn huidige hardware, heb ik mijn keuze gemaakt. Tevens geldt deze post ook als een double-check, dat ik niet iets vergeten ben om te controleren!
Huidige situatie:
Momenteel heb ik een desktop computer, jaar of 4 geleden laten samenstellen. Hierin zit de volgende hard- en software:
Zoals jullie wellicht niet is ontgaan is recentelijk GTA 5 ook gelanceerd. Mede door deze release, en het feit dat ik eens eindelijk iets op 'High' tot 'Ultra' wil gaan spelen, heb ik besloten om 'vervroegd mijn verjaardag te vieren' en een nieuwe kaart aan te schaffen. Helemaal gezien het feit hoe Nvidia GeForce Experience GTA5 heeft 'geoptimaliseerd'.
Keuze:
Mijn keuze is gevallen op de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G, vanwege de volgende redenen:
Al met al lijkt mij deze kaart een goede upgrade. Hoe denken jullie hier over?
Alle reacties, feedback en suggesties zijn welkom!
Graag zou ik jullie mening willen vragen over mijn keuze om een nieuwe videokaart aan te schaffen. De laatste dagen heb ik veel kaarten vergeleken en mezelf ingelezen in de wereld van de GPU's. Op basis van reviews, technische specificaties en mijn huidige hardware, heb ik mijn keuze gemaakt. Tevens geldt deze post ook als een double-check, dat ik niet iets vergeten ben om te controleren!
Huidige situatie:
Momenteel heb ik een desktop computer, jaar of 4 geleden laten samenstellen. Hierin zit de volgende hard- en software:
- Intel Core i7-2600k @ 3.40 GHz
- Asus P8H67-M Pro moederbord
- Asus Nvidia GeForce GTX 560 Ti
- 16GB RAM
- Samsung SSD 840 EVO 250GB
- WDC 1TB HDD
- Samsung Syncmaster SA450 BW (24 inch)
- Windows 7
Zoals jullie wellicht niet is ontgaan is recentelijk GTA 5 ook gelanceerd. Mede door deze release, en het feit dat ik eens eindelijk iets op 'High' tot 'Ultra' wil gaan spelen, heb ik besloten om 'vervroegd mijn verjaardag te vieren' en een nieuwe kaart aan te schaffen. Helemaal gezien het feit hoe Nvidia GeForce Experience GTA5 heeft 'geoptimaliseerd'.
Keuze:
Mijn keuze is gevallen op de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G, vanwege de volgende redenen:
- Het lijkt mij een kaart waarmee ik voorlopig even vooruit kan
- Aanzienlijk goedkoper dan de GTX 980 en toch degelijke prestaties
- Prettige ervaring met Nvidia kaarten
- Benchmarks voor o.a. GTA5 en Battlefield 4 zijn wat mij betreft prima
- Fan draait niet onder 60 graden (vrouwlief houdt van stilte in de werkkamer)
- Past in mijn kast
- Zeer uitgebreide en positieve review van mede-tweaker Foritain
- Komt goed uit de tests en reviews bij TomsHardware.com
- Het is mij bekend dat NVIDIA deze kaart heeft geadverteerd als 4GB, terwijl er maar 3.75GB beschikbaar is.
- Sommige gebruikers horen een coilwhine, maar dit neem ik voor lief
- Het is wellicht overkill voor een normaal 24" scherm, maar wil voorbereid zijn op een upgrade van scherm.
- Overclocken is iets waar ik me (nog niet) mee bezig houd
- De GPU past in de kast
- De monitor sluit aan op de GPU
- Het moederbord ondersteunt de GPU
- De voeding levert voldoende watt voor de nieuwe kaart
- Er zijn voldoende PCIe connectoren van de PSU naar de GPU
Al met al lijkt mij deze kaart een goede upgrade. Hoe denken jullie hier over?
Alle reacties, feedback en suggesties zijn welkom!