Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jelmar1990
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-10 08:41
Hallo allemaal,

Inmiddels is mijn iPad mini langzaam aan vervanging toegekomen.
Momenteel gebruik ik deze voornamelijk om te internetten, te mailen, op Youtube video's te kijken en om tijdens colleges aantekeningen in Pages te maken.
Ik merk dat ik dit laatste fijner zou vinden op een iets groter scherm.
Ik ben om deze reden aan het kijken naar de iPad Air en iPad Air 2.
Waarschijnlijk zal ik in beide gevallen voor het 64 GB model gaan.
Mijn vraag is echter of ik met mijn gebruik het verschil tussen de Air en Air 2 ga merken.
De Air is inmiddels al aardig in prijs gedaald en hier en daar ook tweedehands in een nette staat op de kop te tikken.

Alvast bedankt!

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 16:28
Ik zou iPad Air kopen, dit jaar komt de iPad Air 3 uit, verder is iPad Air 2 meer toekomstbestendig, de updates gaan minimaal 1 jaar langer door dan op Air 1, verder is de Air 2 sneller maar vooral dit, Air 2 heeft momenteel als enige 2GB RAM, dus het is meer toekomstbestendig, multitasken blijft in de toekomst goed gaan (vooral omdat iPhone 6S naar alle waarschijnlijkheid ook 2GB RAM krijgt dit jaar).

Gewoon voor de Air 2 gaan, is meer z'n geld waard en qua updates alleen gaat hij 1 jaar minimaal langer meer dan de Air 1.

• TheLion01
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15-10 20:04
Ik zou voor de iPad Air 2 gaan. Alleen al het feit dat de Air 2 2GB RAM heeft tegenover de 1GB van de Air maakt de Air 2 veel fijner in gebruikt, en maakt de Air 2 veel toekomstbestendiger. En zoals Mizgala28 zegt, zul je met de Air 2 ook langer van updates kunnen genieten.

MacBook Pro with Retina-display 13" late 2013 (macOS Sierra) - Lenovo Ideapad 510-15ISK (Windows 10 Pro) - iPhone SE 16GB Space Grey - Apple Watch Series 2 42mm Aluminium Space Grey

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15-10 15:43
Daarbij is het 64gb model van de Air 2 even duur als, zo niet goedkoper dan het 64gb model van de Air 1, omdat de 32gb bij de Air 2 overgeslagen wordt (in de pricewatch is de air 2 zelfs ¤20 goedkoper)!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:50
Redelijkerwijs kun je een 3 a 4 jaar updates verwachten van Apple, dus de Air 1 kan nog even mee, maar de Air 2 langer. Dus dan kom je uit op het prijsverschil waar je naar moet kijken. Bij tientjes verschil zonder twijfel de Air 2 nemen want die gaat hoogstwaarschijnlijk een jaar langer mee. Maar scheelt het honderden euro's, kan de Air 1 een goede koop zijn.

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09:38
Ik heb zelf de iPad Air. Na een half jaar in gebruik nog steeds snel (32gb). 1gb RAM is misschien nét wat te weinig en zul je apps net iets vaker helemaal op moeten starten. Nog geen last van een stottering gehad en games draaien soepel. Ik weet niet precies hoeveel geld het scheelt, maar als het 100+ is, zou ik gewoon voor de oorspronkelijke Air gaan. Meer dan snel genoeg voor jouw gebruik, YouTube etc. is niet de zwaarste taak. Als je games gaat spelen is de Air 2 wel weer aan te raden ;) . Daarnaast heeft de Air 2 een mindere accuduur tov de Air.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• kimiferrari
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07:56
Ook heeft de iPad Air 2 in vergelijking met de iPad Air een triple-core in plaats van een dual-core.

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 16:28
quote:
pwillemske schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:35:
Ik heb zelf de iPad Air. Na een half jaar in gebruik nog steeds snel (32gb). 1gb RAM is misschien nét wat te weinig en zul je apps net iets vaker helemaal op moeten starten. Nog geen last van een stottering gehad en games draaien soepel. Ik weet niet precies hoeveel geld het scheelt, maar als het 100+ is, zou ik gewoon voor de oorspronkelijke Air gaan. Meer dan snel genoeg voor jouw gebruik, YouTube etc. is niet de zwaarste taak. Als je games gaat spelen is de Air 2 wel weer aan te raden ;) . Daarnaast heeft de Air 2 een mindere accuduur tov de Air.
Deels waar, op het moment dat de iPhone en iPad Mini ook 2gb ram krijgen zullen veel apps op ten duur meer vereisen, net voor de iPhone 5S uitkwam hoorde ik van mensen dat bepaalde apps op de 4 en 4S vaker moesten herladen, beide hebben 512mb ram waar iPhone 5 en 5S 1gb hebben.

Verder zul je ook nieuwe toekomstige functionaliteit missen zoals 2 apps naast elkaar draaien (tegelijk naast elkaar op 1 scherm, net als op een PC of Samsung tablet), de lans bestaat dat met iOS 9 die functie uitkomt en dat alleen apparaten met 2gb die optie krijgen.

Zoals ik al zei, je koopt een tablet zodat die paar jaar mee kan en goed blijft werken, omdat de Air 1 nu goed werkt en snel betekend dat niet dat het zo blijft, als de Air 2 ook 1gb ram had zou ik zeggen ga voor Air 1, maar aangezien Air 2 2gb ram is die meer toekomst bestendig.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True