Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mobo-CPU-RAM vervangen, geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• Snorro
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:09
Goedenavond mede-tweakers,

Ik ben vandaag bezig geweest om mijn (deze middag nog) zonder problemen functionerende pc te upgraden, maar na installatie van de nieuwe onderdelen geeft de pc geen beeld meer.
Zoals de titel al zegt, heb ik mijn moederbord, cpu en geheugen vervangen. Als ik de pc nu opstart gaan alle fans aan (gpu-fans, cpu-fan & casefans) evenals de caseleds, maar krijgt mijn beeldscherm geen beeld binnen.

Ik heb de DVI kabel naar de monitor vervangen door een HDMI kabel maar dit had geen effect.
Ook heb ik de monitor op het moederbord aangesloten, maar ook dit had geen effect.
Overigens is de nieuwe hardware zuiniger dan de oude hardware, dus aan mijn PSU ligt het ook niet volgens mij.
Aangezien ik upgrade vanaf een Q6600, lga775 moederbord met ddr2 geheugen naar een i5-4590, lga1150 moederbord met ddr3 geheugen heb ik helaas geen compatibele hardware liggen om onderdelen uit te sluiten.
Ik vermoed zelf een DoA en richt mijn verdenkingen op het moederbord (vraag me niet waarom, onderbuik). Hebben jullie misschien andere vermoedens of voorstellen die ik nog kan proberen om onderdelen uit te sluiten van defect?

Voor de volledigheid alle hardware op een rijtje:
i5-4590
MSI B85-G41 PC Mate
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
MSI HD7970BE
OCZ 600W voeding
Samsung 840EVO 120GB SSD (ook nieuw overigens)

[Voor 7% gewijzigd door Snorro op 16-04-2015 19:10]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:06

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je al aan troubleshooting geprobeerd behoudens wat kabels omwisselen? Zo kaal mogelijk gestart? Mobo piepjes nagekeken? Afijn, wat je zo ongeveer in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan vinden.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True