Volgens Furmark 401Mhz op core

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 11:52
Hoi,

Ik zal meteen zeggen dat ik een complete leek ben als het aankomt op overclocken. Met de komst van GTA V wil ik mijn GPU core clock en mem clock ietsjepietsje opschroeven, zodat ik een beetje performance gain krijg.

Mijn (relevante) specs:
i7 4710HQ 2,5GHz
GTX 850M 2GB DDR3

Nou zou mijn 850M volgens EVGA PrecsionX een standaard core clock van 901Mhz hebben. Maar as ik Furmark draai, komt hij niet boven de 401Mhz uit. Temperaturen gaan wel iets omhoog, tot 63 graden C, maar daar blijft het bij.

Mis ik nou iets?

EDIT:

Heb twee verschillende OC's geprobeerd. +75 op core clock en +240 op mem clock, en +50 op core clock en +200 op mem cock. Ik heb geen idee hoe, maar met die setups heb ik een behoorlijke drop in performance in GTA V. Met de eerste clock was mijn FPS gemiddeld 22, met de tweede clock gemiddeld 25. Voor de OC kreeg ik gemiddeld ongeveer 40, terwijl mijn GPU nu juist beter zou moeten presteren?

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis de Vries op 16-04-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat er wellicht een energiebesparend profiel aanstaat op je laptop, die ervoor zorgt dat de prestaties worden gedrukt om de temperaturen en het stroomverbruik laag te houden.

Het meest voordehandliggende zou de temperatuur van de GTX 850M moeten zijn, maar je zegt dat hij rond de 63 graden blijft tijdens furmark.. Dus dat is het probleem zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Dat is nagenoeg altijd wat ik als eerste check, maar hij stond gewoon op high performance.

Heb het opgelost, maar ik blijf het vreemd vinden:

Als ik mijn core clock ook maar één Mhz hoger zet, krijg ik meteen artifacts en een drop in framerate. Dan is het spel nog wel speelbaar, maar bij rond de 50Mhz extra op de core clock crasht de laptop en krijg ik een BSOD.

De memory clock daarintegen zorgt voor geen enkel probleem. Ik heb nu 0Mhz extra op de core clock en 200Mhz extra op de memory clock, en het spel draait nu een stuk soepeler op hogere settings dan het voorheen deed.

Het rare is dat ik een youtube video van iemand heb gezien met exact dezelfde kaart die hem rustig +50 op de core en +250 op de memory liet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zoals altijd, de ene chip is de andere niet. Resultaten van anderen toepassen op je eigen hardware is zinloos. Ook zinloos is furmark daarvoor gebruiken. Je zal zien dat in games en 3Dmark de clocks normaal zijn.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Zou kunnen, maar dan is het toch raar dat hij bij 1 Mhz op de core clock meteen artifacts laat zien en een drop in performance krijgt?

Waar zou je furmark dan wel voor kunnen gebruiken trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Je zou furmark kunnen gebruiken om je VRM te burnen? fight it with fire..

Nee, Furmark vraagt veel teveel power en je powerlimit kickt in. Gewoon niet gebruiken, zeker niet op een laptop gpu.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1