Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw moederbord keuze

Pagina: 1
Acties:

• Autruche
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 06-12-2015
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuw moederbord. Mijn moederbord die ik nu heb, is een beetje oud (Gigabyte F2A55M-DS2) en kan alleen de AMD A serie processor aan. Ik wil graag een AMD FX of een andere A serie kopen. En eventueel een nieuwe graphics card (Ik zat te denken aan een GeForce GTX 960). De vraag is, weet iemand nog een goed moederbord waar ik dit alles op aan kan sluiten? Of kan de GTX 960 ook op mijn moederbord?

Wat is je budget?
Ik wil graag niet teveel uitgeven, ik zat te denken aan €80,-/€100,-. ;)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaald merk voorkeur, als ie het maar gewoon goed doet voor gaming. ;)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik speel gewoon in een normale bovenverdieping slaapkamer.

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de moeite! _/-\o_

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:19
Ik weet niet welke processor je nu hebt, maar je kunt er bv een athlon 760k op zetten (echter die is nieuw 'nergens' meer te koop of ontzettend duur).
CPU support list: http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=4364

Als je een nieuwere revisie van dat bord hebt kan er zelfs een athlon 860k op (die kun je nog wel prima nieuw kopen en staat ook in de basis game BBG).
http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=4782

In elk geval kun je dit moederbord houden en dus veel geld besparen, de gtx960 past er ook zonder problemen op (wellicht voor de zekerheid een bios update doen, of gewoon eerst proberen).

Met systeem specificeren bedoelen we eigenlijk dat je even een lijstje maakt van alle onderdelen die je nu gebruikt (en dan bij voorkeur via de pricewatch en dan een RML code).
Wees daarbij specifiek, dus bv niet alleen 500W voeding, maar ook type en ouderdom.

Met omgeving bedoelen we eigenlijk: wat ga je ermee doen? welke software ga je draaien? ga je gamen? welke games dan en welke resolutie, settings en fps wens je, etc.
Op basis daarvan kan het zijn dat mijn advies van hierboven de prullenbak in kan.

[Voor 42% gewijzigd door mitsumark op 16-04-2015 22:41]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True