Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kijkt Facebook in mijn Agenda?

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views

• AIKANE
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 05-04 18:19
Vraag aan jullie. Kijkt Facebook in mijn agenda? Mag dit? Heb ik dit zelf toegelaten?

Ik heb vanmiddag een agenda punt toegevoegd in de app Weekcalender op IOS,"BHV uitje" een uur daarna checkte ik mijn Facebook en zie ik dit als reclame. Ik heb verder nooit iets gezocht over BHV of ook maar iets ge-liked hierover. Alleen deze melding in mijn agenda. :(

What the heart requires may never be understood by the mind!

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-09 05:36

Falastine

Think about my signature...

Ja ze kijken in je agenda of je moet geloven pure toevalligheid die kans is 1 op 203030203020302 dat ze toevallig die video voorstellen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
AIKANE schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:59:
Vraag aan jullie. Kijkt Facebook in mijn agenda? Mag dit? Heb ik dit zelf toegelaten?

Ik heb vanmiddag een agenda punt toegevoegd in de app Weekcalender op IOS,"BHV uitje" een uur daarna checkte ik mijn Facebook en zie ik dit als reclame. Ik heb verder nooit iets gezocht over BHV of ook maar iets ge-liked hierover. Alleen deze melding in mijn agenda. :(

[afbeelding]
Op iOS, instellingen, privacy, agenda's "hier staan de apps die...." Dit heb je ooit toegestaan, maar kan je net zo hard weer uitzetten. Deze instellingen, dus ook toegestane privacy vragen, kunnen ook in je iCloud backup zijn meegenomen. Dus nieuwe iPhone, backup terug, facebook install. en deze put uit eerdere instellingen.

Ach ja social media... (big data lospeuzelen..)

Edit: in de app weekcalendar... oef. Dit zou betekenen dat deze toegang heeft tot iOS agenda, en Facebook toegang tot iOS agenda.. Heel raar!

[Voor 6% gewijzigd door Vermeulen op 16-04-2015 18:21]

• AIKANE
Net even gecheckt, maar Facebook heeft geen toegang tot mijn agenda :?

WeekCalender (uiteraard) wel. En daar kan ik de Privacy instellingen niet van vinden. Wel een "Page not found" als ik op Privacy beleid druk in de app... |:(

[Voor 53% gewijzigd door AIKANE op 16-04-2015 18:53]

• Vermeulen
  • Niet online
Bij de agenda regel genodigden of een groep personen toegevoegd? Want dat zou nog de enige manier zijn hoe facebook dit uit je contacten heeft weten te vissen. Als dit überhaupt al kan?

• AIKANE
Nee. Geen contacten toegevoegd. Maar ik heb het vermoeden dat WeekCalender dit doorspeeld.

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik ken WeekCalendar niet, maar zou het hierdoor kunnen komen?

nieuws: 'Google wil bedrijven gericht laten adverteren met behulp van e-mailadressen'
Facebook biedt overigens al langer een dergelijke dienst aan onder de naam custom audiences.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Vermeulen
  • Niet online
AIKANE schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:00:
Nee. Geen contacten toegevoegd. Maar ik heb het vermoeden dat WeekCalender dit doorspeeld.
Ik had al even in de AppStore naar de recensies gekeken of er zoiets gemeld werd, niet zo snel gezien. Wat me wel opviel is dat de eerdere versies overwegend 5 sterren kreeg, en de huiduge het niet zo best doet in de rating.

Misschien even de privacy voorwaarden op hun site naslaan. En bij twijfel, weg ermee! Sowieso zeer kritisch zijn met third party apps voor agenda's, contacten en mail. Hoe veilig zijn ze, zijn al je gegevens gehashed opgeslagen.. enz. enz.

(ooit zoiets op straat is voor mij net zo erg als paspoort/rijbewijs of foto/video camera verliezen, en ik kies daarom minder aanbieders = minder risico (Apple en Microsoft))

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 26-09 22:26

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dit is geen SG onderwerp, move naar IMS

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:39

PowerFlower

être diable et jouer fleur

De kans dat Facebook die informatie uit je agenda haalt via een relatief obscure third party app om je te retargetten op een commerciëel oninteressant onderwerp is nihil. Dit zou nog een interessante discussie zijn over hoe Facebook bepaalt wat je als posts voorgesteld wordt, of hoe hun advertenties dan wél werken, maar dat zie ik hier niet. Antwoord: dit is hoe Facebook algoritmes werken, daar hebben ze je agenda niet voor nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True