What the heart requires may never be understood by the mind!
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Op iOS, instellingen, privacy, agenda's "hier staan de apps die...." Dit heb je ooit toegestaan, maar kan je net zo hard weer uitzetten. Deze instellingen, dus ook toegestane privacy vragen, kunnen ook in je iCloud backup zijn meegenomen. Dus nieuwe iPhone, backup terug, facebook install. en deze put uit eerdere instellingen.AIKANE schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:59:
Vraag aan jullie. Kijkt Facebook in mijn agenda? Mag dit? Heb ik dit zelf toegelaten?
Ik heb vanmiddag een agenda punt toegevoegd in de app Weekcalender op IOS,"BHV uitje" een uur daarna checkte ik mijn Facebook en zie ik dit als reclame. Ik heb verder nooit iets gezocht over BHV of ook maar iets ge-liked hierover. Alleen deze melding in mijn agenda.![]()
[afbeelding]
Ach ja social media... (big data lospeuzelen..)
Edit: in de app weekcalendar... oef. Dit zou betekenen dat deze toegang heeft tot iOS agenda, en Facebook toegang tot iOS agenda.. Heel raar!
[ Voor 6% gewijzigd door GerardVanAfoort op 16-04-2015 18:21 ]
NRG
WeekCalender (uiteraard) wel. En daar kan ik de Privacy instellingen niet van vinden. Wel een "Page not found" als ik op Privacy beleid druk in de app...

[ Voor 53% gewijzigd door AIKANE op 16-04-2015 18:53 ]
NRG
nieuws: 'Google wil bedrijven gericht laten adverteren met behulp van e-mailadressen'
Facebook biedt overigens al langer een dergelijke dienst aan onder de naam custom audiences.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Ik had al even in de AppStore naar de recensies gekeken of er zoiets gemeld werd, niet zo snel gezien. Wat me wel opviel is dat de eerdere versies overwegend 5 sterren kreeg, en de huiduge het niet zo best doet in de rating.AIKANE schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:00:
Nee. Geen contacten toegevoegd. Maar ik heb het vermoeden dat WeekCalender dit doorspeeld.
Misschien even de privacy voorwaarden op hun site naslaan. En bij twijfel, weg ermee! Sowieso zeer kritisch zijn met third party apps voor agenda's, contacten en mail. Hoe veilig zijn ze, zijn al je gegevens gehashed opgeslagen.. enz. enz.
(ooit zoiets op straat is voor mij net zo erg als paspoort/rijbewijs of foto/video camera verliezen, en ik kies daarom minder aanbieders = minder risico (Apple en Microsoft))
NRG
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.