Alround Headset voor 60 á 70 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:34
Hallo Medetweakers,

Na meerdere uren zelf reviews en headsets de voordelen en nadelen afgewogen te hebben stel ik toch maar hier een vraag. Ik zoek een goede headset voor allround gebruik. Op het moment gebruik ik een Pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset. Dit vind ik een goede budget headset. De geluidskwaliteit vindt ik niet slecht(kan altijd beter ;) ) maar het draagcomfort is niet perfect (als ik hem niet perfect op doe gaat het zeer doen). De mijne begint kuren te vertonen na ruim 1,5 jaar (volumeregeling kraakt behoorlijk als je er aan draait, Linkerkant gaat harder dan de rechterkant en als je je hoofd beweegt wordt het weer normaal voor 2 seconden). Dus ik ben op zoek naar wat beters.

Ik zoek een?
Headset voor all-round gebruik (gaming, muziek, films, youtube video's kijken).

Wat is je budget?
60 á 70 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik deze headset als allround headset (gaming, muziek, films, youtube video's kijken) gaan gebruiken. Ik heb een Asus n750jk multimedia laptop met USB en 3,5 mm aansluitingen (waarvan de audio uit ook digitaal s/pdif ondersteunt). Ik zou het liefste gewoon een headset met 3,5 mm aansluitingen hebben aangezien ik slechte ervaringen heb met usb headsets (3 x een Pricewatch: Trust Quasar usb headset in 1,5 jaar waarvan 2 het usb gedeelte niks meer deed. De 2e werd na 2 weken zelfs niet meer door windows herkent toen de 3e er mee ophield heb ik de Fatal1ty gekocht)
Verder is een volumeregelaar wel een vereiste voor mij. Ik gebruik deze namelijk vaak.

Wat heb je zelf al gevonden?

Pricewatch: Steelseries siberia v2 Dit is een oude maar bewezen headset. Reviews: Voordelen: Draagcomfort, bouwkwaliteit (alhoewel er meerdere personen zijn die klagen dat de microfoon na een jaar kapot gaat) uitstekend geluid in meerdere taken. Nadelen: Meerdere personen die aangaven dat ze er een warm hoofd van kregen,microfoon gaat snel kapot. Nu het grootste nadeel ik vind de microfoon nogal matig klinkt. In de meeste microfoon tests die ik heb beluistert veel ruis en achtergrond geluid en dan de persoon die tips geeft Klik(youtube) (goede kant naar je mond, Opnamekwaliteit in windows zo hoog mogelijk zetten) klink het nog steeds een beetje raar en veel gesis. Daarbij vindt de mic van mijn Fatal1ty veel beter klinken (helderder en minder gesis en het schijnt dat de mic van de siberia hoge en lage tonen die afgespeelt worden op de headset)

Pricewatch: Sennheiser pc 320 G4ME Goede Headset maar in reviews wordt er geklaagd dat het na een paar uur zeer doet aan je oren. Reviews: Voordelen: draagcomfort (tot een paar uur mensen die hem langer da neen paar uur op hadden zetten dit als een nadeel), Geluidskwaliteit, Microfoonkwaliteit, Bouwkwaliteit. Nadelen: Langere tijd ophebben kan vervelend zijn

Steelseries 5H v3 (niet in de pricewatch?) een beetje hetzelfde als de siberia v2 maar je kunt hem uit elkaar halen en hetzelfde rare microfoon geluid maar goede afspeel kwaliteit en redelijke bouwkwalieit

Pricewatch: Thrustmaster Y-250C Volgens de 13 headsets onder 70 euro van hardware.info review goed draagcomfort maar drukpunten op langere duur en een heldere maar zachte microfoon... Ik zoek een microfoon test op en dat klinkt echt lettterlijk sh!t daarbij klinkt mijn Fatal1ty perfect

Verder nog de razer kraken pro gezien maar daar lijkt het op Volgens de reacties hier veel slechte exemplaren tussen zitten en bij een persson de mic na 2 maanden kapot ging na hem amper gebruikt te hebben

samengevat

Ik hoop toch echt dat er een goede headset is die een goed draagcomfort heeft en goede geluids kwaliteit (zowel opnemen als afspelen) en een goede bouwkwaliteit heeft. 2.0 vind ik prima.

Alvast bedankt
Rick