Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ABO] IP Adres Whitelist voor Bannervrij?

Pagina: 1
Acties:

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als abonnee erger ik me er wel eens aan wanneer ik thuis op de bank (en wifi) zit, en ik op mijn tablet of telefoon Tweakers open, ik ondanks mijn abonnement toch advertenties krijg te zien. Ik ben niet ingelogd!

Nu wil het feit dat ik wel eens inlog, maar dan om een of andere reden weer uitgelogd raak op mobiel of tablet...

Ik vraag me af of het niet mogelijk is een whitelist in te stellen voor IP adressen zodat abonnee's op al hun devices zonder problemen bannervrij van Tweakers.net kunnen genieten.

De grote vraag wordt natuurlijk: hoeveel IP adressen mag je whitelisten? Als je onbeperkt toelaat, dan whitelist iedereen zijn vrienden zonder abo (niet de bedoeling).

1 IP? Alleen je thuis locatie?
2 IPs? Ook je werk?
3 IPs? Ook nog bij je GF / ouders?

Dit is iets wat bij het abonneren automatisch gevraagd zou kunnen worden (wilt u uw huidige IP adres toevoegen als "thuis" whitelist? Uw andere apparaten geven dat automatisch ook geen advertenties weer).

Dit zal helaas voor dynamische IPs minder nut hebben, edoch geven alle providers je tegenwoordig wel een behoorlijk lange leasetime.

Als abonnee zou ik al enorm blij zijn met een enkel IP adres voor op mijn thuisverbinding.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is het niet makkelijker om gewoon in te loggen..... en de oplossing bij je eigen hardware/software te zoeken

[ Voor 35% gewijzigd door Fietsbel op 16-04-2015 15:07 ]

39

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 11:46

FlyEragon

Alien Monkeys

Je kan ook zorgen dat je niet meer uitgelogd raakt? Op zeker 5 devices ben ik altijd ingelogd, en volgens mij kan je instellen hoe lang de sessie moet duren, zet het op 1 jaar en je hebt er geen omkijken meer naar.
Misschien ben je telkens koekjes aan het weggooien waardoor het niet werkt. Maar een ip based whitelist, denk niet dat Tweakers daar op zit te wachten..

• _eLMo_
  • Niet online
Fietsbel schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:05:
Is het niet makkelijker om gewoon in te loggen.....
Als tweaker heb ik een veilig wachtwoord :+ Op tablet/mobile reageer ik eigenlijk nooit, maar lees ik alleen (dus geen incentive om in te loggen).

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:20
Dan zou je dat dus nu wel 1x moeten doen en is je probleem opgelost!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

_eLMo_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:07:
[...]

Als tweaker heb ik een veilig wachtwoord :+ Op tablet/mobile reageer ik eigenlijk nooit, maar lees ik alleen (dus geen incentive om in te loggen).
De incentive is dat je geen reclame ziet :+

39

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
En dat je geen last hebt van de switch WIFI <> Mobiel. Dat zijn ook al twee verschillende IP's. Om een IP toe te voegen zou je in moeten loggen op je account om er weer één toe te voegen, maar aangezien je dan toch ingelogd bent, zie je de banners ook niet meer. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kees
  • Laatst online: 16:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Aangezien volledig nederland via een paar ip's mobiel internet is dat voor mobiel niet mogelijk. En dat was nu juist je probleem ;)

Ik zou je IP niet aan je inlog vergrendelen als je dat doet (dat is de snelste manier om op je mobiel uitgelogt te raken, vaak zelfs sneller dan zelf handmatig uitloggen).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_eLMo_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:04:
Ik vraag me af of het niet mogelijk is een whitelist in te stellen voor IP adressen zodat abonnee's op al hun devices zonder problemen bannervrij van Tweakers.net kunnen genieten.
Klein probleempje: Waar krijg je als consument een vast IP-adres? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

Andersom: als je niet ingelogged bent en wij dus niet weten wie je bent, hoe moeten wij dan zien dat het IP voor/door jou gewhitelist is?

Intentionally left blank

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:55
SQL:
1
2
SELECT TOP 1 FROM [IPWhitelist]
  WHERE IpAddress = '127.0.0.1'

kidding :)

• _eLMo_
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:59:
Andersom: als je niet ingelogged bent en wij dus niet weten wie je bent, hoe moeten wij dan zien dat het IP voor/door jou gewhitelist is?
Ik denk dat T.Net dan voor lief zou moeten nemen dat mijn vrouw (mocht ze ooit naar Tweakers.Net gaan) ook geen banners ziet :P
Raven schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:51:
[...]

Klein probleempje: Waar krijg je als consument een vast IP-adres? ;)
Geen idee? In mijn geval KPN glasvezel. Maar ik weet dat ik bij UPC een dynamisch adres had waar de lease zo lang was dat ik in 3 jaar tijd nooit een nieuw IP heb gehad, dus zo'n probleem is het niet.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
Maar als je gewoon inlogt op je telefoon, dan is er toch geen probleem. :?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• _eLMo_
  • Niet online
Nee inderdaad, als ik zou inloggen..

Het is geen schande om features op meer dan 1 manier te disclosen.. Vooral met de full page takeovers op iPad.

Maar ik snap inmiddels dat deze feature laag op de prio list gaat staan :+

Verwijderd

Uh, nee. Het staat *niet eens* op de featurelist. Kees heeft al uitgelegd waarom dit simpelweg niet mogelijk is ;)

Het is leuk als je op dat moment via je thuiswifi op je mobiel zit, maar daarbuiten werkt het dan alsnog niet. Daar komt bij dat er vrijwel geen leveranciers zijn die nog écht vaste IPs toekennen. Per saldo ben je met 1x inloggen op je mobiel en ingelogd blijven voor altijd van alles af. Met wat je voorstelt krijg je zelfs alleen bij thuisgebruik bij iedere wisseling van IP weer een probleem.

Daar komt nog weer bij dat er geen zuivere ranges zijn voor publiek internet en thuisgebruik. We zitten ook niet op te wachten dat na verloop van tijd heel Nederland op de bannervrij lijst staat, en dus zullen die lijsten moeten verlopen na x tijd - heb je wéér hetzelfde probleem dat je je IP opnieuw moet whitelisten.

Met andere woorden, je vraagt een feature die geen nut en geen voordeel heeft. :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_eLMo_ schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:46:
[...]

Geen idee? In mijn geval KPN glasvezel. Maar ik weet dat ik bij UPC een dynamisch adres had waar de lease zo lang was dat ik in 3 jaar tijd nooit een nieuw IP heb gehad, dus zo'n probleem is het niet.
Dat ie 3 jaar hetzelfde blijft staat niet gelijk aan vast ;) en meestal verandert ie zodra er een ander apparaat aan wordt gehangen. Gebeurt ook niet vaak, maar is dus reden om niet op basis van IP-adressen te gaan werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 17-04-2015 14:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Probleem lijkt me meer dat inloggen te lastig is dan in jouw geval. Misschien een login met QR code ofzoiets?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• _eLMo_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:02:
Uh, nee. Het staat *niet eens* op de featurelist. Kees heeft al uitgelegd waarom dit simpelweg niet mogelijk is ;)

Het is leuk als je op dat moment via je thuiswifi op je mobiel zit, maar daarbuiten werkt het dan alsnog niet. Daar komt bij dat er vrijwel geen leveranciers zijn die nog écht vaste IPs toekennen. Per saldo ben je met 1x inloggen op je mobiel en ingelogd blijven voor altijd van alles af. Met wat je voorstelt krijg je zelfs alleen bij thuisgebruik bij iedere wisseling van IP weer een probleem.

Daar komt nog weer bij dat er geen zuivere ranges zijn voor publiek internet en thuisgebruik. We zitten ook niet op te wachten dat na verloop van tijd heel Nederland op de bannervrij lijst staat, en dus zullen die lijsten moeten verlopen na x tijd - heb je wéér hetzelfde probleem dat je je IP opnieuw moet whitelisten.

Met andere woorden, je vraagt een feature die geen nut en geen voordeel heeft. :)
Je ziet wel erg veel beren op de weg :> Ik vroeg nooit naar een oplossing voor buiten mijn wifi netwerk.

Als een feature een abonnee die zich eraan irriteert kan helpen, zou ik dat niet geen nut en geen voordeel noemen. Maar goed, ik snap dat het voordeel in de zee der tweakers marginaal is, en het leeuwendeel van de betalende tweakers wel bereid is periodiek de ad te accepteren en opnieuw in te loggen.

Feature request
Afbeeldingslocatie: http://thesamefivequestions.com/wp-content/uploads/2010/05/denied.gif

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11 13:30

rob_erwt

What does this button do?

Zoals een oude baas vroeger altijd zei: 'Goed idee! Gaan we niet doen...' ;)

Deze gaat dus richting archief. Niettemin bedankt voor je meedenken!

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1