Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 15:23
Ik heb weer eens wat geld aan de kant gelegd voor een upgrade en nou vraag ik mij af:
"Heeft het zin om een upgrade te plaatsen?"

- GTA V draai ik momenteel om medium. Graag zou ik het op max willen spelen. Dus ik sta open voor andere suggesties.

Ik zoek een?
Nieuwe grafische kaart (GTX 970)

Wat is je budget?
€400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nVidia

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD FX-8350
8GB Ram
Windows 8.1
GTX 760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is wel vreemd, game zou toch wat beter moeten draaien.
Because I give a damn: Hoe draait GTA V op de PC?

Op welke res draai je ?
http://www.guru3d.com/art...performance_review,5.html

[ Voor 22% gewijzigd door KillerAce_NL op 16-04-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
Als ik de game settings op high wil zetten geeft de game aan dat de Max. van 2gb vram wordt overschreden.

Resolutie 1920x1080

[ Voor 9% gewijzigd door elsingaa93 op 16-04-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
Dus jij zou zeggen dat ik de game zou moeten kunnen draaien op 1080p met very high textures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:43
Zet die limiet uit, die telt het niet goed. Ik heb nog maar een 560Ti met 1GB ram en de game zegt bij mij dat ie 1.2GB gebruikt. Nog helemaal geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
heggico schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:11:
Zet die limiet uit, die telt het niet goed. Ik heb nog maar een 560Ti met 1GB ram en de game zegt bij mij dat ie 1.2GB gebruikt. Nog helemaal geen problemen mee gehad.
Ga het vanavond proberen! Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
Het loopt inderdaad gewoon op Max settings als ik het limiet negeer van de videoram. Nou heb ik alleen wel het probleem dat op sommige momenten (meestal vanuit een cinematic) de game ineens dropt naar 4 fps en dit een tijdje aanhoudt... heeft dit te maken met de grafische kaart of met de HDD. Ik had het namelijk op normal settings niet.

On topic: is het nog steeds goed om een gtx 970 te halen in plaats voor mijn gtx 760?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
elsingaa93 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:52:
Het loopt inderdaad gewoon op Max settings als ik het limiet negeer van de videoram. Nou heb ik alleen wel het probleem dat op sommige momenten (meestal vanuit een cinematic) de game ineens dropt naar 4 fps en dit een tijdje aanhoudt... heeft dit te maken met de grafische kaart of met de HDD. Ik had het namelijk op normal settings niet.

On topic: is het nog steeds goed om een gtx 970 te halen in plaats voor mijn gtx 760?
meten is weten.

wat doet je cpu en gpu? hoeveel % load hebben ze. hoeveel mhz gebruikt je cpu(misschien trothelt hij) omdat je mobo het niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

TotalBisquit's port report laat hier een aantal instellingen zien die de prestaties drastisch naar beneden gooien wanneer ingeschakeld. Misschien handig om naar te kijken: https://youtu.be/HUEYJS799dI?t=18m3s. Verder misschien even kijken naar anti-aliasing etc.

En ja, je systeem zal wel een boost krijgen van een 970. De vraag is of het genoeg is voor het geld dat je ervoor betaald. Dat zal jij moeten bepalen

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
loki504 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:53:
[...]

meten is weten.

wat doet je cpu en gpu? hoeveel % load hebben ze. hoeveel mhz gebruikt je cpu(misschien trothelt hij) omdat je mobo het niet aan kan.
In principe heb ik met mijn moederbord/cpu combinatie nog nooit problemen gehad. Of bedoel je dat dat komt omdat ik het limiet negeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
elsingaa93 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:19:
[...]

In principe heb ik met mijn moederbord/cpu combinatie nog nooit problemen gehad. Of bedoel je dat dat komt omdat ik het limiet negeer?
ik weet niet welke mobo je hebt. er zijn genoeg mobo's die een octacore niet zo leuk vinden. omdat deze te weinig ongekoelden power-fases heeft. dit kan nog wel eens voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
loki504 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:23:
[...]

ik weet niet welke mobo je hebt. er zijn genoeg mobo's die een octacore niet zo leuk vinden. omdat deze te weinig ongekoelden power-fases heeft. dit kan nog wel eens voor problemen zorgen.
ASUS M5A78L-M/USB3
AMD FX-8350
2x Kingston ValueRAM 4 GB DDR3 - 1333 MHz niet-gebufferd - niet-ECC
Asus GeForce GTX 760 DCII OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Dat moederbord is inderdaad ongeschikt voor een 8-core processor, ook al staat die wel op de CPU support list.
De enige reden waarom het 'werkt' is omdat ie zichzelf beschermt tegen oververhitting (met lagere prestaties tot gevolg).
http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

Je zou dit moeten kunnen zien als je tijdens zware belasting de processor kloksnelheid in de gaten houdt.

Of dit de reden is waarom GTA5 niet goed draait weten we (nog) niet.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 17-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
mitsumark schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:08:
Dat moederbord is inderdaad ongeschikt voor een 8-core processor, ook al staat die wel op de CPU support list.
De enige reden waarom het 'werkt' is omdat ie zichzelf beschermt tegen oververhitting (met lagere prestaties tot gevolg).
http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

Je zou dit moeten kunnen zien als je tijdens zware belasting de processor kloksnelheid in de gaten houdt.

Of dit de reden is waarom GTA5 niet goed draait weten we (nog) niet.
Dus ik speel eigenlijk op een moederbord waarop mijn processor helemaal niet goed tot zijn recht komt? Lekker dat dit dan ook duidelijk wordt aangegeven 8)7. Toen ik mijn onderdelen destijds bestelde werd er gezegd door de technische afdeling dat dit geen probleem zou zijn.

Ik moet zeggen dat ik voor de rest met nog geen enkele game last heb gehad van lagere prestaties...

Toch ben ik niet van plan om een nieuw moederbord te kopen aangezien ik eerst een nieuwe grafische kaart zou willen kopen en vervolgens geld aan de kant leggen voor een nieuwe build ( exclusief grafische kaart ) van Intel.

[ Voor 13% gewijzigd door elsingaa93 op 17-04-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:28
Denk dat wanneer je er een 970 in gaat zetten je nog wel vaker last gaat krijgen van het terugklokken van de CPU.

Wanneer je je huidige CPU verkoopt en dat bij je budget legt dan kun je via V&A een i5 van socket 1150 oppikken en daar een mobotje en een gtx 780 van V&A aan toevoegen.

bv V&A aangeboden: Intel Core i5 4570S Boxed

met pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate

Gtx 780 presteert uitstekend in GTA V en andere games :

http://pclab.pl/art57777-16.html

Of je houdt V&A in de gaten voor een leuk geprijsde GTX 970

Is maar een optie natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
Baloes schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:44:
Denk dat wanneer je er een 970 in gaat zetten je nog wel vaker last gaat krijgen van het terugklokken van de CPU.

Wanneer je je huidige CPU verkoopt en dat bij je budget legt dan kun je via V&A een i5 van socket 1150 oppikken en daar een mobotje en een gtx 780 van V&A aan toevoegen.

bv V&A aangeboden: Intel Core i5 4570S Boxed

met pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate

Gtx 780 presteert uitstekend in GTA V en andere games :

http://pclab.pl/art57777-16.html

Of je houdt V&A in de gaten voor een leuk geprijsde GTX 970

Is maar een optie natuurlijk :)
Bedankt voor de tips. Het budget is ligt veel hoger dan de €400 voor een compleet nieuwe pc hoor. Die 400 euro is puur voor de grafische kaart. Dus ik zat eerder te denken aan een i7 4.0 ghz, en een GTX 970. Ik vraag me alleen af of het zin heeft om de GTX nu te kopen. Want voor de rest heb ik nog nooit het idee gehad dat de CPU het moeilijk kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:28
Tsja. GTA V is voor een fx 8350 icm een gtx 970 beheurlijk pittig..

http://pclab.pl/art57777-24.html

En dan ga je op dat mobo van jou last krijgen van throttlen...iets wat ie nu al lijkt te doen...

Als je nog even doormoet met deze setup dan zou ik toch ff een beter moederbordje nemen :

pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Dan kun je er wel een gtx 970 aan toevoegen.

Maakt het geheel eventueel ook beter verkoopbaar natuurlijk (mocht je dat gaan doen voor het aanschaffen van de intel build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
Baloes schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:08:
Tsja. GTA V is voor een fx 8350 icm een gtx 970 beheurlijk pittig..

http://pclab.pl/art57777-24.html

En dan ga je op dat mobo van jou last krijgen van throttlen...iets wat ie nu al lijkt te doen...

Als je nog even doormoet met deze setup dan zou ik toch ff een beter moederbordje nemen :

pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Dan kun je er wel een gtx 970 aan toevoegen.

Maakt het geheel eventueel ook beter verkoopbaar natuurlijk (mocht je dat gaan doen voor het aanschaffen van de intel build)
Ja precies, eventueel de instellingen iets aanpassen (want hij liep eerst prima zonder gehaper) bedankt voor de snelle hulp!
Pagina: 1