Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prijsverwachting EOS 700D

Pagina: 1
Acties:

• assass
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-12-2018

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Vraag

In mei komen de Canon EOS 750D en 760D uit, als opvolger van de 700D. Mag ik verwachten dat de 700D dan in prijs gaat zakken, zo ja, hoeveel?

Context

Mijn EOS 350d, inmiddels een dinosaurus, schreef een GoT in een ander topic, is aan vervanging toe. Ik heb deze 6 jaar geleden 2e hands gekocht als eerste spiegelreflex camera. Eigenlijk fotografeer ik er nog graag mee, maar ik ben met name toe aan een wat groter (kantelbaar) scherm, meer megapixels, hogere ISO, filmfunctie en alles wat ik er nog meer bij kan krijgen!

Ik ben mij nu volop aan het oriënteren op een nieuwe camera in dezelfde categorie (instap, 300-500 euro). Bij MM raden ze me de Sony A58 of NIKON 5200 aan, mooie camera's maar mijn hart zegt toch heel erg bij Canon te blijven.. Ik zou voor een 1200D kunnen gaan, maar wil een stapje opwaarts ook overwegen.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Niemand heeft een glazenbol om dat te weten.
In pricewatch valt wel te zien dat de prijs redelijk lang stabiel is, gebasseerd daarop kun je eigenlijk wel zeggen dat de prijs niet veel zal zakken.

[Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 16-04-2015 14:22]

39

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik zat het grafiekje ook te bestuderen. denk zelfs dat de pricedrop in jan-14 eerder een fout is dan een bewuste prijsdaling (ook zo kort). maar dat de prijs nu stabiel is, wil niet zeggen dat het zo blijft, als straks de opvolger er is.

het lijkt erop dat de 600d wel een prijsdrop heeft gemaakt in april 2013

pricewatch: Canon EOS 600D Body Zwart

dat was het moment dat de 700d de eerste prijsvermelding had op pricewatch

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:06
Ja, maar de 600D werd eerst nog opgevolgd door de 650D. Dus je kunt beter kijken naar de prijsontwikkeling van de 650D toen de 700D uitkwam.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter

hmm ja die was nihil in april 2013... aan de andere kant wel weer heel bijzonder om te zien wat er gebeurt is in jan 2015

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-09 20:22
Daarenboven zit je met een structureel lagere euro-koers, wat import duurder maakt.

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 21:35
Heb je ook echt redenen om bij Canon te blijven? Als je geen lenzen e.d. hebt die je perse wil blijven gebruiken, is een overstap naar Nikon veel slimmer. Veel betere beeldkwaliteit

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Nikon zou ik misschien nog wel willen overwegen. Misschien wil ik toch naar een meer allround lens, bijv. 18-200 dan al die losse lensen die ik nu heb.
Sony twijfel ik erg over, je krijgt veel voor het geld volgens mij, maar ik weet niet of ik kan wennen aan het gemis van de optische zoeker.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zit met de euroe koers inderdaad en ook met de 750D / 760D die nog niet (goed) verkrijgbaar zijn als ik mij niet vergis. Die moeten sowieso nog aan populariteit gaan winnen in ieder geval.

Zodra die meer over de toonbank gaan dan daalt de prijs wel weer iets mits de euro niet nog verder zakt. Heb je trouwens zelf al gekeken naar de 750D dan wel 760D? De 760D is veel meer op de 70D gaan lijken met een top LCD :)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds III | 1N | 5Ds
EF: 300mm f/2.8L IS USM | 200mm f/2L IS USM | 200mm f/1.8L USM | 100mm f/2.8L IS USM
Zeiss: Milvus 1.4/85 | Otus 1.4/55 | Milvus 1.4/50 | Milvus 1.4/25

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
dank voor alle reacties! ik heb na lang beraad de knoop doorgehakt en een 700D incl 18-55 STM lens gescoord, een outlet model bij Kamera Express, voor 500 euro, niet slecht toch?

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:48
assass schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:23:
dank voor alle reacties! ik heb na lang beraad de knoop doorgehakt en een 700D incl 18-55 STM lens gescoord, een outlet model bij Kamera Express, voor 500 euro, niet slecht toch?
Op mp staat er een nieuw die je voor 450 of zelfs lager kon kopen :) voor dat geld kon je ook nikon d5200 kopen,toch wel beter qua kwaliteit.

[Voor 9% gewijzigd door Amaze86 op 24-04-2015 17:44]

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
assass schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:23:
'As we speak' is op Amazon.de de losse EOS 700D body in de aanbieding voor €429,- en een kosteloze levering. ;)

• Universal Creations
Dan is de body met de STM kitlens geen verkeerde deal geweest.

• Niet online
Universal Creations schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:36:
Dan is de body met de STM kitlens geen verkeerde deal geweest.
Dat was ook mijn eerste reflex, alleen blijft onduidelijk in hoeverre het een zwaarbepoteld outlet exemplaar is en of er volledige garantie wordt meegeleverd.
Daarnaast is het de vraag of je deze kitlens ook echt wilt gaan gebruiken, of toch maar liever kiest voor een beter alternatief. ;)

De kitlens die ik ooit bij een 450D kreeg heb ik niet lang daarna maar weggegeven, omdat ik hem toch niet gebruikte.

• Universal Creations
Had je dan de IS kitlens, of zonder IS? De nieuwe STM is overigens wel een stukje beter dan de oude met IS (en veel beter dan de nog oudere zonder IS). Daarnaast is STM wel fijn met filmen.

• Niet online
Universal Creations schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:12:
Had je dan de IS kitlens, of zonder IS? De nieuwe STM is overigens wel een stukje beter dan de oude met IS (en veel beter dan de nog oudere zonder IS). Daarnaast is STM wel fijn met filmen.
Had een Canon EF-S 18-55mm IS en mis hem niet en gebruik als het dan toch zoom moet zijn liever de EF-S 18-135mm IS STM, voor filmen inderdaad geschikter.

Vond mijzelf komend van analoge Olympussen nooit zo'n expliciete pixelpeeper, maar met de opkomst van de betere sensoren, Photoshop latest en 32" 4k monitoren is daar geen ontkomen meer aan.
Zelfs niet als je slechts 'gewoon' op crop fotografeert. ;)

Ben intussen wel op zoek naar een kwaliteitsobjectief in de 18-70 range, liefst lichtsterk 'natuurlijk'.
Het zijn de bijbehorende gewichten die wat afschrikken, een rugzak onder de 20kg heeft ook wel iets aantrekkelijks. :+

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Bhagavad schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:05:
[...]

Dat was ook mijn eerste reflex, alleen blijft onduidelijk in hoeverre het een zwaarbepoteld outlet exemplaar is en of er volledige garantie wordt meegeleverd.
nee zeker niet zwaarbepoteld, ziet er helemaal nieuw uit, ook even goed achter het lensdopje gekeken en zag niks van gebruikssporen oid, 24 maanden garantie. koop toch liever met factuur bij een winkel in de buurt dan via mp of amazon.de

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:07

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Mooie koop hoor :).

Fijn ook dat je snel de knoop hebt doorgehakt en nu al lekker er plezier van kan hebben. Een half jaar / jaar gaan neuzen naar prijzen en aanbiedingen om 30 euro te besparen vind ik altijd zo zonde van mensen hun tijd. Ga lekker fotograferen in die tijd met je mooie nieuwe spullen.

Dus goed bezig en veel plezier ermee :)

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
assass schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:32:
nee zeker niet zwaarbepoteld, ziet er helemaal nieuw uit, ook even goed achter het lensdopje gekeken en zag niks van gebruikssporen oid, 24 maanden garantie. koop toch liever met factuur bij een winkel in de buurt dan via mp of amazon.de
Bij deze van harte gefeliciteerd, fijne camera verder.
Ik heb zelf een 650D en een 70D.
Je kunt evt. de shuttercount checken zodat je zeker weet dat de teller niet op 10k staat. :+

Ik geef je gelijk wat comfortabele aankopen om de hoek betreft, MP zou ik voor een camera ook niet snel doen, een aankoop via Amazon echter is solid.
Als je de aankoop tenminste via Amazon zelf laat lopen.

Aanbiedingen via derden kunnen problematischer zijn, zoals ik recent merkte toen ik een lastig verkrijgbare headphone via een Japanse aanbieder (op Amazon.de) liet lopen.
Bleek een oplichterig geval, de positieve reviews zijn achteraf aan de verdachte kant.
Ik kreeg tot drie keer toe een track & trace die bullshit bleek.

Amazon greep gelukkig wel in, het geld is intussen retour en de shop is van Amazon verwijderd.
In geval van oplichting of faillisement kun je dus bij Amazon zelfs beter af zijn. ;)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True