Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gaming op server hardware

Pagina: 1
Acties:

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:16

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb een tijdje terug in het forum desktop aankoopadvies een topic geopend voor een gaming PC van 300 euro, maar dat was nieuw niet haalbaar. Nu heb ik wat op V&A rond gekeken, en het viel me op dat er veel tower servers voor een relatief lage prijs te vinden zijn,met in mijn optiek prima hardware. (16GB RAM, 2xQuad Core 3.0 GhZ etc) voor onder de tweehonderd euro. Wanneer ik er dan een videokaart bij prik van V&A, heb ik een beest van een pc voor maar 300 euro. Daarom mijn vraag: hebben jullie ervaring met gamen op server hardware, en is dat uberhaupt mogelijk? Graag zou ik voors en tegens zien.
Ik had op internet verschillende voors gelezen, maar dat ging eigenlijk nooit over complete servers.

Graag zou ik ook wat ervaringen of voor en tegenargumenten hebben van mede tweakers.
Alvast bedankt!

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Wat is de exacte hardware? Welke processor/moederbord/ram?

Show me your moves.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
Koninkje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:54:
Wat is de exacte hardware? Welke processor/moederbord/ram?
Oh, verschillend. Ik zag bijvoorbeeld dit langskomen:

V&A aangeboden: HP Workstation xw8200 in goed werkende staat

Of deze met een Xeon versie van een core 2 quad (uit mijn hoofd de q6600):
V&A aangeboden: Dell Poweredge 2900 (PE2290R)

Dat is een stuk goedkoper dan desktops met dezelfde specs. Echter weet ik niet zeker of deze apparaten ook moderne videokaarten ondersteunen.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik vraag het me af, als je ze kunt overklokken tot de 4 ghz en het een quadcore is zou het geen bottleneck moeten opleveren. Don't take my word for it though.

Show me your moves.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 22:22

MeNTaL_TO

The future is not set

200 euro voor een server met schijven? Want dat zie ik je niet opnoemen, zijn het sata schijven dan is het niet echt een probleem, gaan er scsi of sas schijven in, dan is je winst wel meteen weg want die zijn een stuk prijziger.

je moet bovendien er wel een hebben met een pci-e slot, die zijn er wel, maar de meeste alleen een x4 port en dan meestal ook nog een slimline.

[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-04-2015 15:34 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Check wel ff of er een x16 slot in zit (afhankelijk van je riser kaart en hoeveel) daarnaast mis je vaak ook de extra power connectors voor je video kaart. Heb er zelf ook een paar te koop staan, die Dell CERC/PERC's kunnen zowel sas als sata aan (niet geconbineerd in 1 array).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:33:
200 euro voor een server met schijven? Want dat zie ik je niet opnoemen, zijn het sata schijven dan is het niet echt een probleem, gaan er scsi of sas schijven in, dan is je winst wel meteen weg want die zijn een stuk prijziger.

je moet bovendien er wel een hebben met een pci-e slot, die zijn er wel, maar de meeste alleen een x4 port en dan meestal ook nog een slimline.
Die HP workstation heeft sowieso een x16 port, en volgens mij ook een sata-300 controller. SCSI schijven zijn geen probleem, ik heb er hier nog minstens drie liggen.

specs: http://h18000.www1.hp.com...976_div_v23/11976_div.PDF

Alleen is 400MHz RAM geen bottleneck?

[ Voor 0% gewijzigd door Johan9711 op 16-04-2015 15:40 . Reden: typo ]

Pagina: 1