Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GTA V Geïnstalleerd fout melding bij opstarten game.

Pagina: 1
Acties:

• Raistly
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-07 14:59
Beste mensen,

Gisteren met volle enthousiasme (EINDELIJK) GTA V gekocht in de winkel voor de PC.
Wanneer ik thuis kwam ben ik het spel gaan installeren. Dit volgens de instructies die ook in de manual staan. DVD 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en de instructies gevolgd op het scherm.
Na de installatie wordt de GTAV-Launcher gestart, Loading, Loading, Loading.
Vervolgens krijg ik een Error. De volgende erros is:

The Rockstar Game Services are unavailable.
Please try again later or check the GTA Online Status page for maintenance and outage notifications:
https://support.rockstargames.com/hc/articles/200426246

De volgende opties die ik kan kiezen is cancel, retry or open link.
Heb dit meerdere malen opnieuw geprobeerd zelfs opnieuw geïnstalleerd. Niks heeft geholpen.
Mijn Game-Key heb ik ook nog nergens ingevuld. Net als dat ik geen updates heb kunnen uitvoeren want wat ik begrijp komt dat naar voren na het opstarten van de GTAV-Launcher.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
Dan kan ik eindelijk GTAV op de PC gaan uitoefenen!

Alvast bedankt
Groet,

Rafaël

• ChopTheDog
  • Registratie: september 2013
  • Niet online

ChopTheDog

PSN: hopeisdope

Heb je deze al bekeken: https://support.rockstarg.../en-us/articles/204772198

Of wellicht andere support artikelen?

Join de GoT Freedom GTA:Online Crew!

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:56

BM

Moderator Spielerij
Deze hoort in SPV, tikje die richting op.

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• flythierry
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-09 18:01
Heb exact hetzelfde probleem hier. Ook gisteren aangeschaft in de winkel en loop op hetzelfde vast.
VPN en DNS veranderen helpen ook niets bij mij.
Ik heb geen 'vreemde' karakters in m'n Windows user account, dus dat kan het niet zijn lijkt mij.

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:03
Oke, misschien heel stom, bij mij was het een kwestie van "Uitvoeren als administrator" . Exact hetzelfde probleem.

• flythierry
Werkt ook niet voor mij helaas.
Heb ook al geprobeerd met antivirus uit en uitzondering in m'n Windows Firewall, niets helpt :'(

• Raistly
Uitvoeren als administrator heeft geen effect. Hetzelfde als dat ik mijn Windows account naam veranderd hebt. Heb van alles geprobeerd niks heeft nog geholpen.. Hopelijk komt er snel een oplossing!

• Mick1990
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Open PlayGTAV.exe als administrator en Social Club zou dan moeten updaten zodat je kunt spelen.

Aan het typen...

• Jomaikke
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 13:40
Heb jij ook de error code 10? Als dat zo is.. Dat probleem heb ik ook. Op school krijg ik die melding, en kan ik alleen offline spelen. Thuis werkt hij wel gewoon...

• flythierry
Als ik de PlayGTAV.exe open als admin krijg ik eerst het GTA V laad scherm voor een paar minuten en daarna popt de Social Club launcher weer op met dezelfde melding als eerst.

Heb ook al een losse Social Club v1.1.5.6 Setup.exe geprobeerd, maar dat helpt niet.
Ook kwam ik erachter dat je de Social Club niet los kan deinstalleren zonder GTA zelf eerst te deinstalleren.

@Jomaikke, ik krijg geen errorcode, alleen het bericht dat de "game services unavailable" zijn. Misschien krijgt Raistly die melding wel?

• Raistly
Als ik PlayGTAV.exe als administrator open dan krijg ik de Social Club Launcher naar voren. Nadat hij klaar is met het loading scherm krijg ik dezelfde melding:

The Rockstar Game Services are unavailable.
Please try again later or check the GTA Online Status page for maintenance and outage notifications:
https://support.rockstargames.com/hc/articles/200426246

Dit is het enige wat ik telkens te zien krijg. Verder als dit kan ik ook niet komen. Zie verder ook helemaal geen andere opties die ik kan selecteren. Dus verdere erros codes zie ik ook niet. Snap er niks van...
Wat ik veel lees is dat mensen wel een update hebben kunnen uitvoeren. Dit heb ik niet eens kunnen doen. Omdat ik niet verder kan komen doordat de Social Club Launcher telkens de foutmelding geeft.

• flythierry
Ok, bij mij werkt het nu wel en ben de 5GB update aan het downloaden.
M'n oog viel ineens op de systeemvereisten en zag daar Windows 7 SP1 staan en die had ik nog niet geinstalleerd staan.

Na een herinstallatie van GTA werkte het nu ineens wel.
Misschien is dat ook het probleem bij jouw Raistly?

• Raistly
Bedankt voor de tip flythierry.
Heb gelijk gekeken als ik ook Windows SP1 heb.
Deze SP1 staat geïnstalleerd, helaas ligt het dus ook niet daaraan :(!

[Voor 61% gewijzigd door Raistly op 18-04-2015 16:35]

• EnzogltBons
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19-03-2016
.

[Voor 98% gewijzigd door EnzogltBons op 19-03-2016 23:08]

• Strijder84
  • Laatst online: 23-04-2015
Hier exact hetzelfde, eerst problemen met de videokaart en nu blijft hij hangen op het inloggen van de Social Club...
Alles inmiddels geprobeerd en alles is up to date.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Ik heb de game (nog) niet, maar kun je van social club ergens op de Rockstar site een nieuwe(re) versie ophalen?

Heb je btw. wel genoeg schijfruimte? Wat je eens zou kunnen proberen is te booten met alleen de Windows Services aan (msconfig). Dit helpt bij mij weleens met apps/games die niet willen installeren. Mogelijk dat er toch iets wordt geblokkeerd of een service niet of wel draait.

[Voor 23% gewijzigd door foxgamer2019 op 20-04-2015 22:49]

• Strijder84
beta990 schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:48:
Ik heb de game (nog) niet, maar kun je van social club ergens op de Rockstar site een nieuwe(re) versie ophalen?

Heb je btw. wel genoeg schijfruimte? Wat je eens zou kunnen proberen is te booten met alleen de Windows Services aan (msconfig). Dit helpt bij mij weleens met apps/games die niet willen installeren. Mogelijk dat er toch iets wordt geblokkeerd of een service niet of wel draait.
Dit is de laatste versie die op te halen is.
551 GB vrije ruimte lijkt me genoeg :P Dat is het probleem niet.

• Strijder84
Strijder84 schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:54:
[...]

Dit is de laatste versie die op te halen is.
551 GB vrije ruimte lijkt me genoeg :P Dat is het probleem niet.
Laatste helpt ook niet, nu kom ik zelfs niet meer tot in Social

• Raistly
Het is mij gelukt! Ben er 5 avonden mee bezig geweest maar het resultaat is er.
Het had toch te maken met mijn Windows Account naam. Dit kwam omdat er initialen waren met trema's. Mijn Windows Account naam was; Rafaël. Letters zoals ë, à, ó, í etc zorgen ervoor dat je sociaal club niet kan openen. (En vast blijft hangen op het loading scherm)
Daardoor kan je niet de update uitvoeren die nodig is na de installatie van de game.
Simpel weg de huidige Account naam veranderen werkt niet. Je moet hiervoor een tweede Windows Account aanmaken (Gast account). Dit heb ik gedaan en was uiteindelijk voor mij de oplossing. Voordat ik een tweede account aanmaakte heb ik voor de zekerheid wel sociaal club gedeinstallerd en vervolgens opnieuw gedownload en geïnstalleerd.
Vervolgens een tweede Windows account aangemaakt, de naam van de account GTAV.
Letters/cijfers waarop Social Club niet op vast loopt zijn; A-Z, a-z en 0-9.

Log in op het nieuwe aangemaakte account, start GTAV. Je ziet GTAV poster, Social Club opent vervolgens kun je de Game-Key invoeren en kan het updaten beginnen! Nadat het allemaal uitgevoerd was kon ik GTAV opstarten. Dit kon ik zowel doen vanaf mijn tweede Windows account als vanaf mijn Administrator account.
Save Data van het tweede Windows account kan je overzetten naar je huidige administrator account. Dit kan je nalezen via deze link; https://support.rockstarg.../en-us/articles/204772198

Mocht dit niet helpen voor jullie, dit zijn oplossingen die ik ook nog gevonden heb:
- Social Club Reinstall
- Laatste nieuwe Direct X versie
- Windows 7 SP1
- GTAV uitvoeren als administrator

Het enige wat ik mijzelf nu nog afvraag is, kan je het tweede aangemaakte Windows account verwijderen? Of levert dat opnieuw problemen op bij het opstarten van de game op het administrator account? Omdat ik nu telkens GTAV opstart vanaf mijn administrator account.

[Voor 3% gewijzigd door Raistly op 22-04-2015 11:08]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True