Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Beste Tweakers,

Ik ben in bezit van een Hp Pavilion Dv9313EA.
Ik probeer al een lange tijd de bios te flashen maar het lukt gewoon niet, niet onder Windows 8, 7 of Vista.

Als ik de update start gaat alles goed tot er staat ''write new bios''

Dan gaat eerst de koeler heel hard draaien, wat normaal is, heb eerder een 9313EA gehad welke dat ook deed maar dan komt het aparte.

Wanneer de koeler dus aanslaat en de bios moet worden geschreven valt de machine uit, helemaal zwart, dood dus.

Druk ik op aan, start de laptop vrolijk op alsof er niks gebeurt is en ook de bios is onaangepast, nog steeds F.16, niet de F25 of de nieuwste.

Iemand enig idee hoe ik alsnog de BIOS kan updaten? Met de nieuwere bios kan er namelijk 4GB in i.p.v. de 2GB die hij nu herkent.
Ook het koelprofiel is dan beter, maar niks helpt, ook niet als ik het update programma draai met admin rechten.

Meerdere mensen met dit probleem?

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 11:32

ResuCigam

BOFH

Probeer de BIOS eens te flashen vanaf een bootable (dos) USB stick.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
ResuCigam schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:01:
Probeer de BIOS eens te flashen vanaf een bootable (dos) USB stick.
Haha, goeie, alleen geen idee hoe ik zo'n drive maak, en ben bang dat ik de machine brick op deze manier, het is mij ooit gelukt op een Dv7 alleen heb geen idee hoe ik dat toen ook alweer deed.
De bios update is via een .exe bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 03:35
Normaal kun je via de HP site een exe vinden om vanuit Windows te flashen, maar ook een .img en een exe die je kunt draaien door een Bootable DOS stick te maken.. Gemakkelijkste is FREEDOS i.c.m een tooltje

edit : net even gekeken op de officiële HP site maar het enige die aanwezig is is die EXE. Misschien eerst eens een bios RESET uitvoeren en nogmaals proberen te flashen?

[ Voor 25% gewijzigd door jerrixbe op 16-04-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Het is alsnog gelukt, heb er even voor de lol Windows XP op gezet en toen de bios kunnen flashed naar F2, de aller nieuwste, nu ook weer de volle 4gb kunnen benutten en de koeler blaast ook niet continu 100%

Er mag dus een slotje op!