Toon posts:

Gaming PC van rond de 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu veel spellen niet meer gaan werken voor het eerst op mijn pc, wil ik een nieuwe game desktop kopen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Dragon Age 3, Dead Rising 3 en GTAV in maximum quality op HD resolutie draaien.
Mindere mate werken met photoshop en videobewerking

Wat mag het systeem gaan kosten?
Iets meer dan 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een aantal HD's voor storage

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel I5, Verder geen speciale voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets speciaals.

Ga je overklokken?
Nee

Op reddit/r/buildapc heb ik al feedback gehad over een eerdere build.
De processor was toen overkill. Te dure monitor. Te zware voeding. Ik vond de behuizing van die wat te groot achteraf. De prijzen per land verschillen aardig wat dus vandaar dat ik hier nog om advies vraag.

Duurdere build : http://www.reddit.com/r/b...or_about_1200_to_restore/

Goedkopere buid:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 184,95€ 184,95
1MSI H97 PC Mate€ 82,90€ 82,90
1EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0€ 355,95€ 355,95
1Cooler Master HAF 912 Advanced€ 79,53€ 79,53
1Asus VS247HR Zwart€ 128,05€ 128,05
1Crucial Ballistix Sport XT BLS2C4G3D169DS3CEU€ 63,50€ 63,50
1EVGA 500W 80 Plus€ 50,80€ 50,80
1Samsung 850 EVO 250GB€ 110,95€ 110,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,63

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Als ik het bekijk, zie ik geen problemen, op 1 ding na: Of je GTA V op max settings in fullhd kan spelen.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zie wel een probleem :)

Nieuwere i5:
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
Kost even veel, sneller (100Mhz), betere interne koelpasta

Tsja, het bordje. Leuk, maar bied niks meer dan een gemiddeld B85 bordje. Voor hetzelfde geld kan je ook een luxe B85 bordje krijgen:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

Eventueel een GTX970 die tot 65 graden Celsius passief is:
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Betere monitor:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
TN is het werk van de duivel }) Slechte kleuren, contrast, kijkhoeken en dergelijke. De Iiyama is in elke opzichte beter dankzij zijn AMVA-paneel

Nog goedkopere RAM:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Betere PSU, efficienter én goedkoper:
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Goedkopere SSD met caps die je data beschermt bij stroomuitval, verwachte langere levensduur vanwege MLC i.pv. TLC en 20 euro goedkoper:
pricewatch: Crucial MX100 256GB

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:13

LankHoar

Langharig tuig

Ik zou niet voor een TN paneel gaan, maar IPS, veel getrouwere kleurweergave en nog meer voordelen. Er zijn genoeg leuke paneeltjes te vinden in de PW van dezelfde grootte en rond dezelfde prijs als je Asus monitor.

Waarom kies je voor een Samsung 850 EVO? Erg duur, en weinig extra prestatie. Ik zou voor een Crucial MX100 gaan. Scheelt zo'n 15 procent in prijs.

Ook zou ik eens kijken of je geen B85 mobo kan nemen i.p.v. Z97, overklokken ga je toch niet doen zeg je. En verder ook je PSU, even geen tijd om voor je op te zoeken nu, maar er zijn betere verkrijgbaar, en ook goedkoper.

Leuke kast trouwens :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:54

br00ky

Moderator Harde Waren
_Rayman_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:58:
Als ik het bekijk, zie ik geen problemen, op 1 ding na: Of je GTA V op max settings in fullhd kan spelen.
En dat is natuurlijk ook vrij gemakkelijk te checken ;).

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:04:
Ik zie wel een probleem :)

Nieuwere i5:
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
Kost even veel, sneller (100Mhz), betere interne koelpasta

Tsja, het bordje. Leuk, maar bied niks meer dan een gemiddeld B85 bordje. Voor hetzelfde geld kan je ook een luxe B85 bordje krijgen:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

Eventueel een GTX970 die tot 65 graden Celsius passief is:
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Betere monitor:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
TN is het werk van de duivel }) Slechte kleuren, contrast, kijkhoeken en dergelijke. De Iiyama is in elke opzichte beter dankzij zijn AMVA-paneel

Nog goedkopere RAM:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Betere PSU, efficienter én goedkoper:
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Goedkopere SSD met caps die je data beschermt bij stroomuitval, verwachte langere levensduur vanwege MLC i.pv. TLC en 20 euro goedkoper:
pricewatch: Crucial MX100 256GB
Goed om te horen dat mijn behuizing goed is ;)
Bedankt voor het advies. Ik ben blij dat ik hier nog even om hulp heb gevraagd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95€ 84,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 371,95€ 371,95
1Cooler Master HAF 912 Advanced€ 79,53€ 79,53
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 167,90€ 167,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,49€ 56,49
1Antec VPF Series 450W€ 46,71€ 46,71
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.087,48

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:01

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Nou eigenlijk is die behuizing ook niet echt een ding wat mijn voorkeur geniet... Een Fractal Design Define R5 is toch wel stukken stiller, ruimer en beter van kwaliteit. Ook iets duurder, maar het past makkelijk in het budget door voor een R9 290 te gaan. Die is qua prijs/prestatie veel interessanter dan een GTX970.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

.ScorpionSquad schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:55:
Nou eigenlijk is die behuizing ook niet echt een ding wat mijn voorkeur geniet... Een Fractal Design Define R5 is toch wel stukken stiller, ruimer en beter van kwaliteit. Ook iets duurder, maar het past makkelijk in het budget door voor een R9 290 te gaan. Die is qua prijs/prestatie veel interessanter dan een GTX970.
De Fractal Design heeft een compleet ander design dan de CM waar de TS voor kiest. De CM ziet er leuk uit (dat is een smaak), en ik denk dat dat de voornaamste reden is dat hij daarvoor kiest. Dat is voor mij ook de reden dat ik straks voor een Aerocool XPredator X3 ga. Daarbij kost de Fractal Design 25% meer. Persoonlijk zou ik die 20 euro liever in een GTX 970 stoppen dan in een betere kast. Een ruimere kast is inderdaad handig, maar hoe vaak bouw je het hele spul nou eigenlijk in? Ik vermoed niet dat TS erg veel gaat knutselen aan zijn PC, dus dan kan wat minder ruimte voor 1 keer inbouwen niet kwaad.

Overigens, als je het geld hebt om voor een 970 te gaan, en je wilt recente games op max. quality draaien in full HD, dan zie ik geen reden om voor een 290 te gaan, ook al heeft die een betere prijs/kwaliteit verhouding.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Ahem, 100 euro goedkoper voor slechts zeer beperkt mindere prestaties? Is dat geen reden.

Overigens hoeft het niet eens een Fractal Design te zijn (al is de R5 hands-down de beste kast in de 80-120 euro regionen), maar zowel die aerocool en die CM zijn niet echt een hoogstandje op het gebied van bouwkwaliteit of stilte. Ik zou daarom zeker iets anders overwegen. Er is vast ook wel iets beters te vinden met een wilder (en dus vrouw-afstotender :+;)) uiterlijk.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Het prijsverschil is vanaf 55 euro. Laten we echter de grootste voor- en nadelen eens op een rijtje zetten.

AMD 290
Pro:
- 55 euro of meer goedkoper
- Bredere geheugenbus en dus:
- Beter op hogere resoluties

Con:
- Erg hoog TDP dus:
- Wordt enorm warm
- Gebruikt erg veel energie
- Maakt veel kabaal
- 5-20% minder prestatie (afhankelijk van welke benchmarks je bekijkt)

Nvidia 970
Pro:
- Erg laag TDP dus:
- Blijft lekker koel (sommige tot 65 graden passief gekoeld)
- Energiezuinig
- Kan erg stil zijn
- 5-20% meer prestatie

Con:
- 55 euro of meer duurder
- Smallere geheugenbus en dus:
- Minder goed op hogere resoluties dan Full HD

Gezien TS op Full HD wil gaan gamen, en het budget het toe laat om de 970 in de kast te stoppen, zie ik geen doorslaggevende reden(en) om voor de 290 te gaan. Als ik iets over het hoofd zie, vertel het me dan alsjeblieft, maar ik denk het niet.

Qua kast heb je zeer waarschijnlijk gelijk, maar ik vind de bouwkwaliteit zelf (tot op zekere hoogte) minder relevant dan hoe het er uit ziet. Mijn bijna-vrouw heeft er geen moeite mee hoe het er uit ziet, een nerd vind ze me toch al :+

Overigens ga ik nog wel eens door de PW neuzen naar kasten voor ik mijn nieuwe setup bestel, want het is inmiddels ook alweer meer dan een half jaar geleden dat ik die heb samengesteld. Wellicht dat er iets anders tussen zitten met wel zeer hoge bouwkwaliteit ;)

-EDIT- zie ik nu dat je zelf toch ook een 970 in je rig hebt hangen? Hoe praat je dat recht dan? :P 8)7 oprecht nieuwsgierig!

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 17-04-2015 16:03 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

- Wordt enorm warm
- Gebruikt erg veel energie
- Maakt veel kabaal
Overdrijven is ook een vak. Paar weekjes geleden in een DAA topic een Gigabyte R9 290 vergeleken met een Gigabyte GTX970. Temperatuur scheelden net 1 a 2 graden en geluidsverschil was net 1,2 dB(A) als ik me niet vergis. Zolang je dus eentje neemt met goede koeler (vrijwel alle behalve reference) is er niks aan de hand.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Toen ik mijn GTX970 kocht was het prijsverschil een luttele 30 euro. In die contreien is het om het even, en ik was op zoek naar een PC die specifiek stil was in idle (onder load ook overigens), omdat ik ernaast moet slapen. Dus kocht ik een kaart die in idle passief was.

Echter zijn mijn persoonlijke eisen best wel wat extremer dan die van de TS, en een R9 290 sluit beter aan op het budget en de eisen van de TS. Er wordt nergens vermeld dat het echt echt echt zo stil mogelijk moet zijn, en dan kan je echt prima leven met een Fractal Design R5 en een goede R9 290. Verbruiksverschil verdien je niet terug en de temperatuur in met een goede kaart gewoon normaal.

Ik zie vaak dat het verschil tussen de R9 290 en de GTX 970 wordt uitvergroot, specifiek met een reference R9 290, terwijl de reference 970 niet te koop is. Ja een R9 290 verbruikt meer, maar een goede koeler gaat er prima mee om. De reference R9 290 is gewoon bagger, dat ben ik met je eens en die raad ik dan ook af. Nogmaals, een reference is echt onvergelijkbaar met een Gigabyte of Sapphire, om maar wat te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik heb er veel aan gehad. De build van Reddit was nog niet helemaal productierijp merk ik nu.

De kast is voor mij vooral dat hij er ook leuk uit zien. Hij moet wel kunnen doen wat hij moet doen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:22

Thomg

Aww yiss

Dat komt omdat je advies vraagt van mensen in de Verenigde Staten en dergelijken, natuurlijk werkt dat niet.
Zij weten niet wat hier "hot" is, zij weten niet wat hier "toevallig" goed geprijsd is.

Een EVGA voeding in de VS is zo raar nog niet, maar in NL kijken we je raar aan ( bijv ).

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad en mijn dank is groot.

Ik ben met de kast uiteindelijk voor een kleine variant gegaan.
De Lian Li PC-A05FNB. Ik ben niet zo van de mega grote torens en deze zag er goed uit (misschien wat hoge prijs). Ik hoop dat deze niet helemaal afgekraakt wordt hier ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 14:41 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:22

Thomg

Aww yiss

Mweh, als jij per sé een compacte kast wilt... wie houdt je tegen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand denk ik :) De videokaart pas er precies in als het goed is.
Pagina: 1