Toon posts:

HDMI kabel zet ventilator in uitstaand notebook aan....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:25 ]

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 22:56

Tornado1.0

Work in progress

Lijkt mij dat er ergens kortsluiting wordt gemaakt in de voeding of moederbord. Kan je met een spanningzoeker kijken of er spanning op de poort staat?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:36
Even voor de duidelijkheid:
Die hdmi kabel zit ook aangesloten op een tv/monitor? Heb je die al eens verwisseld met een andere?

Al eens geprobeert met met de accu uit de notebook? Zit hij in dit geval trouwens op netstroom?

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 15:17
Ik zou inderdaad de kabel niet aangesloten checken. Probeer ook een andere HDMI kabel mocht je die hebben liggen.

Zelf ook bij een scherm last van gehad dat er spanning kwam te staan op de buitenkant van de HDMI connector. Ik zou daarom ook eerst in deze richting zoeken voordat ik de laptop uit elkaar ga trekken ;)

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:25 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan nog wel eens te verklaren zijn omdat die switch er best eens voor kan zorgen dat er spanning op die poort staat. HDMI is immers niet een simpel stekkertje, daar zit handshaking en alles bij, en dat kan nog best wel eens zo'n rare bijwerking hebben, puur omdat je ergens een potentiaal verschil hebt zitten.

Denk ook niet dat je er heel erg veel aan kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:25 ]

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 15:17
Ik zou zeggen, sluit niks anders aan op de HDMI switch. En maak een filmpje van het resultaat. Dat je fan echt aangaat wanneer je hem aansluit. Kunnen ze er toch niet omheen.

Ik denk dat je HDMI switch lekstroom over je HDMI stuurt en dat dat je laptop ingaat die het uit door vrolijk met zn fan te gaan draaien.
Pagina: 1