[Joomla] Website offline - back-end werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 08:43

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik stel deze vraag niet namens mijzelf, maar voor vrienden die met hun handen in het haar zitten.
Deze vrienden zijn sinds kort penningmeester van dorpsbelang en hebben hierbij ook het beheer van de website www.schraard.com bij gekregen.

Echter is de website al een paar weken niet meer online. Bij het opvragen van de website komt de volgende fout naar voren:

Fatal error: Call-time pass-by-reference has been removed in /customers/b/9/3/schraard.com/httpd.www/plugins/content/jw_sigpro/jw_sigpro.php on line 29

De vorige beheerder geeft aan de website werkend over te hebben gedragen. Enige vorm van medewerking was ver te zoeken dus is mij gevraagd of ik een oplossing weet.

Ik ben dus nu aan het uitvogelen waar deze foutmelding door veroorzaakt wordt om de website weer online te krijgen.
De foutmelding wordt veroorzaakt door de "simple image gallery pro" plugin.
In de back-end van Joomla waar ik wel de inlog van heb gekregen staat de plug-in gelocked met een slotje.
Eventueel de plug-in uitschakelen resulteert in dezelfde bovenstaande foutmelding.
Zelfs de website handmatig offline halen door middel van de algemene instellingen geeft dezelfde foutmelding. Een nette tekst van de website is offline is dus niet eens mogelijk.

As we speak worden de FTP en inloggegevens opgevraagd bij de hosting provider.

Ik vraag hierbij hulp van jullie om mij (en het hele dorp Schraard) te helpen.

Wie kan ons hiermee helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dograver op 16-04-2015 10:52 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Niet heel handig om het volledige server-path van je site hier te dumpen, omdat je daarmee inzicht geeft in de environment van de server zelf.

En het zegt niet heel veel, behalve dat er op regel 29 in deze specifieke directory een php-fout optreed in het bestand jw_sigpro.php

Die laatste is een plugin om images in een slider te tonen en blijkbaar is dat bestand corrupt geraakt.

Wellicht even inloggen aan de back-end en de plugin Simple Image Gallery Pro uitzetten als work-around en dan opnieuw installeren (de plugin, niet je hele site!)?

[ Voor 3% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 16-04-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Beste deathgrunt,

Dank voor je vlotte reactie.
Ik kan hier de volledige dump wel zetten, aangezien deze ook al als foutmelding getoont wordt op de website zelf.
De plugin uitschakelen in de back-end resulteert ook in dezelfde error.

[ Voor 3% gewijzigd door Dograver op 16-04-2015 11:06 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

De reden dat de site ineens is omgevallen is waarschijnelijk een update van PHP geweest door je webhoster. Vanaf PHP 5.4 hebben ze wat dingen eruit gehaald waardoor sommige oude code is omgevallen. Misschien kan je terug van PHP versie (sommige webhosters bieden dat aan), of is er een nieuwe versie beschikbaar van deze plugin die wel werkt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48

Patrick89

PSN : Gamesource

Wellicht even het bestand opnieuw er in zetten of de component even opnieuw installeren:

Als je deze even installeerd kun je gewoon bij alle bestanden \http://extensions.joomla.org/extension/extplorer

[ Voor 11% gewijzigd door Patrick89 op 16-04-2015 11:12 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:50

Saven

Administrator

Tevens een idee om een onderhoudscontractje ergens af te nemen als je dit soort zaken zelf niet kunt oplossen? Dan blijft altijd alles up2date (en heb je deze problemen niet) en zul je ook geen last hebben van scriptkiddies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
@Comgenie

De huidge versie php is de 5.6.7
Die .ini configuratiie is ook geladen.

@Partick89

Dat lijkt me een zeer waarschijnlijke optie. Als ik de plugin in eerste instantie kan uitschakelen dan kom ik hopelijk weer uit op een correct werkende back-end.

@Saven

De vorige beheerder was zo'n bedrijfje alleen vond de vorige penningmeester het niet nodig om van Joomla 1,7 eens te updaten naar 2.5 of zelfs 3.0. Hoogstwaarschijnlijk onder het mom van "if it aint broken.."

En daar plukken ze nu de vruchten van.

[ Voor 39% gewijzigd door Dograver op 16-04-2015 12:57 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 10:40
Well, it's broken now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:50

Saven

Administrator

als ze voortaan gewoon elke maand een paar tientjes betalen scheelt dat een hoop ellende en een hoge onverwachte kostenpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:30
Wellicht dat je niet alle onderdelen van de plugin hebt uitgezet?
Als de plugin uit zou staan kan de foutmelding ook niet optreden, ergens wordt er nog een onderdeel geladen.

Je kunt mij ook een pm sturen met je skype gegevens dan komen we er vast uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dograver schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:50:
[...]

Fatal error: Call-time pass-by-reference has been removed in /customers/b/9/3/schraard.com/httpd.www/plugins/content/jw_sigpro/jw_sigpro.php on line 29

[...]
Deze melding komt door het gebruik van $var =& JOOMLACLASS::FUNCTION.
Het weghalen van die & lost dat probleem op. Je zult het alleen wel in de hele code op moeten zoeken van die addon (in dit geval jw_sigpro). Check uiteraard eerst of de ontwikkelaar niet al een nieuwe versie heeft.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
@ Dragon3016

KON ik de plugin maar uitschakelen, dan bleef de site in ieder geval draaien. Het feit dat er ergens een conflict optreed wanneer ik de plugin wil uitschakelen, dat is mijn grote probleem.

@ Evanescent

Grote kans dat de ontwikkelaar een nieuwere versie heeft, aangezien de huidige complaint moet zijn met Joomla 1.7. Ik neem je tip zeker mee iig.

Gaandeweg krijg ik steeds meer info van diverse kanten die mij toegang geven tot de website en zijn back-end. (Database en ftp etc.. ) Eerst back-ups draaien en dan kan ik dan eindelijk die site eens onder handen nemen.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Downgrade PHP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Joomla 1.7... Auw! Ik zou maar eens aan een projectje 'moderniseren website' gaan denken. Ik zou minimaal naar Joomla 3.x gaan, zelfs 2.5 is niet meer supported. Wel betekent dat dat je op z'n minst een nieuwe template nodig zal hebben.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver

Dograver

>> Insert Title Here <<

Topicstarter
Ja erg pijnlijk allemaal. Zoals je ook al in mijn eerdere berichten kon lezen is dit weer puinruimen door het wanbeleid van iemand die er geen ruk van snapt.
Nu hebben vrienden van mij bepaalde taken overgenomen en lopen per abuis tegen dit probleem aan.
Waarschijnlijk door updates van de hostingprovider.

Ik ben zelf ook niet heel erg thuis in de websites, maar wat ik wel begrijp is dat er zo langzamerhand meer problemen achter vandaan komen dan ook ik in eerste instantie had verwacht.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:30
Dograver schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:01:
@ Dragon3016

KON ik de plugin maar uitschakelen, dan bleef de site in ieder geval draaien. Het feit dat er ergens een conflict optreed wanneer ik de plugin wil uitschakelen, dat is mijn grote probleem.
Je kunt de plugin ook uitschakelen als je toegang hebt tot de database. Volgens mij is het de tabel (__extensions) en vervolgens zet je enabled op "0" bij de plugin die je wilt uitschakelen.

Het enige wat je nodig hebt is het pad om de database te bereiken.
Heb je het pad dan staan in het configuration.php bestand de gegevens om in te loggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ninjaman op 23-04-2015 07:51 ]

Pagina: 1