Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses vooraf als dit hier niet in thuis hoort, maar heb het niet elders kunnen vinden.

Ik ben in het bezit van een MSI Z97 Gaming 7 en heb daarbij een Dark Rock Pro 3 van Be Quiet! gekocht. Installatie ging prima, zit allemaal heel knus.

Nu ben ik tot de schokkende ontdekking gekomen dat dat ding meer dan 1KG weegt. Ik heb veel onderzoek gedaan maar kan maar niet vinden of dit gewicht geen probleem gaat zijn voor mijn moederbord. Kan iemand hier misschien wat meer over zeggen? Is er een max. gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 15:09
Hallo IMJP,

Allereerst heb ik ook deze CPU Koeler. Als het goed is zullen de fabrikanten rekening houden met een niet abnormale gewicht.
Is je moederbord liggend (bijv HTPC behuizing) of verticaal gemonteerd?

Als ik vanuit ga van verticaal gemonteerd, zal dat geen probleem zijn. Alleen tijdens het verplaatsen/optillen van je systeem moet je niet zomaar hard neerleggen. Ook ervoor zorgen dat je systeem kast niet al te vaak een schop en/of iemand iedere keer tegenaan loopt.

Gr,
DYT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks DYT,

Ja het is inderdaad in een normale ATX bak verticaal gemonteerd met de standaard backplate. Was wat moeilijk om hem er in te krijgen maar is uiteindelijk toch nog gelukt (nu maar hopen dat de koelpasta goed is uitgespreid).

Een schop zal dat ding niet krijgen, behalve misschien per ongeluk door mezelf. :)

Bedankt in ieder geval voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:45
Dat komt helemaal goed hoor, het is niet van papier gemaakt :p.