Ik zou graag advies willen over welke taal ik het beste zou kunnen leren als beginner. Ik studeer momenteel autotechniek en weet dat daar ook programmeer talen worden gebruikt. Nu weet ik niet zeker welke talen dat zijn naast C. Ik zit ook te denken aan Swift om te leren aangezien ik zelf al alles met Apple doe en dat dus meer mijn interesse heeft. Ik weet echter niet zeker of ik op een later moment makkelijk naar C (of andere taal in de autoindustrie) kan overstappen als ik Swift geleerd heb.
Mijn vraag is dus welke taal ik het best kan beginnen te leren waarbij het leuk moet zijn, relatief simpel en in de toekomst kansen kan geven in de autotechniek (ofwel doordat die taal daar gebruikt wordt of ik de nodige taal snel kan (bij)leren).
Ook zou ik graag willen weten welk programma ik het beste kan gebruiken om te programmeren.
Mijn vraag is dus welke taal ik het best kan beginnen te leren waarbij het leuk moet zijn, relatief simpel en in de toekomst kansen kan geven in de autotechniek (ofwel doordat die taal daar gebruikt wordt of ik de nodige taal snel kan (bij)leren).
Ook zou ik graag willen weten welk programma ik het beste kan gebruiken om te programmeren.