Beste Tweakers
Ik ben op dit moment in het bezit van een Alienware 17 Laptop met momenteel 8gb ddr3l geheugen.
Ik wil graag wat sneller en beter intern geheugen in deze laptop plaatsen. Ik zou graag de overstap maken van 8gb naar 16 gb. Daarnaast wil ik alles hetzelfde houden dus de oude modules eruit nieuwe modules erin.
Ik zoek een?
Geheugemodules voor mijn Alienware 17 lapop. De vraag die ik daarnaast heb is:
Is het beter om 4 keer 4gb modules erin te zetten of is het net zo goed om er twee keer 8 gb in te zetten. Ik weet dat ik dan nog de mogelijkheid heb om naar 32gb te gaan maar dat lijkt me niet nodig. Tenzij jullie daar andere gedachten bij hebben.
Daarnaast hoeveel voordeel ga ik halen uit veel snellere modules van 2133 mhz tenopzichte van mijn huidige 1600 mhz
Wat is je budget?
Budget is maakt me niet veel uit ik doe wel even met deze laptop. 300 euro is geen probleem
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede evaringen met Corsair maar ook sta ook open voor goede kingston ofzo. Zoals je kunt zien in mijn voorbeelden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga deze strips gebruikt in het volgende systeem:
Alienware 17
Intel Core I7 4710MQ
8gb ddr3l op 1600mhz (ondersteuning tot 32) 4 slots
Geforce 880m
120hz truelife display
512gb Crusial mx100 SSD
Ik ga het syteem gebruiken voor zowel gamen als voor video editing.
Wat heb ik zelf al gevonden.
Ik heb zelf al wel rond gekeken naar bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2B1600C9
of
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX321LS11IB2K2/16
of
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX321LS11IBK2/8
Eigenlijk weet ik het niet hangt een beetje af van de antwoorden op de bovenstaande vragen.
Ik ben op dit moment in het bezit van een Alienware 17 Laptop met momenteel 8gb ddr3l geheugen.
Ik wil graag wat sneller en beter intern geheugen in deze laptop plaatsen. Ik zou graag de overstap maken van 8gb naar 16 gb. Daarnaast wil ik alles hetzelfde houden dus de oude modules eruit nieuwe modules erin.
Ik zoek een?
Geheugemodules voor mijn Alienware 17 lapop. De vraag die ik daarnaast heb is:
Is het beter om 4 keer 4gb modules erin te zetten of is het net zo goed om er twee keer 8 gb in te zetten. Ik weet dat ik dan nog de mogelijkheid heb om naar 32gb te gaan maar dat lijkt me niet nodig. Tenzij jullie daar andere gedachten bij hebben.
Daarnaast hoeveel voordeel ga ik halen uit veel snellere modules van 2133 mhz tenopzichte van mijn huidige 1600 mhz
Wat is je budget?
Budget is maakt me niet veel uit ik doe wel even met deze laptop. 300 euro is geen probleem
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede evaringen met Corsair maar ook sta ook open voor goede kingston ofzo. Zoals je kunt zien in mijn voorbeelden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga deze strips gebruikt in het volgende systeem:
Alienware 17
Intel Core I7 4710MQ
8gb ddr3l op 1600mhz (ondersteuning tot 32) 4 slots
Geforce 880m
120hz truelife display
512gb Crusial mx100 SSD
Ik ga het syteem gebruiken voor zowel gamen als voor video editing.
Wat heb ik zelf al gevonden.
Ik heb zelf al wel rond gekeken naar bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2B1600C9
of
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX321LS11IB2K2/16
of
pricewatch: Kingston HyperX Impact HX321LS11IBK2/8
Eigenlijk weet ik het niet hangt een beetje af van de antwoorden op de bovenstaande vragen.
Nickname KasPlantje.