Aanpassen apache2.conf lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Om te beginnen zal ik eerst maar even laten weten dat ik een beginner ben en weinig tot geen verstand heb van dit soort zaken (Met name geen ;) al heb ik de laatste tijd al heel veel geleerd).

Waarom begin ik er dan aan?
Mij is gevraagd om mee te helpen met het opzetten van een site nadat de vorige admin er een zooitje van had gemaakt.

Het probleem is dat de site erg traag is, maar soms ook snel, waarschijnlijk (volgens de host) komt dat doordat MaxClients te laag staat (staat nu op 10), echter lukt het mij niet om dat aan te passen.

Via WinSCP/FileZilla... kan ik het bestand niet overschrijven.
Als ik Putty gebruik krijg ik de melding: "/etc/apache2/apache2.conf: Permission denied" of "gebruikersnaam is not in the sudoers file" of als ik "usermod -a -G admin gebruikersnaam" probeer: "group 'gebruikersnaam' does not exist"
En als ik admin naam en ww gebruik waarmee ik inlog in Plesk dan krijg ik "access denied."
**EDIT** Stom, ga zo nog wat proberen, voor SSH heb ik schijnbaar een andere naam als voor Plesk nodig zie ik net.
Helaas...
Permission denied
**EDIT2** Het is gelukt via WinSCP :) Nu nog afwachten wat het resultaat is, maar ik ben in ieder geval weer wat verder.
**EDIT3** Helaas, MaxClients verhoogt naar 30, maar nog steeds enorm traag.
Ik heb uiteraard 'sudo service apache2 restart' uitgevoerd.
Ach ja, zo blijven we van de straat :O

De host vragen om het aan te passen heeft geen zin, die willen het niet doen aangezien het een unmanaged server is.
De oude admin vragen om naam en ww zit er ook niet meer in (ruzie).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

**EDIT4** Ik zit niet stil 8)7
Hier nog wat specs:
Xeon E5520 @ 2.27GHz
CPU Gebruik: 0.10 is het hoogste in het afgelopen kwartier.
4GB (861.14 MB/3.16 GB Gebruikt/Vrij)
Swap: Alles 0
Plesk 11.5.30 Update #50

Op de site draait een vBulletin forum, daar heb ik al het e.e.a. aan geoptimaliseerd zoals Gzip ingeschakeld en plaatjes/attachments staan niet meer in de db, maar daarvoor liep het ook goed, al waren er momentjes dat het even traag leek te zijn (dat leek niet altijd, soms was het ook zo).
Het vreemde is dat het Dinsdag rond 15:30 begon en vervolgens was de site weer snel rond middernacht, echter werd de site Woensdag traag rond 14:00 en nu is het nog steeds traag.
Op het moment dat de site traag is een bestand upload of download via FTP lijkt er weinig mis te zijn:
Down: File transfer successful, transferred 103.055.360 bytes in 9 seconds
Up: File transfer successful, transferred 103.152.783 bytes in 9 seconds
Ook als ik ping lijkt alles in orde.

Nu wordt het echt tijd om te stoppen met prutsen :O

Als er meer informatie nodig is dan hoor ik het wel.
En uiteraard heb ik gegoogeld (ik heb me suf gegoogeld, net zoals toen de eerste MySQL Error 1064 zich voordeed (typo, niet mijn fout), het heeft me uren gekost om te vinden hoe ik dat op moest lossen, de 2de keer (typo, wel mijn fout) was het in een minuut of 10 gefikst, maar nu weet ik het echt niet meer.

[ Voor 36% gewijzigd door KILLorBE op 16-04-2015 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

probeer eens in de cli met "top" te kijken of er misschien processen zijn die de processor/geheugen veel gebruiken.
En zonder admin wachtwoord ga je tegen problemen aan blijven lopen. En als het al een zooitje is, is het dan niet verstandiger om een verse installatie te doen? Of de site te verhuizen naar een hoster waar je een draaiende installatie krijgt, met support.

[ Voor 14% gewijzigd door NielsNL op 16-04-2015 04:21 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Volgens mij heb je een VPS configuratie, en probeer je iets te doen waar jij geen ervaring of verstand mee hebt.

Ik denk dat het beter is de website te verhuizen naar een 'respectabele' hostingpartij die voor een goed bedrag snelle en stabiele webhosting voor je aan kan bieden.

Hiermee haal je eruit dat je niet meer achter de serverconfiguratie aan hoeft te klooien, en je gewoon op de website kunt richten om deze wat sneller te krijgen.

:)

Overigens, 4GB is karig, het hangt er vanaf wat voor een website je draait en / of hoe die geconfigureerd is. 0.10% load is optimaal, 0.03% nog veel beter. Je weet ook niet waar de VPS host vandaan komt en of die host zelf gewoon niet overselled is en / of zwaar in gebruik. Een kapotte disc in een storage array kan ook voor de raarste problemen zorgen.. mijn advies is je website onder te brengen bij een webhosting, niet op een VPS. Allemaal heel stoer maar als je niet weet wat je doet ....

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 16-04-2015 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
@ NielsNL: Het probleem met het admin wachtwoord is opgelost.

@ Jism: Klopt helemaal!

We waren ook al aan het kijken naar een andere (managed) host, over deze lezen we namelijk ook niet veel positieve dingen, maar goed het was niet onze keus, de server is ons in de schoot geworpen.

Maar ach, het werd mij gevraagd en ik vind het wel leuk om te proberen, iemand anders was er niet die het wou of kon doen.
Het zal me uiteindelijk waarschijnlijk ook wel lukken, maar voordat ik het allemaal doorheb zal nog wel even duren denk ik.
Ik zal het slechte nieuws wel doorgeven ;)

Ik kan iig wel prutsen op deze server tot eind dit jaar/begin volgend jaar.

Bedankt voor de reacties!
Ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

Dit zou bijvoorbeeld ook kunnen komen doordat je met een SQL server, op een andere machine verbinding probeerd te maken, en dat die traag reageert. Zit er bijvoorbeeld verschil in snelheid tussen statische (html) en dynamische (php) pagina's?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
Daar heb ik ook aan gedacht (terwijl ik er geen kaas van heb gegeten), maar de enigste html pagina heb ik weggehaald toen alles goed leek te lopen.
Als ik straks wakker ben zal ik het sowieso proberen, maar als dat het geval is, wat doe je er dan aan?

Het lijkt mij sowieso het beste om een andere managed host te zoeken, maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Managed hoeft niet... ze doen in de regel een setup van een verse server en zorgen dat ze voldoen aan de door jouw gestelde configuratie. Maar die support houdt niet in dat ze voor jou je website debuggen gaan.

Managed komt in hosting ook met een prijskaartje. En je moet de kleine lettertjes ook daar eens goed doornemen voordat je eraan begint. Ik heb daadwerkelijk managed dedicated servers, en ik mag ze om 4 uur 'sochtends hun bed uit bellen als er iets mis is. Ook als er een DDOS gaande is mag ik die mensen wakker bellen. Doe dit bij een eenvoudig hosting bedrijf dat ook managed bieden voor de laagste prijs en ze zullen je gaan factureren voor het bellen in de nacht.

Anyway; ik weet niet wat voor een software je website draait, maar het meeste kan je ook af op gewone webhosting. Mits ze maar goede machines hebben, een lage load in het algemeen en tussen haakjes door ook wegblijven van de extreem goedkope hostingbedrijven dan zit je verder wel goed.

VPS, managed enzo klinkt allemaal stoer, maar als je kaas ervan hebt gegeten, wat moet je ermee? Oke je hebt controle over je eigen virtueele server, en dan? Maakt dat je website beter? :P

Als je de admin al niet meekrijgt is het beter de boel te verkassen. Voor hetzelfde geldt wordt die server zonder opgaaf van reden opgezegd, sta je offline met je boedeltje. :P
Pagina: 1