Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423257

Topicstarter
Hallo allemaal

Vandaag zet ik mijn computer op en wou ik verbinding maken met mijn nas via windows verkenner. Ik kreeg de volgende foutmelding:
'An error occured while reconnecting to ... Microsoft Windows Network: The network path was not found. This connection has not been restored.'

Ook als ik via het web verbinding wil maken met de synology lukt dit niet meer. Supervreemd want eerder heb ik hier nooit problemen mee ondervonden!

Ondertussen heb ik Synology Assistant geopend en daarin krijg ik te zien dat de synology geen IP-adres heeft, de IP-status op manual staat en de status: de verbinding is mislukt.

Zelf heb ik weinig ervaring met netwerken en heb ik getracht om op internet naar mogelijke oplossingen te zoeken, maar ik kom er echt niet uit.

Het probleem is dat ik allerlei schooldocumenten op de NAS heb bewaard en ik kan ze momenteel niet raadplegen. Kan ik een harde schijf uit mijn NAS nemen en gewoon via een extern slot aansluiten op mijn pc?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik zou zeker niet de harde schijf(ven) eruit halen, deze staan misschien onder een vorm van Raid-z of hebben een partitieformaat die je PC niet ondersteund.

Als de synology assistant meld dat hij geen IP adres heeft ben ik nieuwsgierig hoe de tool hem dan wel bereikt. En dat de IP status op manual staat betekend dat hij een statisch IP adres heeft, niks slechts aan dus :)

Reboot al gedaan op de NAS, zit de NAS in het zelfde LAN etc. etc.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De NAS zit zeker in het zelfde netwerk, ik heb hem al eens gereboot, zonet heb ik de netwerkkabel getest met een laptop, heb hem al eens rechtstreeks proberen te verbinden met de laptop en nog steeds geen oplossing.

Op advies van iemand die een reactie postte in een ander forum heb ik een enkelvoudige reset gedaan om de netwerkinstellingen te resetten, maar nu wordt de NAS ook niet meer aangegeven in Synology Assistant.

Weet iemand raad? Het zou echt welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ondertussen is het probleem opgelost. Blijkbaar moest ik de NAS nog eens opnieuw rebooten en dan kom Synology Assistant hem terug vinden. Bedankt voor de reactie compjunkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Goed om te horen dat je hem weer aan de praat heb gekregen ;)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply