Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor studie, fotoboek. Lange accuduur, redelijk licht

Pagina: 1
Acties:

• Joel22
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:46
Beste mensen.
De laptop van mijn zusje heeft het begeven. Nu mag ik voor haar en haar vriend opzoek naar een nieuwe laptop. Als jullie met mij mee zouden willen denken, graag!

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn zusje moet haar masterscriptie gaan schrijven een goed toetsenbord is prima. Daarnaast wordt er veel youtube gekeken, fotoboek gemaakt en veel foto's opgeslagen. Er worden geen games gespeeld.

Welke eisen stelt ze aan de laptop?
- Ze had nu een toshiba van 15.6 inch die ze 5 jaar met veel plezier heeft gebruikt. Een beetje betrouwbare laptop die het liefst die 5 jaar weer meegaat is wel fijn.

- Verder wil ze graag een lichte laptop. Haar vorige laptop was 3 kilo wel inclusief extra grote batterij. Het liefst dus een vrij lichte laptop, alleen wil ze niet persee op scherm inleveren. 14 inch gaat misschien nog, maar 15.6 is toch wel het fijnst voor een scriptie en fotoboekjes maken.

- Een accu die tenminste vier uur meegaat.

- Genoeg opslag capiciteit. (ik vermoed dat haar vorige laptop 250 gig had een verdubbeling lijkt me al prima, meer mag ook.)

- Een ssd is een twijfelgeval. Helaas heeft ze volgens mij nog cdroms nodig voor haar studie. Om nu een ssd van 750 gig te plaatsen lijkt me wat veel... en een 2e schijf op de plaats van de dvdspeler is ik vermoed niet handig. (al is daar met een externe dvdspeler wel wat aan te doen).

- Volgens mij geeft ze niet veel om Fhd.

Wat is je budget?
600 euro. Minder mag natuurlijk, ietsje meer als het moet misschien ook wel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja voor studie. Goede accu en gewicht dus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik dacht zelf aan een lenovo thinkpadedge (de 550 is een van de nieuwste dacht ik.)
De accu is goed, toetsenbord goed. Alleen naar mijn idee niet echt licht. Klopt dat?
Verder heeft lenovo af en toe scherpe aanbiedingen op de website, maar als deze er niet zijn, zijn mischien wel betere deals voor mijn zusje.

Ik dacht ook nog aan toshiba omdat ze daar tevreden over is. Naar mijn weten hebben die een laptop uitgebracht waar standaard ssd inzit. Zijn deze aan te raden? Ik heb zelf het idee dat toshiba niet meer is wat het geweest was.

Dank voor het meedenken :)

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True