Toon posts:

Nieuwe PC: Kan ik oude windows 7 gebruiken of..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe pc kopen maar om nou een nieuwe windows 7 aan te schaffen lijkt mij persoonlijk overbodig. Nu wil ik wel wat zekerheid en mijn vraag is dus; kan ik de windows 7 van deze pc oninstalleren en opnieuw installeren op mijn nieuwe pc? Bespaar ik hiermee 100 euro? Of wordt ik door microsoft geforceerd om een nieuwe sleutel te kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 00:13
Als je een retail windows heb gekocht , kan het , en is het legaal.
als je een OEM key hebt , mag het in principe niet, maar via telefoon kan je vaak wel activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik of ik een retail of een OEM key heb? Ik heb ongeveer 2.5 jaar geleden een pc besteld bij MyCom en die heeft alles geregeld. Is het waarschijnlijk dat ik een retail versie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 20:39

TommieW

Numa numa.

Dat staat als het goed is op de sticker met je licentiecode. Maar als ik jou was, zou ik gewoon alles kopen en de key proberen. Als het niet werkt, is een Windows licentie snel genoeg aangeschaft. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Klik eens met de rechtermuis op mijn computer en dan eigenschappen, als je een OEM licentie hebt zie je dat terug in de key:

Windows is activated
xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Als je maar *een* officiële sticker met code hebt, dan kun je die code gebruiken op iedere ander apparaat waar exact dezelfde versie van Windows op staat. En je kunt online activeren, telefoontje is nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat kan dan wel, maar voor een OEM is dat niet in overeenstemming met de EULA die je accepteerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Samenvattend: koop je een pc bij een retailer zoals Mycom met (voorgeïnstalleerd) Windows, dan is dat in vrijwel alle gevallen een OEM-versie.
OEM is stukken goedkoper dan een Full Package, juist vanwege de beperking dat het maar op één specifieke machine mag worden geïnstalleerd. Een Full Package mag je meenemen naar een andere PC. (mits je maar één installatie in stand houdt), een OEM niet.

Mag het: NEE
Werkt het: Wellicht, als je MS belt voor de activatie.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Ik vraag me dan af waar Microsoft de grens trekt wat betreft hardware upgrades en OEM licenties?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De (her)activatie wordt bepaald door het moederbord. Vervang je die, dan moet je opnieuw activeren. Zelfs als je exact dezelfde neemt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
*verwijderd*

[ Voor 97% gewijzigd door Znorkus op 11-12-2015 02:16 . Reden: nvt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 19:33
Bovenstaande reacties zijn nogal dubieus.

Hierbij het antwoord: bij je nieuwe pc hoort een nieuwe Windows licentie en je zult dus Windows erbij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Chills schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:42:
Bovenstaande reacties zijn nogal dubieus.

Hierbij het antwoord: bij je nieuwe pc hoort een nieuwe Windows licentie en je zult dus Windows erbij moeten kopen.
Bij een nieuwe pc hoef je geen licentie te kopen als je een retail versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 19:33
Reepje schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:23:
[...]
Bij een nieuwe pc hoef je geen licentie te kopen als je een retail versie hebt.
De (MyCom} pc van de TS is zeer waarschijnlijk een OEM versie: dus in zijn geval dient er weer een OEM versie gekocht te worden. Bij een Retail versie heb jij inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Chills schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:28:
[...]

De (MyCom} pc van de TS is zeer waarschijnlijk een OEM versie: dus in zijn geval dient er weer een OEM versie gekocht te worden. Bij een Retail versie heb jij inderdaad gelijk.
If it works, it works.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1