Bestanden verwijderen van beschadigde SD-kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07 13:24
Van de week is de micro-sd kaart die in mijn telefoon zat plotseling kapot gegaan.
Hij werkt nu alleen op hele lage snelheden en een bestand van 2KB verwijderen duurt 5 minuten. Als ik probeer te formatteren krijg ik een foutmelding
Ik kwam er achter dat ik nog garantie had op de micro-sd kaart, alleen ik vind het geen fijn gevoel om mn kaartje vol gegevens terug te sturen.
Iemand een idee hoe ik toch de gegevens kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
Overschrijven met random data mbv bijv. partition tool (zoals minitool of zo)?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
Brad Pitt schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:02:
Overschrijven met random data mbv bijv. partition tool (zoals minitool of zo)?
Ga ik proberen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

sharp ABC lexicon

Mooi tooltje om te testen, en om corrupte of beschadigde datadragers vast te stellen.

http://www.heise.de/download/h2testw.html

Data wirdt dan tevens overschreven

[ Voor 12% gewijzigd door GerardVanAfoort op 15-04-2015 23:43 ]

look sharp, ten sharp, roxette the look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
Ik had alles al gebackupt, wat 2 dagen heeft geduurd, en heb net de partitie op de geheugenkaart verwijderd, dus nu werkt ie sowieso niet meer en nu durf ik hem wel voor garantie op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
Bij het overschrijven van de data kreeg ik trouwens een I/O fout, dus ik denk dat het sowieso zinloos was
Slotje?

[ Voor 4% gewijzigd door henkbert op 16-04-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
henkbert schreef op donderdag 16 april 2015 @ 00:01:
... en heb net de partitie op de geheugenkaart verwijderd, dus nu werkt ie sowieso niet meer en nu durf ik hem wel voor garantie op te sturen.
Een opmerking, door alleen een 'partitie te verwijderen' (ik neem aan door de partitietabel te modificeren) is het niet zo dat gegevens niet meer terug te vinden zijn/het niet meer werkt. Ook is het lezen in dit geval een probleem, en onbeschrijfbaarheid is niet noodzakelijk een indicatie van onuitleesbaarheid. Als je dat simpel wilt testen kan je het kaartje proberen uit te lezen en kijken wat je terugvind, maar wat iemand met geavanceerdere middelen voor elkaar zou krijgen weet je dan niet.

Voor het opsturen voor garantie is het dan, afhankelijk van wat er precies op de kaart staat/stond, niet meer relevant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbert
Het kaartje is nu niet even snel uit te lezen. Als ze echt willen kunnen ze de bestanden waarschijnlijk wel zien, maar het geeft me zo in ieder geval een stuk beter gevoel als ik het kaartje opstuur voor garantie
Pagina: 1