Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

wat te doen met server

Pagina: 1
Acties:

• kibbit2213
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 01-06-2017
Hoi tweakers,

de titel zegt eigenlijk al genoeg. Het betreft een dell precision 670

- CPU:
Er zit een xeon processor in van 3,6 ghz (duo core uitbreidbaar naar quad).
Mooie grote heatsink en cooler net een groen kapje.

- Ram:
Ik heb er momenteel 8 gb ecc ram 400 mhz rank 1 geheugen inzitten. Ik heb de server ook gebruikt terwijl er toen der tijd 4 gb inzat van het zelfse type. Alleen had ik toen nog geen memoryfan. Kan ik dit trouwens ook bypassen omdat ik een andere geschikte fan in gedachten heb?

- Grafische kaart:
Geen idee oud crap ding van 256 mb. Met een witte en blauwe aansluiting. Er zit wel een cooler op en het is van nvidia.

- Ethernet kaart:
1 gbps

Harde schijf:
1,5 TB

Ik heb op de server windows 7 staan omdat ik in 2013 de server ging gebruiken om een minecraft server te draaien. Met een kleine Mysql server er naast. Toen de energiekosten niet meer gedekt konden worden en moderators de server gingen grieven had ik besloten het stop te zetten. Daarbij had ik ook last van ddos aanvallen op het gehele netwerk. De aanvallen had ik wel opgelost maar ik had er in mei - juni 2013 geen zin meer in.e

Nu staat mijn pracht aanwinst te verstoffen en alleen de hardeschijf wordt echt gebruikt i.v.m. de opslag capaciteit.
Ik vroeg me af of andere tweakers nog iets leuks wisten om te doem met mijn systeem. Een vriend zij dat ik bitcoins moest minen mrt de server en ik weet dst gezien de profit het geen nut zal hebben.

Kent iemand een leuk projectje of iets waar ik wat mee kan verdienen? Anders wel iets revolutonairs?

Alvast bedankt Kibbit :)

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:26
bitcoins minen op die server heeft geen zin.

CPU minen kan al heel lang niet meer uit, de stroomkosten zijn al hoger dan de opbrengst.
GPU minen is een beetje afhankelijk van de koers of het uitkan, maar de kaart die daarin zit heb je niks aan.

De enige manier waarop je met die server kan minen is dure gpu's of fpga borden kopen.

Voor eigen gebruik zou je er een wat uitgebreidere nas van kunnen maken. Ik weet niet of hij veel opslag capaciteit heeft, maar je zou kunnen denken aan muziek/film/serie database met eigen download client (hoef je je eigen pc niet meer aan te laten om te downloaden). Combineer dat met software als couchpotato en het wordt super handig (vind ik tenminste).

Je kan dan ook een mediaserver erop draaien waardoor je bijvoorbeeld een film kan streamen naar je telefoon of tablet vanaf de server.

Je kan geautomatiseerde backups laten maken van je computer(s).

De mogelijkheden zijn eindeloos.... :-)

edit:
Kent iemand een leuk projectje of iets waar ik wat mee kan verdienen? Anders wel iets revolutonairs?
oh... nevermind then |:(

[Voor 7% gewijzigd door timberleek op 16-04-2015 09:12]

• kibbit2213
Waarom komt iedereen met dat soort dingen. Dan kan ik net zo goed mijn server weggeven of verkopen en een raspberry pi kopen met een externhardeschijfje. Een nas is zo makkelijk. Heeft iemand een idee dat een beetje vet is ofzo? Geen puber dingetjes zoals een private server van een game. Geen ftp server achtige dingen. Heeft iemand een idee dat uitdagend is. Ik wil er een hobby van maken. Iets lastigs. Iets als eeb cryptonet of encryption protocol project.

[Voor 99% gewijzigd door kibbit2213 op 16-04-2015 20:24]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je zo reageert ga je weinig respons krijgen. timberleek gaat serieus op je vraag in, en dat kraak je meteen af. Hij geeft nota bene meer opties dan waar je tot nu toe zelf mee komt...

Ik zet dit topic voorlopig even op slot. Als je het serieus meent kan je contact met me opnemen door op het pijltje naast mijn username te klikken en vervolgens "stuur bericht". Dan kunnen we dit als valse start beschouwen.

/edit: na overleg weer open.

[Voor 40% gewijzigd door br00ky op 17-04-2015 07:44]

• Speakerfreak95
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 24-09 19:24
Wat je met een server kan, is van alles.
Het ligt er aan wat je wil uiteraard, gamen, tja je kan het proberen maar ik denk niet dat de bandbreedte groot genoeg is voor je videokaart.

Bitcoins minen kan je doen, maar dan moet je een fatsoenlijke videokaart hebben en volgens mij heb je die niet echt.

Vergeet gewoon niet dat het een oud beestje is.

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:54
Wat is momenteel je internetverbinding in down/up load?

Server kan je voor veel toepassingen gebruiken. Je kan bijv ook een website beginnen....

Het grote adblocking topic

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:44
Het idee van een server is dat je hem koopt op het moment dat je iets te serveren hebt. Niet de andere kant op :p

Wat een server doorgaans doet is niet zo spannend: een server serveert dingen.

Dus applicaties als websites, mail, games, storage, data exchanges enz.

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14:45

Yariva

Power to the people!

Uitdagend project en goed voor je zelf: Ga je is verdiepen in VMware op dat ding.

Zet ESXI op de machine zelf en virtualiseer binnen ESXI nog 2 ESXI machines, een vCenter en een shared storage appliance. Ben je lekker bezig met vMotion, DRS, etc etc.

Nee het levert geen geld op, ja ik hoop dat het je interesse opwekt, en ja het is goed voor je zelfkennis, studie etc.

Verder zou ik hem eigenlijk afraden voor 24/7 gebruik voor een simpele NAS. daar is hij te duur voor met stroom verbruik.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

kibbit2213 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:15:
Kortom kan er iemand even een top idee waar geld mee te verdienen is delen zodat ik er geld mee kan verdienen. Liefst ook nog iets revolutionairs zodat het Uniek is.

Hier wordt normaal een Business Case van gemaakt, en om eerlijk te zijn iedereen die zo'n idee heeft gaat dat echt niet met jouw delen, zeker niet na je reactie zoals je die hier geeft.
kibbit2213 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:19:
Waarom komt iedereen met dat soort dingen. Dan kan ik net zo goed mijn server weggeven of verkopen en een raspberry pi kopen met een externhardeschijfje. Een nas is zo makkelijk. Heeft iemand een idee dat een beetje vet is ofzo? Geen puber dingetjes zoals een private server van een game. Geen ftp server achtige dingen. Heeft iemand een idee dat uitdagend is. Ik wil er een hobby van maken. Iets lastigs. Iets als eeb cryptonet of encryption protocol project.
Je kan zoals hierboven iets met Virtualisatie gaan doen maar dat ding is gewoon te duur (als in stroom verbruik, geluid en dergelijke) om 24/7 als testlab te gebruiken.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online

nst6ldr

gold noob report

Ik kan wel wat bedenken om met zo'n ding te doen.

Easy mode: een webservice downloaden en draaien (opensource SaaS pakketje?).
Gevorderd: virtualisatie omgeving maken (ESXi?).
Expert: agent en server software programmeren om distributed computing te bewerkstelligen, server als centraal commando gebruiken.

Als je écht niks te doen hebt kan je je met de laatste suggestie bezighouden.

[Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 17-04-2015 17:22]

Rheinmetall Borsig <3

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je echt wilt pioneeren: kwats er CentOS op en ga met Hadoop en andere big data tools aan de slag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• OB1
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:22
Wellicht kan je iets met Distributed Computing doen, versterking in DPC is altijd leuk!

• kibbit2213
Hmmm klinkt wel leuk

• kibbit2213
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:57:
Wat je met een server kan, is van alles.
Het ligt er aan wat je wil uiteraard, gamen, tja je kan het proberen maar ik denk niet dat de bandbreedte groot genoeg is voor je videokaart.

Bitcoins minen kan je doen, maar dan moet je een fatsoenlijke videokaart hebben en volgens mij heb je die niet echt.

Vergeet gewoon niet dat het een oud beestje is.
Dat wist ik ook zelf wel. Ik heb namelijk best veel tijd gespendeerd in het begrijpen hoe de btc markt werkt en hoe moeilijk (en duur) het is om bitcoins te minen.
Gamen ben ik sowieso al zo goed als overheen gegroeid. Af en toe speel ik nog Age of empire gold rise of rome. Daarbij ga ik sowieso een linux server distro draaien omdat ik zoveel mogelijk power wil zien.

• kibbit2213
ShadowBumble schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:54:
[...]

Kortom kan er iemand even een top idee waar geld mee te verdienen is delen zodat ik er geld mee kan verdienen. Liefst ook nog iets revolutionairs zodat het Uniek is.

Hier wordt normaal een Business Case van gemaakt, en om eerlijk te zijn iedereen die zo'n idee heeft gaat dat echt niet met jouw delen, zeker niet na je reactie zoals je die hier geeft.

[...]

Je kan zoals hierboven iets met Virtualisatie gaan doen maar dat ding is gewoon te duur (als in stroom verbruik, geluid en dergelijke) om 24/7 als testlab te gebruiken.
Dat heet kort de bocht om komen. Ik snap dat het niet vriendlijk overkomt. Daarbij had ik juist meer iets in gedachte wat uitdaging biedt. Iets vets dat gewoon heel apart is. Zoals een tor netwerk maar dan anders. Een nieuwe variant en dan test ik het met mijn portenbankje (superstack 3 switch 4250T). Gewoon lekker wat pc's aansluiten op mijn bankje en het testen. :p Zo iets bijvoorbeeld.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True