Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEddy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Hallo Tweakers,

Ik sta op het punt een nuluren-contract te tekenen voor één jaar. Ik heb hierbij wat twijfels en ik wou jullie daar graag wat advies over vragen. Ik teken het contract bij mijn voormalig stageadres, de werkzaamheden zijn o.a.: zelfstandig cloud omgevingen installeren, Hyper-V omgevingen realiseren en dedicated servers inrichten. Daarom kom ik ook vaak in Easynet en speel ik met apparatuur van XX.XXX bedragen. Kortom; een geweldig bedrijf om te werken als 20-jarige.

Ik ben een 20-jarige die deze zomer begint aan zijn HBO. Ik deed hiervoor MBO workflowbeheer en ik heb volgende week examens. Ik heb vijf Microsoft certificaten en één Apple certificaat. Ik heb een half jaar stage gelopen in Shanghai.

Het aanbod dat ik gehad heb is en nuluren contract en ik kan dus zelf inplannen wanneer ik werk en soms zal ik worden opgeroepen. Dat vind ik prima. Máár, persoonlijk denk ik dat het bruto uurloon vrij laag is: €11. Daarnaast heb ik een vakantietoeslag van 8% die ik in Juni(of Mei?) krijg. Ik woon zo'n 15KM verwijderd van mijn nieuwe werk, maar ik heb een studenten OV-kaart en ik reis dus doordeweeks gratis. Tijdens vakanties niet, dit moet ik dus zelf vergoeden.

-

Mijn vraag: word ik voldoende betaald? Persoonlijk vind ik dat, voor de dingen die ik doe, ik te weinig word betaald. Elf euro per uur kan ik bijv. ook krijgen bij Student aan Huis.. maar dan netto.

Advies zou geweldig zijn, ik heb zelf simpelweg geen ervaring met contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:45
Hieronder vindt u het minimumloon 2015 tabel. Het tabel hieronder betreft op basis van een 40-urige werkweek en de minimumloon bedragen zijn bruto. Verderop vindt u het tabel van het minimum uurloon 2015 voor 36-, 38- en 40-urige werkweek.

Tabel minimumloon 2015

Leeftijd % Per Maand Per Week Per Dag Per Uur
23 jaar en ouder 100 1.501,80 346,55 69,31 8,66
22 jaar 85 1.276,55 294,55 58,91 7,36
21 jaar 72,5 1.088,80 251,25 50,25 6,28
20 jaar 61,5 923,60 213,15 42,63 5,33
19 jaar 52,5 788,45 181,95 36,39 4,55
18 jaar 45,5 683,30 157,70 31,54 3,94
17 jaar 39,5 593,20 136,90 27,38 3,42
16 jaar 34,5 518,10 119,55 23,91 2,99
15 jaar 30 450,55 103,95 20,79 2,60
Het is niet heel veel maar wel "ruim" boven minimumloon. Heb je een indicatie wat je er netto aan over houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Persoonlijk zou ik dat, in jouw situatie, een héél mooi aanbod vinden. Goed, de reiskostenvergoeding is niet geweldig, maar 15 km is ook prima te fietsen, en dan heb je er nauwelijks kosten aan.

Pro's:
Goed salaris
Goede werkervaring (leuk voor CV later)
Wellicht goede referentie
Eigen uren bepalen

Con's:
Matige reiskostenvergoeding.

Ik zou in m'n handjes knijpen - tenzij je zeker weet dat je ergens anders leuker werk met meer waarde kan gaan doen?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:31
Ardana schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:55:
Persoonlijk zou ik dat, in jouw situatie, een héél mooi aanbod vinden. Goed, de reiskostenvergoeding is niet geweldig, maar 15 km is ook prima te fietsen, en dan heb je er nauwelijks kosten aan.

Pro's:
Goed salaris
Goede werkervaring (leuk voor CV later)
Wellicht goede referentie
Eigen uren bepalen

Con's:
Matige reiskostenvergoeding.

Ik zou in m'n handjes knijpen - tenzij je zeker weet dat je ergens anders leuker werk met meer waarde kan gaan doen?
Precies wat ik ook dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

11 Euro per uur komt neer op een slordige 1900 euro per maand bij 40 uur per week ex. vakantiegeld. Op jaarbasis by 40 uur ca. 24000.

Het is ook niet ongewoon dat mensen zichzelf overschatten. Wat je werkelijke toegevoegde waarde is zal je moeilijk in kunnen schatten met weinig achtergrond en ervaring. Ik zou zeggen dat je niet verkeerd betaald wordt. Zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Als je enige vraag is of het genoeg betaald: ja, doen!
Krijg je ook nog eens vakantietoeslag, tijd om te studeren én een geweldige plek om relevante ervaring op te doen.

Deze aanbiedingen zijn zeldzaam en ik zou niet aarzelen met het aanvaarden. Als het loon een struikelblok is voor je zou je kunnen proberen te onderhandelen. Als het niet kan, dan moet je hier genoegen mee nemen. Maar dat kleine verschil met SaH overweeg je toch niet serieus? Dan verdien je meer, maar je krijgt geen relevante werkervaring en werkt altijd onder je niveau.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, zelfs voor een starter met een MBO diploma die niet in jeugdschalen zit is dat geen ongewoon laag salaris. Voor je leeftijd is het zelfs uitzonderlijk goed.

Ik denk dat je het salaris bij student aan huis nogal overschat. Dit is nooit 1900 netto per maand, dat zou neerkomen op zo'n 2600 - 2800 bruto ofzo. Lijkt me nogal stevig voor zo'n baantje.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:26
Ik heb me er niet in verdiept, maar is het bij student aan huis niet zo dat ze er vanuit gaan dat je onder de belastingvrije voet blijft en dus bruto=netto?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:45
Misschien wel, misschien niet? Wie zijn "ze" eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:26
jorisjan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:45:
Misschien wel, misschien niet? Wie zijn "ze" eigenlijk?
TS geeft aan dat hij bij Student aan Huis ook 11 euro per uur kan verdienen, maar dan netto. "Ze" slaat in dit geval op degene waar hij die informatie vandaan heeft. De meest voor de hand liggende plaats om dat vandaan te halen, lijkt mij bij Student aan Huis zelf, en ik ging er dus ook min of meer vanuit dat hij die info van hun heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Wild Chocolate op 15-04-2015 20:52 . Reden: aanvulling ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Overigens: of je € 11 per uur netto krijgt bij SaH. Nee, zowel bij SaH als bij deze werkgever moet je gewoon bruto worden gesalarieerd. Wat wél zo is (in beide gevallen) dat als je onder een bepaald inkomen per jaar blijft, je inderdaad geen belasting hoeft te betalen.

Bij SaH gaan ze er standaard van uit dat je onder dat bedrag blijft en houden ze op voorhand niets in om af te dragen aan de belastingen. Maar je kan dan dus wel een naheffing krijgen.
Bij deze werkgever gaan ze er standaard van uit dat je boven dat bedrag komt en houden ze op voorhand in wat je zou moeten gaan betalen als je daar full-time zou werken. Maar dat kan je allemaal terugvragen bij de belastingdienst.

Anyway: als het bruto salaris gelijk is, is het uiteindelijke netto salaris ook gelijk. Het kan alleen zijn dat je het op een ander moment ontvangt.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Ik zou het gewoon zien als investering in je toekomst, staat toch mooi op je CV als dat je baantje naast je studie is geweest.

Verder is het flexibel dus prima te combineren, en grote kans dat je onder een bepaald aantal uren blijft waardoor je netto per uur meer over zal houden dan in voltijdse dienst.

Op termijn is er verder misschien best nog een paar euro per uur extra uit te slepen als men echt tevreden is van over werk.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Pagina: 1