gasten oproep systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 13:20
Hallo Tweakers,

Laats zat ik bij een restaurant, en daar hadden ze en soort schijven die je dan moets pakken. En als je eten dan klaar was ging deze schijf licht geven en trillen.

Nu is een vriend van me geïnteresseerd in zo'n systeem alleen zo iets kost 15,000 euro voor een systeem van 10 van die schijven.

Dus mijn vraag was of zo iets zelf te maken is via the internet of things, en dat je ze op een wifi of Bluetooth netwerk kan verbinden en dan via een tablet of pc kan laten actief worden.

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Een ESP288's die met wifi verbind, een 3d geprint omhulsel, een trilmotor en wat ledjes. Dat zou niet moeilijk moeten zijn.

Alleen moet je wel zorgen dat het een beetje hufterproof is natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Megamind op 15-04-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
Megamind schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:14:
Een ESP288's die met wifi verbind, een 3d geprint omhulsel, een trilmotor en wat ledjes. Dat zou niet moeilijk moeten zijn.

Die module dan weer aansluiten op een kleine mirco controller?! En kan daar ook een klein schermpje misschien bij aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laat me raden, je was bij de Aviodrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat de topicstarter vraag klinkt best interessant, maar kan iemand wat meer achtergrond informatie geven over de werking?

Want wat is nou het nut van die schijven? Moet ik het zien als lichtgevende onderzetters of placemats die licht geven als je wilt betalen ofzo, via een druk op de knop, zodat de ober een seintje krijgt om met de bon langs te komen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik weet niet hoe jij aan die € 15.000 komt, maar op eBay zijn ze nog geen $ 100 per stuk.
AW_Bos schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:43:
wat is nou het nut van die schijven?
Ze zijn te gebruiken zoals het restaurant handig vindt, maar hoe ik ze doorgaans heb gebruikt zien worden is als "Je tafel is klaar"-seintje. Je gaat dus aan de bar zitten met zo'n schijf naast je, die gaat trillen zodra je kunt plaatsnemen voor het eten.

[ Voor 71% gewijzigd door CodeCaster op 15-04-2015 19:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ze zijn te gebruiken zoals het restaurant handig vindt, maar hoe ik ze doorgaans heb gebruikt zien worden is als "Je tafel is klaar"-seintje. Je gaat dus aan de bar zitten met zo'n schijf naast je, die gaat trillen zodra je kunt plaatsnemen voor het eten.
Dat dus.. in de USA zie je het bij heel veel restaurants gebruikt worden voor bovenstaande.

Bij Vapiano heb ik ze ook gezien. Als je een pizza laat klaarmaken krijg je een apparaat mee. Als je pizza klaar is gaat hij trillen en kun je hem gaan ophalen. _/-\o_

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 15:52

BaRF

bijna kerst

frietbar van een center parks waar ik eens was had ze ook, leek enorm op een soort anti-personeel mijnen ofzo...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28

lordsnow

I know nothing

Zoiets kwam ik ook tegen, afgelopen zomer, bij een friettentje ergens langs de weg, in de Friese wildernis. Je neemt schijf mee naar buiten, en als je frietjes klaar zijn begint het ding te knipperen. Gezien het een relatief kleine tent betreft geloof ik nooit dat ze daar 15,000 euries voor hebben neergelegd. Oftewel, er zal vast wel een betaalbaarder alternatief zijn. :)

Wat ik zag leek veel op het volgende:
http://www.hmewireless.com/restaurant-pagers/Vuze/
http://lrsus.com/table-tracker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

15000 euro voor het ontwerpen van een syteem als dit 'from scratch' is geen gekke prijs; dan ga je er vanuit dat iemand er 4-5 weken mee bezig is. Maar het is een system wat al bestaat en als je het zo van de plank koopt dan kan het vast wel goedkoper. Het beste zoek je dus naar een leverancier die dit al heeft.

Zelf maken kan prima: draadloze verbinding, batterij/accu, leds en een mooie en hufterproof behuizing; een link met de PC om de berichten naar de schijven te sturen en klaar ben je.
Wellicht ook interessant om te overwegen: 433 of 868 MHz ipv wifi/2.4GHz omdat je dan een wat groter bereik hebt en waarschijnlijk een betrouwbaardere link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Megamind schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:14:

ESP vreet aardig wat stroom en is daarom minder geschikt voor batterij. Ik zou een Arduino + nRF24L01+ pakken, daar kun je nodes mee maken wat een jaar meegaat op 2x AA ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tis an sich niet moeilijk te ontwerpen tot werking, maar de problemen zitten in het hufterproof maken.

Ik zou voor een sterke zender gaan en dan idd nRF24L01+ modules gaan, maar WiFi met de ESP8266 gaat ook prima, hij hoeft natuurlijk geen uren van de lader af te zijn. Als je er genoeg hebt rouleert het en komt het vanzelf goed. Dikke Li-Ion accu, gewoon zo'n 18650, simpel ladertje, externe contacten, paar mooie sterke leds en een viber.

Qua software zou ik hem zodra je van de lader afkomt laten booten en elke 30 seconden laten pollen of hij al wat mag ophalen. Maar de software goed ontwikkelen is nog wel even spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ThinkPadd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:34:
[...]

ESP vreet aardig wat stroom en is daarom minder geschikt voor batterij. Ik zou een Arduino + nRF24L01+ pakken, daar kun je nodes mee maken wat een jaar meegaat op 2x AA ofzo 8)7
Klopt maar normaal hang je ze weer terug in zo'n rack zodat weer kunnen laden natuurlijk.

Ik denk dat het meeste werk + geld zit in het ontwerpen en prototypen van een behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Is je vriend op zoek naar zoiets?

http://www.oproepsystemen.info/

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
ThinkPadd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:34:
[...]

En hoe kan je dan met de nrf24l01 verbinden!? Via een pc, table of zelf via een andere arduino!?

Had namelijk in me gedachten dan een kastje te hebben met allemaal drukknoppen die dan het seintje geven naar de module.
Pagina: 1