Ik heb nu sinds 3,5 jaar een Dell XPS 17 (L702x) laptop met een Ci7 2670QM, 12GB RAM, nVidia GT555m en een 500GB 5400rpm hdd. Op momenten dat ik serieus mijn foto's aan het bewerken ben en ik Lightroom, Photoshop en bijvoorbeeld Chrome tegelijk open heb staan, begint de laptop een beetje in ademnoot te komen. Ik zou daarom graag een sneller systeem willen welke mijn workflow bij kan houden. Daarnaast zou een nieuwe laptop wel een maatje kleiner mogen zijn, dus terug van 17,3" naar 15,6". Het is nu echt niet te doen om ontspannen met de XPS 17 op schoot te zitten. Verder wordt de laptop thuis op een externe monitor aangesloten zodat ik met 2 schermen tegelijk kan werken.
Nu ben ik benieuwd of de huidige laptops met bijvoorbeeld een Core i7 4710HQ processor echt sneller zijn geworden dan wat ik reeds heb, of dat ik misschien beter de XPS17 nieuw leven in kan blazen met een SSD en een nieuwe accu?
Een Ultrabook vind ik trouwens echt heel fijn kwa formfactor, maar volgens mij is een Ci7 5500u een grote stap terug ten aanzien van de Ci7 2670QM?
Wat zijn jullie ideeën?
Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk foto's bewerken in Lightroom en Photoshop (36MP/75MB RAW files)
Wat is je budget?
€ 1200,- max
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het liefst zou ik de laptop meenemen tijdens fotoshoots om direct het resultaat op een groter scherm te kunnen bekijken.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Het moge duidelijk zijn dat de laptop behoorlijk wat processing power nodig heeft. Verder moet het scherm minimaal een FHD resolutie hebben en een IPS paneel hebben. Geluidsproductie is niet zo'n issue, een goede cooling des te meer. Ik zit niet te wachten op throttling.
Echt een bepaalde laptop heb ik nog niet op het oog, omdat ik als eerste benieuwd ben of het wel de moeite waard is om na 3,5 jaar een nieuwe laptop aan te schaffen.
Suggesties zijn welkom!!
Nu ben ik benieuwd of de huidige laptops met bijvoorbeeld een Core i7 4710HQ processor echt sneller zijn geworden dan wat ik reeds heb, of dat ik misschien beter de XPS17 nieuw leven in kan blazen met een SSD en een nieuwe accu?
Een Ultrabook vind ik trouwens echt heel fijn kwa formfactor, maar volgens mij is een Ci7 5500u een grote stap terug ten aanzien van de Ci7 2670QM?
Wat zijn jullie ideeën?
Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk foto's bewerken in Lightroom en Photoshop (36MP/75MB RAW files)
Wat is je budget?
€ 1200,- max
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het liefst zou ik de laptop meenemen tijdens fotoshoots om direct het resultaat op een groter scherm te kunnen bekijken.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Het moge duidelijk zijn dat de laptop behoorlijk wat processing power nodig heeft. Verder moet het scherm minimaal een FHD resolutie hebben en een IPS paneel hebben. Geluidsproductie is niet zo'n issue, een goede cooling des te meer. Ik zit niet te wachten op throttling.
Echt een bepaalde laptop heb ik nog niet op het oog, omdat ik als eerste benieuwd ben of het wel de moeite waard is om na 3,5 jaar een nieuwe laptop aan te schaffen.
Suggesties zijn welkom!!
Some infinities are bigger than others.