Sinds een paar dagen doen Wi-Fi en BT het niet meer op de P8 Lite (single SIM, ALE L21) van mijn vrouw.
Beide switches zijn greyed out in de instellingen of zien er wel normaal uit, maar zodra je ze omzet gaan Wi-Fi of BT niet aan maar switcht de toggle na ongeveer 30 seconden terug naar links.
Ik heb al wat rondgezocht via Google en op XDA, en het schijnt meer voor te komen.
Ik heb onder andere de volgende dingen geprobeerd:
- Legacy DHCP client gebruiken en wifi energiegebruik toestaan (volgens
deze link)
- Laatste firmware build B601 nog een keer flashen
- Wi-Fi uit, BT uit, toestel in Airplane mode, Wi-Fi aan, opnieuw opstarten en Airplane mode weer uit volgens
deze link
- Wipe cache vanuit recovery (meerdere keren) volgens
deze link
Dit hielp allemaal niet. Ik wil het toestel niet rooten of de bootloader unlocken omdat er volgens mij nog garantie op zit. Heeft iemand nog tips die ik kan proberen of moet ik hem gewoon opsturen? Zou downgraden naar een andere build of misschien zelfs Android versie kunnen helpen?
Bij opsturen ben ik bang dat ze het op externe schade gooien omdat mijn vrouw hem na een paar dagen van de tafel heeft laten vallen en er nu een deukje in het aluminium onder de volumeknoppen zit. Dit heeft tot een paar dagen geleden geen invloed gehad dus ik verwacht ook niet dat dat nu ineens wel een probleem is, maar de verhalen over telefoonreparateurs zijn niet bepaald positief. Zodra ze iets kunnen afschuiven op "user error" zullen ze dat doen en kijken we tegen onderzoekskosten of verlies van het toestel aan. Beide zijn uiteraard niet gewenst.
[
Voor 5% gewijzigd door
gwystyl op 08-07-2017 23:06
]