Nefit Trendline irritant geluid 3-wegklep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:09
Hoi,

Sinds 2 maanden hebben we een nieuwe ketel; de Nefit Trendline HRC30. Opzich zijn we er tevreden mee, op 1 ding na. De ketel maakt af en toe een redelijk hard geluid wat goed hoorbaar is. De ketel hangt op de 2e verdieping en op de 2e en 1e verdieping is het geluid bijna altijd hoorbaar. In de hal op de begane grond is het geluid ook hoorbaar als het in huis verder stil is.

Als de ketel aanslaat voor cv en stopt met cv schakelt de 3-wegklep en het geluid lijkt daar van te komen.
Nefit is langs geweest en zegt dat dit zo hoort.

Het geluid is hier te horen:
https://drive.google.com/...2TnhxdWM/view?usp=sharing

Te horen in het geluidsfragment:
00.08 Pomp schakelt uit
00.14 tot 00.18 Schakelen 3-wegklep

Hebben andere met dezelfde ketel hier ook last van?

Groeten,
Diego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:12
Niet met een Trendline, maar wij hadden een Smartline die ook minstens zo'n hard geluid maakt. Deze schakelde ook regelmatig tussen cv en warm water, ook snachts. Oorzaak was dat de ketel erg gevoelig was voor warm water vraag, een lekkende kraan waarvan de temperatuur op het midden staat kon er al voor zorgen. Oplossing was om de mengkranen allemaal naar het koud te verplaatsen. Mocht het zo zijn dat jullie ketel al schakelt als er geen warm water vraag is en hij heeft gebrand voor cv, dan is dit zo geprogrammeerd door Nefit en kun je er helaas weinig aan doen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:09
De 3-wegklep staat standaard op de warmwater stand. Dus wanneer de CV aanspringt schakelt de 3-wegklep naar de stand voor CV en schakelt weer terug naar de warmwater stand als de CV stopt. Mochten we s' nachts de thermostaat niet lager zetten, dan zou de CV s' nachts een paar keer aanslaan en ook dit geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De driewegklep in een Smartline is totaal anders dan de klep in een Trendline, de geluiden kun je dus niet vergelijken.
De Trendline maakt geen overdreven veel geluid bij het omschakelen, er lijkt dus iets mis.
De klep is normaal gesproken eigenlijk niet te horen met een gesloten kap.
Er zit nog volledige garantie op, dus ik zou er zeker werk van maken.
Dit moet je wel doen via je installateur, die kan een service bezoek aanvragen bij Nefit.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
En, is het probleem al opgelost?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:08

Doi

Was dit nu een incident wat is opgelost of bestaat het probleem nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:15

Carboy54

Duurzaamheid coach

Heeft iemand een bedradingsschema van deze klep van de Trendline. Ik wil er een warmtepomp over een relais mee aansturen vandaar.

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Pagina: 1