Tips bij aanschaf gaming muis

Pagina: 1
Acties:

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:15

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Comfortabele muis

Wat is je budget?
50 Eurie

De rest vul ik zelf wel in met wat background story.

Ik werk momenteel met een afgedankte muis op werk, en plan om de hele boel maar is goed aan te pakken. Toetsenbord heb ik vrijwel al mijn zin op gezet, maar bij de muis twijfel ik nog.

De muis zal niet zo zeer worden gebruikt voor gaming, maar meer voor office gebruik etc. Veel knoppen etc is dan ook helemaal niet aan de orde. Zelf zat ik te twijfelen tussen 2 muizen. Dit vanwege (verwachte) ergonomie, looks, en knoppen plaatsing. Betreft de Logitech G402 Hyperion Fury en de Corsair Raptor M45.

Heeft iemand ervaring met deze 2 muizen? Of hebben jullie zelf andere aanbevelingen? Ik heb zelf redelijk grote handen, ivm de ergonomie.

Zeker omdat ergonomie bij mij voorop staat en ik er de hele dag mee moet werken, zou ik het leuk vinden om is bij een shop langs te gaan om verschillende muizen te testen. Iemand hier een adresje voor? Zelf heb ik de Logitech al getest bij de Mediamarkt maar die hadden de Corsair helaas niet, en die lijkt me toch wat mooier. Plus ik vind het heerlijk om alles naast elkaar te vergelijken ^^

Alvast bedankt!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe muis, en je moet vooral even letten op het soort grip dat jouw hand op een muis heeft: http://z5.ifrm.com/30005/144/0/p1076123/1341454553883.png

Ik zit zelf een beetje tussen de palm en fingertip grip in aangezien ik relatief grote handen heb. Momenteel gebruik ik een Steelseries Ikari Laser mouse met duidelijk ergonomisch model; m'n duim en ringvinger kunnen op de muis rusten. De pink ook, maar in mindere mate.

Ik heb dus doodleuk de Corsair Raptor M45 besteld maar deze lag voor mij verschrikkelijk in m'n hand. Het is een vrij kleine muis die je niet goed volledig kan vastpakken met mijn specifieke 'grip'. Ik moet hem automatisch op de 'Tiger grip' manier vastpakken. Daarvoor is die muis heel erg prettig kan ik me voorstellen, maar voor mij was het direct weer retour.

Helaas kan ik je moeilijk suggesties geven omdat ik zelf ook aan het kijken ben, al heb ik momenteel mijn zinnen gezet op een Mionix muis van helaas 70 eurie: pricewatch: Mionix NAOS 7000

Maar hopelijk heb je wat aan mijn 'tips' :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:15

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
Heey thanks man, zeker de illustratie helpt erg :)

Ik zit zeker te werken met de Fingertip grip, tijd om hieris wat naslagwerk op te doen.

ps aan overige Tweakers, indien je een aanbeveling heb wordt die zoals altijd gewaardeerd!

[ Voor 25% gewijzigd door Yariva op 15-04-2015 15:49 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply