Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addyhartman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06-2021
Hallo,

Ik heb een jaar geleden een nieuwe 4K tv gekocht.
Ons langs heb ik hem weer aangesloten op mijn pc.
Maar ik merk dat er veel fps lagg is als ik een film kijk vanaf men hd.
Als ik naar netflix (TV app) House of Cards kijk heb ik nergens geen last van kwa lag.
Licht het dan aan mijn pc?

Ik heb wel 2 beeld schermen op 1 kaart aangesloten 22inch en 55inch
Ze staan allebei ingesteld op 1080P

Mijn pc specs:

I7 950 socket 2011
6 GB ram
1x ASUS GeForce 670 GTX
Samsung ssd 256gb

4 meter hdmi kabel van redelijke kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 16:03
wat ik merk als ik mijn pc aansluit op de tv (philips 6008) dan moet ik de pc input setting gebruiken. Anders heb ik ook veel lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als dat het niet oplost, wat is je gpu en cpu gebruik tijdens het kijken van een film. Welke player gebruik je? Een van de beste players is MPC-HC, pas als je daar een of andere exotische file niet goed kan spelen dan zou ik VLC gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addyhartman
Bedankt voor het snel reageren.
Zo juist heb ik wat testjes gedaan waaronder een film gedraaid Transformers 1080P op men 2de scherm/TV
Ik heb mijn cpu en gpu in de gaten gehouden met HWMonitor en GPU temp en gewone task manager van windows.
Op 1080P 60 hertz wordt men pc niet egt beladen CPU 12 % / 20 % GPU 30% RAM 3 GB
Op 4K 24 hertz wordt men pc redelijk beladen CPU 50% GPU 50 % / 70 % RAM GB
Ik gebruik VLC als player

Maar hij laggt nog steeds op 4k is het ergst.
Ik moet wel zeggen dan deze pc uit 2011 komt en heb alleen een nieuwe ssd kort geleden in gedaan samsung EVO 850 en 2 jaar geleden een nieuwe 670 GTX in gedaan.

Kan het mijn 2de interne HD mischien zijn?
Wat bedoelt WoKo precies met pc input settings gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
speelt die 4K content wel normaal af wanneer je die op je PC draait met een normaal beeldscherm?
En staat die 4K film op de SSD of een gewone schijf?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

VLC gaat niet goed met zijn resources om, probeer eens MPC-HC (je lijkt namelijk een cpu bottleneck te hebben). VLC gebruikt hier gemiddelt 2x zoveel cpu als MPC-HC voor het afspelen van hetzelfde stukje in een film met een bit rate van 16Mb/s (24gb film), MPC-HC gebruikt tussen de 2-7% VLC +/-12-19%. Jouw cpu is al weer een aantal generaties ouder dan degene die ik gebruik dus ik raad je aan om om MPC-HC te gebruiken voor 4k ipv VLC. GPU gebruik is ook hoger bij VLC.

Nee het zal niet je disk zijn, hedendaagse disken doen zonder probleem 100MB/s een HD film op 1080p op hoge kwaliteit pakt maar 15Mb/s (mbit dus, niet MB). Al zou een een 4k film 50Mb/s pakken dan kunnen zelfs oude disken dat prima leveren.

Als je niet de pc input gebruikt dan heb je last van input lag omdat je tv allemaal filters toepast, die zijn niet nodig omdat je videokaart dit beter kan indien je video afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addyhartman
Ik heb zo juist een 4K video en een 1080p film gedraaid met MPC-HC.
Men CPU en mijn GPU worden nu wel meer beladen CPU 60% GPU 80% max
Het is wel iets beter maar nog niet vloeiend ik merk wel dat het op mijn 22 inch scherm iets beter draaid dan op men tv.
Ik heb het ook met 4K content geprobeerd maar dat zijn meer time laps demos maar daar kun je ook wel aan merken dat het minder vloeiend is.
Op mijn extrene hd heb ik ook even wat 4k filmpjes op gezet en aan men tv gehangen maar dat ging prima vlekkeloos vloeiend.

Als input geberuik ik men hdmi poort rechtstreeks op de videokaart ik heb maar 1 hdmi poort en 2 DVI poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
addyhartman schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:00:
Ik heb zo juist een 4K video en een 1080p film gedraaid met MPC-HC.
Men CPU en mijn GPU worden nu wel meer beladen CPU 60% GPU 80% max
Het is wel iets beter maar nog niet vloeiend ik merk wel dat het op mijn 22 inch scherm iets beter draaid dan op men tv.
Ik heb het ook met 4K content geprobeerd maar dat zijn meer time laps demos maar daar kun je ook wel aan merken dat het minder vloeiend is.
Op mijn extrene hd heb ik ook even wat 4k filmpjes op gezet en aan men tv gehangen maar dat ging prima vlekkeloos vloeiend.

Als input geberuik ik men hdmi poort rechtstreeks op de videokaart ik heb maar 1 hdmi poort en 2 DVI poorten
http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Dit al eens geprobeerd? Hier zitten een heleboel codecs in die beter met resources omgaan dan wat DirectShow gebruikt. Zit MPC-HC in en de setup tooltje is erg uitgebreid.

Standaard gebruikt K-Lite LAV codecs(dat wat veel CPU kost), en een eigen renderer(dat wat veel GPU kost).

Hier krijg je ook gelijk alle hardware acceleration(DXVA2, CUVID) waar je misschien wel wil naar kijken.(Betere performance zeker bij CPU bottleneck, maar iets slechtere precisie van beeldvertoning)

[ Voor 7% gewijzigd door MrFax op 18-04-2015 10:32 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addyhartman
Ik heb gedownload en geïnstalleerd ik moet zeggen dat het nu beter draait men cpu was max 90% beladen en men gpu 87% en dat was 1080P.
Ik merkt nog wel wat kleine haperingen maar mischien licht dat aan de fps want die ging niet hoger dan 23 fps.
Is het niet puur mijn hardware wat voor de lagg zorgt cpu gpu? moet toch ergens aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
- Welke TV heb je?

- Heb je beeld 'verbeteraars' aanstaan?

- Wat is de framerate van je bron materiaal?
MrFax schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:30:
[...]

http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Dit al eens geprobeerd? Hier zitten een heleboel codecs in die beter met resources omgaan dan wat DirectShow gebruikt. Zit MPC-HC in en de setup tooltje is erg uitgebreid.

Standaard gebruikt K-Lite LAV codecs(dat wat veel CPU kost), en een eigen renderer(dat wat veel GPU kost).

Hier krijg je ook gelijk alle hardware acceleration(DXVA2, CUVID) waar je misschien wel wil naar kijken.(Betere performance zeker bij CPU bottleneck, maar iets slechtere precisie van beeldvertoning)
Nee, dit is geen oplossing. In 2006 misschien , maar niet in 2015.

[ Voor 76% gewijzigd door j-phone op 19-04-2015 02:50 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje richting Televisies & Beamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addyhartman
LG 55LA9709 is mijn tv stond ook al vermeldt boven in de topic :)

Volgens mij zitten er wel beeldverbeteraars opties op maar die heb ik uit staan of op Game staan.
Heb hier ook een tijdje mee zitten kloten omdat het wat vertraging gaf als ik hem bijv op levendig zet.

Mijn bronmateriaal zijn meestal blue ray rips of dvd materiaal sommige 4 k filmpjes zijn wel 60fps maar heb hem nooit op 4K staan want dat vindt men pc niet zo leuk

[ Voor 123% gewijzigd door addyhartman op 19-04-2015 12:43 ]

Pagina: 1