Zou dit een goede Gaming PC zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

• stef354
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-02-2021
Beste Tweakers,

Gisteren al wat rondgekeken en wat gevraagd over een PC van om en nabij de ~750 euro.
Nu heb ik een PC gevonden wat me wel wat lijkt, maar aangezien ik er niet zo heel veel verstand van heb, zou het fijn zijn als iemand dit kan bevestigen.

Ik heb de Acer Predator G3-605 bekeken. Dit zijn de specs:
Intel i5-4590
AMD Radeon R9 270
1 TB geheugen
120 GB SSD
500 watt voeding
16 GB intern geheugen

Prijs: €950

Dit is dus iets boven mijn budget, maar dat maakt niet uit.
Kan iemand mij iets over deze samenstelling vertellen, of wat ik eventueel beter zou kunnen doen?

Alvast bedankt!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:51
Goed begin, maar nog niet helemaal. Het zou fijner zijn als je deze componenten in een tabel/lijstje zet. Hoe je dat het beste kan doen? Dat lees je hier: DAA beleid

*sowieso

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:43

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

idd, ook wat meer specificaties zou heel erg helpen :)

Bijvoorbeeld, je schrijft een 120GB ssd, maar welke ssd is dit?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-03 16:24
Voor dat geld is het antwoord ook simpelweg: nee.

• DoubleUx2
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 13:23
Ik neem aan dat deze wordt bedoelt
pricewatch: Acer Aspire Predator Predator G3-605 I9820 NL

Een kant en klare pc

• stef354
Ja, dat is de PC die ik in mijn gedachte heb.

En excuses dat ik mijn specificaties niet in een lijstje heb gezet zoals het moet. Mijn fout!

• stef354
hermitassix schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:21:
Voor dat geld is het antwoord ook simpelweg: nee.
Dus ik zou beter losse onderdelen kunnen kopen i.p.v. deze pc?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Om en nabij de 750 en dan kom je aan met een pc van 950, wat is het nu?

Sowieso is zelfbouw het interessantst.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• DonJunior
Dat sowieso. Ben je goedkoper uit. En heb je leuker spul.

*sowieso

• DonJunior
jorisvdelsen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:28:
[..]
Sowieso is zelfbouw niet het interessantst.
Onderbouw dat eens?

*sowieso

• jorisvdelsen
Ninja edit :X

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:05
stef354 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:28:
[...]

In ieder geval in losse onderdelen bestellen en eventueel door de webshop laten monteren... scheelt sowieso al honderden euro's, de onderdelen worden van te voren getest en je hebt garantie op de build.

Ik kom bij diverse shops niet boven de 700 uit voor een vergelijkbaar systeem... inclusief assemblage. Dan heeft de TS in principe ook gewoon een 'kant-en-klaar' systeem voor minder geld... of een nog krachtigere pc als het budget tot die 950 mag gaan.

• stef354
jorisvdelsen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:28:
Om en nabij de 750 en dan kom je aan met een pc van 950, wat is het nu?

Sowieso is zelfbouw het interessantst.
Zoals ik al zei één zin daaronder.
Dit is dus iets boven mijn budget, maar dat maakt niet uit.

• stef354
MicGlou schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:31:
[...]

In ieder geval in losse onderdelen bestellen en eventueel door de webshop laten monteren... scheelt sowieso al honderden euro's, de onderdelen worden van te voren getest en je hebt garantie op de build.

Ik kom bij diverse shops niet boven de 700 uit voor een vergelijkbaar systeem... inclusief assemblage. Dan heeft de TS in principe ook gewoon een 'kant-en-klaar' systeem voor minder geld... of een nog krachtigere pc als het budget tot die 950 mag gaan.
Geen idee of je me zo mag vertellen welke sites/bedrijven dit zijn? Maar waar zou ik dit het beste kunnen laten doen?

• jorisvdelsen
Wat is je budget nu? Want €200 (!) over budget verandert wel het een en ander... €950 max?

Dan weten wij ook aan wat we moeten denken. ;)

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 06:46
stef354 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:28:
[...]

Ligt eraan wat je exact wilt.

Wil je zoveel mogelijk uit je budget halen? -> Zelf een pc samenstellen.
Wil je jezelf gaan verdiepen in het in elkaar zetten van een pc? -> Zelf een pc samenstellen.

Wil je jezelf tijd besparen? -> Een samengestelde pc kopen zoals degene die je voorstelt.
Heb je geen zin/tijd om je te verdiepen in het samenstellen van een pc -> Een samengestelde pc kopen zoals degene die je voorstelt.

Zijn de specificaties van de Acer Predator G3-605 goed voor een game pc? -> Relatief gezien ja. Los van het weten van de exacte specificaties (merken e.d.) vormen de processor,geheugen en videokaart een degelijk gamepc.

[ Voor 13% gewijzigd door JustAnotherDev op 15-04-2015 13:36 ]

• DonJunior

*sowieso

• stef354
jorisvdelsen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:33:
Wat is je budget nu? Want €200 (!) over budget verandert wel het een en ander... €950 max?

Dan weten wij ook aan wat we moeten denken. ;)
Ja klopt, het verschil is erg groot haha. Maar toch zo rond de 900 euro zou prima zijn!
Chooman schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:33:
[...]

Ligt eraan wat je exact wilt.

Wil je zoveel mogelijk uit je budget halen? -> Zelf een pc samenstellen.
Wil je jezelf gaan verdiepen in het in elkaar zetten van een pc? -> Zelf een pc samenstellen.

Wil je jezelf tijd besparen? -> Een samengestelde pc kopen zoals degene die je voorstelt.
Heb je geen zin/tijd om je te verdiepen in het samenstellen van een pc -> Een samengestelde pc kopen zoals degene die je voorstelt.

Kan je gamen op de pc die je voorstelt? Ja.
Zelf in elkaar zetten gaat hem niet worden. Te weinig verstand daarvan. (geen idee of het moeilijk is haha)
Maar zoals je al aangaf, als ik meer uit mijn budget kan halen door hem zelf samen te stellen zou dit een goede optie zijn!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 09:04
hopsakee, lekker snel aan te raden :
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Tel daar meestal tussen de 50 en 80 euro bovenop voor het laten bouwen en je bent klaar...
Of najah, je moet nog wel kijken wat je wilt doen met het OS....

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:05
stef354 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:32:
[...]

Geen idee of je me zo mag vertellen welke sites/bedrijven dit zijn? Maar waar zou ik dit het beste kunnen laten doen?
Ik heb wat dat betreft altijd prettige zaken gedaan met 4Launch en Azerty... nooit klachten gehad over de assemblage. Maar dat zijn puur mijn websites bij voorkeur als ik geassembleerde systemen bestel, het is dus geen waardeoordeel over andere webshops en de kwaliteit van de assemblage e.d.. Tis puur een naar mijn mening kwaliteit/prijs afweging.

• jorisvdelsen
Wat je ook kunt doen is een aardige Tweaker in de buurt vragen of die een paar uurtjes langs wil komen om 'm in elkaar te zetten, kost minder, je kunt het in de gaten houden en is gezelliger ! :p En je leert ervan, misschien wil je het dan de volgende keer wel zelf doen :)

[ Voor 16% gewijzigd door jorisvdelsen op 15-04-2015 13:40 ]

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 06:46
stef354 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:36:
[...]

Ja klopt, het verschil is erg groot haha. Maar toch zo rond de 900 euro zou prima zijn!

[...]

Zelf in elkaar zetten gaat hem niet worden. Te weinig verstand daarvan. (geen idee of het moeilijk is haha)
Maar zoals je al aangaf, als ik meer uit mijn budget kan halen door hem zelf samen te stellen zou dit een goede optie zijn!
Zolang je erin wilt verdiepen en de tijd ervoor wilt nemen is het niet moeilijk. Het is iets wat iedereen kan met alle informatie beschikbaar over het bouwen van pc`s. Het zal een paar uurtjes duren de eerste keer, maar je hebt daarna wel het voldane gevoel van een eigen in elkaar gezette pc :) .

• stef354
jorisvdelsen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:40:
Wat je ook kunt doen is een aardige Tweaker in de buurt vragen of die een paar uurtjes langs wil komen om 'm in elkaar te zetten, kost minder, je kunt het in de gaten houden en is gezelliger ! :p En je leert ervan, misschien wil je het dan de volgende keer wel zelf doen :)
Zou ik je contactgegevens even mogen? De koffie staat al voor je klaar!

Nee even zonder dollen, een kennis is goed met pc's. Misschien dat ik dit eens aan hem kan vragen. Bedankt voor de tip!
TIGER79 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:36:
hopsakee, lekker snel aan te raden :
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Tel daar meestal tussen de 50 en 80 euro bovenop voor het laten bouwen en je bent klaar...
Of najah, je moet nog wel kijken wat je wilt doen met het OS....
Ja klopt, hier had ik inderdaad al even naar gekeken. Zodoende een pc uitgekozen. Maar deze onderdelen samen zou dan dus én beter én wat goedkoper zijn dan de pc die ik had uitgekozen?

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:43

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Chooman schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:43:
[...]

Zolang je erin wilt verdiepen en de tijd ervoor wilt nemen is het niet moeilijk. Het is iets wat iedereen kan met alle informatie beschikbaar over het bouwen van pc`s. Het zal een paar uurtjes duren de eerste keer, maar je hebt daarna wel het voldane gevoel van een eigen in elkaar gezette pc :) .
Natuurlijk is dat zo, en ik bouw ook alles zelf

Maaar, als je per ongeluk zooi weet te mollen bij je eerste pc in elkaar bouwen is dat toch niet zo leuk, en daar zit TS natuurlijk wel mee ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Yariva op 15-04-2015 13:47 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• stef354
compjunkie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:45:
[...]

Natuurlijk is dat zo, en ik bouw ook alles zelf

Maaar, als je per ongeluk zooi weet te mollen bij je eerste pc in elkaar bouwen is dat toch niet zo leuk, en daar zit TS natuurlijk wel mee ;)
Haha, ik hoor al wel dat ik het beter kan laten doen, dan dat ik het zelf ga proberen. Stel je voor dat ik iets kapot maak :X

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

jorisvdelsen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:40:
Aanvulling:

Het is eigenlijk zoals Lego.
Je moet naar de bouwtekeningen (handleidingen) kijken.
Er zijn zoo veel filmpjes op het internet. Zeker op Youtube!

Review QNAP TS-230 NAS

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren

Beste stef354,
Ik raad je met klem aan zelf eens op onderzoek uit te gaan. De meeste vragen die je hier stelt zijn vrij eenvoudig zelf uit te zoeken. We gaan daarbij uit van eigen inzet en onderzoek. Dat ontbreekt hier. Daarbij is het doordat je om onduidelijke redenen hebt besloten de automatisch geserveerde layout met vragen weg te halen onmogelijk om goed advies te geven.

Eén en ander leidt er dan ook toe dat ik je topic ga sluiten. Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te starten. Wel graag met het bovenstaande in het achterhoofd. In je vorige topic deed je dat wel, dus dat is het probleem niet :).

Heb je vragen over de gang van zaken, ben ik altijd te bereiken door mij een bericht te sturen. Je klikt hiervoor eenvoudig op het pijltje naast mijn username en vervolgens op "stuur bericht".

Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 15-04-2015 15:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.