Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HP Microserver N40L vervangen

Pagina: 1
Acties:

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:16
Op dit moment maak ik naar volle tevredenheid gebruik van een HP MS N40L. 4 harde schijven en geen optische schijf lezer meer. Ik gebruik deze server voor de standaard zakan; wat backup, wat downloaden en als mediaserver (plex).

Nu vind ik dat de rekenkracht wat omhoog was. Ik heb gelezen dat het moederbord van de N40L zo is gebouwd dat het upgraden van losse componenten niet aan te raden is.

Mijn vraag: wat gebruiken jullie voor dergelijke 'server' taken en is de N54L gen7 of gen8 een goede opvolger?

ps. Ik wil niet meer terug naar een NAS, windows server bevalt me prima.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je gebruikt Plex mediaserver om on the fly te transcoden?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• BiggyB
Mick1990 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:00:
Je gebruikt Plex mediaserver om on the fly te transcoden?
Ja

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dan kan ik mij idd voorstellen dat alles dan heel traag wordt. Heb zelf de N36L en gebruikte ook eerst Plex mediaserver om te transcoden naar de PS3. Maar nu gebruik ik gewoon een Raspberry Pi 2 i.c.m. Openelec. Omdat Openelec gewoon zelf alles lokaal kan decoden vraagt het enkel om wat netwerkverkeer en blijft de CPU van de Microserver onbelast. Ik denk zelf dat dit voor jou ook de beste oplossing is, maar dat ligt natuurlijk aan je situatie thuis. Is het alleen voor op de Tv of bijvoorbeeld ook op een iPad?

Maar als je écht plex wilt blijven gebruiken om te transcoden: de Gen8 G1610T zit denk ik net op het randje om één 1080p stream met hoge bitrates goed te kunnen bijhouden met transcoden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mick1990 op 15-04-2015 13:29 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gen8 is toch ook met een ULV Xeon verkrijgbaar?

Overigens is de Gen8 wel een verbetering op de Gen7. Twee netwerkpoorten en dedicated iLO poort. Ook officiele support voor de HP212 adapter.

• BiggyB
Nu je het zo zegt begin ik te twijfelen of het transcoden wel op de server gebeurd. Ik kan prima een 1080p streamen naar mn Samsung smart tv(via de app of via Chromecast met mn android phone).
Pagina: 1