Twijfels tussen verschillende audio interaces

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:45

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor de Mackie Onyx Sattelite. Deze audio interface is inmiddels alweer 10 jaar oud, en begint erg te kraken als ik aan knoppen zit. Daarnaast wil hij af en toe nog wel eens vastlopen, en heeft hij maar 2 inputs.

De 2 inputs waren nooit een probleem, Rode NT1A i.c.m. gitaar via tube amp direct in de mackie, kon ik toch 2 sporen opnemen.

Nu wil ik 2 kleine condensatoeren mic’s kopen (kleine richt mics) om gitaar ook in stereo op te nemen. Hierbij wil ik de Rode NT1A ook blijven gebruiken, dus heb ik al minimaal 3 inputs nodig.

Daarnaast heb ik nog een tube preamp, een compressor en een aantal effecten bakken liggen. Deze wil ik ook gaan gebruiken, liefst als inserts.

Opsomming van de wensen
• Meer dan 2 inputs
• Mogelijkheid tot inserts
• Rackformaat zou geweldig zijn (meerdere apparaten die in een rack zouden kunnen)
• Budget tussen de 200 en 400 euro (dit omdat er ook nog mic’s, standaard, shockmounts e.d. bij komen)
• Firewire interface
• Mogelijkheid van direct input (direct sound naar headphones, niet eerst via DAW)
• Hi-Z input (om electrische gitaren direct aan te sluiten zonder preamp, i.c.m. effectenbakken via de inserts zou dit erg makkelijk zijn)

Nu heb ik een aantal mogelijkheden gevonden

• M-Audio M-Track
http://www.bax-shop.nl/ex...eight-usb-audio-interface

• Behringer FCA1616
http://www.bax-shop.nl/ex...-firewire-audio-interface

• Behringer FCA610
http://www.bax-shop.nl/ex...-firewire-audio-interface

• Behringer U-PHORIA UMC404HD
http://www.bax-shop.nl/ex...-umc404hd-audio-interface

Nu ben ik zelf nooit echt fan geweest van Behringer, maar gezien mijn budget, misschien geen verkeerde keuze.

De M-Audio heeft 8 inputs, en wat insert mogelijkheden (kan zelfs meerdere inserts achter elkaar plaatsen dmv de meegeleverde software). Daarnaast heb ik nog meer apparatuur van M-Audio wat allemaal erg goed werkt. Dus wellicht een goede mogelijkheid.
Ik vond 3 verschillende behringers, die eigenlijk min of meer de zelfde mogelijkheden hebben. Ben ook benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met een van deze 3. Ik dacht dat de U-PORIA lijn het nieuwst is, maar of dit dan ook gelijk een betere is dan de firepower lijn (FCA)

Welke van deze zou het beste bang for buck geven? Verschillende reviews gelezen van de interfaces, waar gebruikers ze altijd wel met een voldoende beoordelen… erg lastig om hierin nu een keuze te maken.

Of misschien heeft iemand nog wel een beter alternatief

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Behringer is op zich niet slecht, maar je krijgt war je voor betaalt. De preamps zullen niet fantastisch zijn en qua betrouwbaarheid/duurzaamheid scoren ze meestal niet erg hoog. Als je het 19" requirement loslaat heb je in jouw budget een Focusrite Scarlett 18i8.. dat is toch wel een klasse hoger.

Deze Akai werd een tijd terug met veel bombarie aangekondigd maar ik heb nooit een review gelezen. Die heeft zelfs inserts. Alleen ook geen 19" plus hij ziet er een beetje debiel uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Bigs op 15-04-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 02:10
Ik ben ook erg fan van de interfaces van Focusrite. Die bieden echt veel waar voor je geld. Behringer ben ik geen fan van, ik zou liever wat beters kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Deze Akai ben ik wel eens tegengekomen inderdaad. Echter heeft ooit een verkoper bij Musicstore (in Köln) mij deze afgeraden. Sound kwaliteit was goed, echter had hij nogal wat latency issue's.

Die Focusrite heb ik hier en daar wel eens gezien,nooit gehoord.Veel positieve reacties online.

Zal de focusrite eens in het achterhoofd houden. (alleen geen inserts helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
...

[ Voor 98% gewijzigd door Sirius op 15-04-2015 15:23 . Reden: Firewire interface gewenst. Overheen gelezen ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 01:29
ik gebruik zelf vrijwwel dagelijks een Focusrite saffire 6 USB (2 in 4 uit) en tevens een RME Fireface UC. die laatste heeft een duidelijk betere geluidskwaliteit (de focusrite kleurt het geluid een beetje) maar is dan ook een factor 4 duurder.

prive heb ik een Steinberg UR22 die mij erg goed bevalt en opvalt in zn compactheid, eenvoud, robuustheid en degelijke drivers (betrouwbaar). kleurt het geluid ook nauwelijk. vind hooguit de inputs een beetje vlak (neutraal) maar dat is eigenlijk alleen maar goed natuurlijk.

wellicht is de UR44 een goeie voor je? ik durf wel te stellen dat de kwaliteit van de inputs EN de outputs (veel) beter is dan de behringer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Firewire is geen vereiste, tis meer dat ik de mogelijkheid heb om firewire te gebruiken. En omdat ik denk (gevoel.. nergens zwart of wit kunnen vinden) dat firewire een hogere bandbreedte heeft dan USB (2.0) en hierdoor minder latency problemen zijn.

Maar ik hoor graag dat ik dit mis heb :)

Die Steinberg UR44 ziet er goed uit!

Hi-Z mogelijkheid
Voldoende aansluitingen
Past binnen het budget
Direct monitoring

[ Voor 13% gewijzigd door Nibbz op 15-04-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Ik zie dat je vlakbij woont, als je de UR22 (kleine versie dus) even wilt proberen stuur maar een pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Nibbz schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:48:
[...]

Firewire is geen vereiste, tis meer dat ik de mogelijkheid heb om firewire te gebruiken. En omdat ik denk (gevoel.. nergens zwart of wit kunnen vinden) dat firewire een hogere bandbreedte heeft dan USB (2.0) en hierdoor minder latency problemen zijn.

Maar ik hoor graag dat ik dit mis heb :)

Die Steinberg UR44 ziet er goed uit!

Hi-Z mogelijkheid
Voldoende aansluitingen
Past binnen het budget
Direct monitoring
Ok:

http://www.bax-shop.nl/ex...pture-usb-audio-interface

Stabiele driver + lage latency. Die basis is m.i. van het meeste belang.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.bax-shop.nl/b-...rewire-audio-interface-v4

(Deze is b-stock, oftewel geretourneerd door iemand anders, waardoor je wat korting krijgt.)

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 15-04-2015 21:01 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:51
Bigs schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:54:
Behringer is op zich niet slecht, maar je krijgt war je voor betaalt. De preamps zullen niet fantastisch zijn en qua betrouwbaarheid/duurzaamheid scoren ze meestal niet erg hoog. Als je het 19" requirement loslaat heb je in jouw budget een Focusrite Scarlett 18i8.. dat is toch wel een klasse hoger.

Deze Akai werd een tijd terug met veel bombarie aangekondigd maar ik heb nooit een review gelezen. Die heeft zelfs inserts. Alleen ook geen 19" plus hij ziet er een beetje debiel uit.
Behringer is ondertussen wel aan de weg aan het timmeren... bv de X32 is erg goed, als die U-phoria dezelfde 'Midas design' preamps gebruikt zijn die gewoon in orde.
Ze moeten alleen gaan oppassen dat ze het Midas naampje niet te makkelijk ergens op gaan plakken... zoals de 'Zeiss' lensjes op mobiele telefoons bv :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:09:
[...]

Behringer is ondertussen wel aan de weg aan het timmeren... bv de X32 is erg goed, als die U-phoria dezelfde 'Midas design' preamps gebruikt zijn die gewoon in orde.
Ze moeten alleen gaan oppassen dat ze het Midas naampje niet te makkelijk ergens op gaan plakken... zoals de 'Zeiss' lensjes op mobiele telefoons bv :p
Ik kan me voorstellen dat de hardware uit de hogere prijsklassen inderdaad prima is. Echter ik verwacht dat een audiointerface van €300 piek eerder in de richting gaat van hun <€100 inerfaces en mixers dan naar die van >€3000. Echter is dat puur op onderbuikgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
'Hogere prijsklasse' valt ook mee, volgens mij kostte die mixer een 2500 euro, dat is een prijsklasse waarin de 'a-merken' hooguit een basic 16 kanaals mixertje hebben. Digitale stage-box zit op een 700 euro, daar zitten dan 16 pre-amps in... dan zou een stuk of 4 is een doosje van 200-300 nog best kunnen.

Wat voor Behringer gewoon niet meewerkt is de reputatie die ze afgelopen tijd hebben opgebouwd, terwijl ze 'vroeger' (tot een jaar of 10 geleden) ook budget spul maakten maar dat ook best oke was voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Behringer heeft in de afgelopen jaren met een aantal apparaten vol "in de roos" geschoten, de X32 is er daar 1 van. Die heeft de markt voor goedkope digitale mixers flink op z'n kop gezet. Helaas hebben ze (nog steeds) veel echt budget spul wat z'n geld niet echt waard is. Wat je wel merkt is dat dr kwaliteit van de knopjes nog steeds matig is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:51:

Wat voor Behringer gewoon niet meewerkt is de reputatie die ze afgelopen tijd hebben opgebouwd, terwijl ze 'vroeger' (tot een jaar of 10 geleden) ook budget spul maakten maar dat ook best oke was voor het geld.
Meh behringer zijn altijd wel ruisbakken geweest hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
ja true, 'best' oke zei ik ook :-)

Vroeger nog een DX-1000 gehad, eerste zilveren versie, was goed ding. Latere versies werd flink bezuinigd op componenten en ging de kwaliteit omlaag. Nog zo'n DSP 8024 oid digitale eq, was ook wel goed en de CX-3400 crossover was ook oke.

Probleem wat ze nu hebben is dat ze weer een aantal best goede spullen hebben zoals de X32, maar ook nog steeds de slechte meuk, maar dat je dat niet makkelijk kan zien aan de buitenkant.
Pagina: 1