Defecte Pioneer receiver XV-BDS515FSW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668188

Topicstarter
Hallo,
(Moderator:Sorry voor het vergten van het type nr )

Hallo,
Ik heb opstart problemen met de Pioneer Receiver met Blu -Ray speler type
XV- Bds515FSW.
De tekst PLEASE WAIT verschijnt ,maar daar blijft het bij.
De handleiding spreekt alleen over controleren of er een DVD in de speler is blijven zitten.
.
Ik ben goed thuis in de electronica om zelf te repareren.
Volgens de handelaar moet er een nieuwe print in voor E 200.- wat niet in verhouding staat met de waarde vh apparaat.
Op een ander forum werd geadviseerd alle Elko's op de print van de schakelende voeding te vervangen door ESR types, maar die bleken er al inte zitten bij het vervangen (Zelfde uitelijk zelfde fabrikaat),dit heb ik toch gedaan ,maar hielp niet.
Wie weet nog wat ?

Vr Gr, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 14:00
Service manual downloaden en alle voedingsspanningen controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:32

PKN

Powered by cosmic energy

Anoniem: 668188 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:35:
Hallo,
(Moderator:Sorry voor het vergten van het type nr )

Hallo,
Ik heb opstart problemen met de Pioneer Receiver met Blu -Ray speler type
XV- Bds515FSW.
De tekst PLEASE WAIT verschijnt ,maar daar blijft het bij.
De handleiding spreekt alleen over controleren of er een DVD in de speler is blijven zitten.
.
Ik ben goed thuis in de electronica om zelf te repareren.
Volgens de handelaar moet er een nieuwe print in voor E 200.- wat niet in verhouding staat met de waarde vh apparaat.
Op een ander forum werd geadviseerd alle Elko's op de print van de schakelende voeding te vervangen door ESR types, maar die bleken er al inte zitten bij het vervangen (Zelfde uitelijk zelfde fabrikaat),dit heb ik toch gedaan ,maar hielp niet.
Wie weet nog wat ?

Vr Gr, Peter
Alle pioneer spelers hebben 'please wait' in het display staan wanneer hij voor het eerst aangezet word. Met of zonder disc er in, het is een self check, en het opwarmen van de componenten. Hij komt dus niet door de self check heen. Dat kan letterlijk van alles zijn.

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpdijkstra
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-05 00:09
Opgelost. Ik heb de blueray speler losgekoppeld en het was opgelost.

Ik heb daarna de dvd uit de speler gehaald door deze open te schroeven. De receiver aangezet tot het HOME weergeeft en daarna de meest rechtse flatcable in de printplaat gestopt. De lade een paar keer geopend en alles werkt nu weer.

Waarschijnlijk zat de dvd geblokeerd ofzo.