Toon posts:

MSI Z97 GAMING 5 vs MSI Z97S SLI KRAIT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft wat is het verschil tussen onderstaande borden;
MSI Z97 GAMING 5 vs MSI Z97S SLI KRAIT in combinatie met een Intel Pentium G3258 3.2Ghz / Micron 4GB 16JTF51264AZ-1G4M1

Allebij de borden ondersteunen de processor maar mij geheugen is 16JTF51264AZ-1G4M1 en op de site van MSI staat de 16JTF51264AZ-1G4D1, maakt het uit als het laatste letter anders is?

Met welke ga ik lang plezier van hebben en degelijke overclock te halen.

Ik heb een beperkte bugdet tot 220 euro en een van deze 2 borden incombinatie met de pentium G3258 zit er onder.

Qua spellen speel ik Splintercell Blacklist, Need for Speed Most Wanted, Call of Duty Black ops en misschien Battlefield Hardline / Battlefield 4

Voor de rest gewoon internetten, zoals Facebook, Tweakers etc

Het systeem bestaat uit:

XFX 550 watt
Samsung SSD EVO 840 120GB
1TB harde schijf
MSI HD 7850 2gb OC

Ik hoop dat alles duidelijk is

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CAA, want aankoopadvies.

RAM QVL's zijn leuk, maar ze hebben noch de tijd, noch de resources om alle stickjes uit te testen. Wil je 100% zekerheid, wil je iets van de QVL, wil je 99.9% zekerheid, neem je any other reepje (gekke combinaties daargelaten). Ik zou me weinig zorgen maken.

Vraag is meer of die borden wel de juiste keus zijn, aangezien die anniversary pentium al op een bordje van 4 tientjes tot 4+Ghz overklokt...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:52:
[mbr[Move naar CAA, want aankoopadvies.[/]

RAM QVL's zijn leuk, maar ze hebben noch de tijd, noch de resources om alle stickjes uit te testen. Wil je 100% zekerheid, wil je iets van de QVL, wil je 99.9% zekerheid, neem je any other reepje (gekke combinaties daargelaten). Ik zou me weinig zorgen maken.

Vraag is meer of die borden wel de juiste keus zijn, aangezien die anniversary pentium al op een bordje van 4 tientjes tot 4+Ghz overklokt...
Dan is deze set een betere keuze begrijp ik;
http://www.alternate.nl/A...duct/1164745?tk=7&lk=9527

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ja, als je budget 220 euro is, is dat een slechte keus natuurlijk. Heeft je huidige systeem niet de i7 uit je sig? Daar kan je nog prima mee uit de voeten lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:11:
Nou ja, als je budget 220 euro is, is dat een slechte keus natuurlijk. Heeft je huidige systeem niet de i7 uit je sig? Daar kan je nog prima mee uit de voeten lijkt me.
Ja dat klopt de i7 2600, me moederbord(asrock z77 extreme4) is aan het dood gaan en is ook niet meer zo snel leverbaar tot helemaal niet, en een ander bord met de zelfde specs kan ik haast niet vinden. Daarom dacht ik aan een ander bord zoals een z97 met een andere processor.

Stel ik neem de MSI Z97 GAMING 5 / i5 4690K / 8 GB is dat toch een goede keuze(alleen nog ff door sparen) 8)7

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Op zich is het een solid setje en de prijs is vrij competitief tegenover alles los kopen. Overigens biedt de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 voor ~2 tientjes minder.

Overklokken is trouwens niet meer wat het was ten tijde van je 2600K. Verwacht niet dezelfde winst die je met deze set hebt bereikt.

/sidenote: (oude) moederbord zijn natuurlijk ook tweedehands te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door br00ky op 15-04-2015 14:30 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:31
Ik zou een tweedehands socket 1155 bord kopen, kost je een fractie van een 4690K + Z97 bord en presteert ongeveer even goed.

http://tweakers.net/categ...oYGQMrUwtIAzDMwAvEgWmprAQ

Wat heb je eigenlijk uitgespookt dat je moederbord al aan het doodgaan is? Je hebt niet eens een overklokbare CPU.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:29:
Op zich is het een solid setje en de prijs is vrij competitief tegenover alles los kopen. Overigens biedt de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 voor ~2 tientjes minder.

Overklokken is trouwens niet meer wat het was ten tijde van je 2600K. Verwacht niet dezelfde winst die je met deze set hebt bereikt.

/sidenote: (oude) moederbord zijn natuurlijk ook tweedehands te vinden.
Ja dat klopt, alleen mijn geheugen die staat niet in de lijst, ik zit ook nog te kijken naar deze;
MSI Z87 MPOWER in combinatie met de i5 i5 4690K,

ik heb de non-k 2600 en die had ik draaien op 4ghz wat perfect ging :)

Verwijderd

Topicstarter
MacPoedel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:32:
Ik zou een tweedehands socket 1155 bord kopen, kost je een fractie van een 4690K + Z97 bord en presteert ongeveer even goed.

http://tweakers.net/categ...oYGQMrUwtIAzDMwAvEgWmprAQ

Wat heb je eigenlijk uitgespookt dat je moederbord al aan het doodgaan is? Je hebt niet eens een overklokbare CPU.
Ik kijk altijd 1 keer in de maand alles na en zo nodig maak ik het schoon, maar ik zag dat er 3 soldeer puntjes van het geheugen bankje niet meer al te fris eruit zagen en er was een stukje zwart ik snap het niet ik heb altijd 1 reepje van 4gb gebruikt en waar het probleem zit zit 2 en 3 bankjes ernaast. Het schoonmaken doe ik altijd op me gemakje trek er soms wel een 2 uur voor uit.
Pagina: 1