Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet over coax of power

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een huis beginnen huren en men bureau is op de bovenste verdieping. De coax kabel komt binnen in de kelder en daar staat dus ook de modem die dan de coax omzet naar UTP.

Nu er loopt gene UTP kabel naar mijn bureau. Er loopt wel een coax kabel naar daar.

Mijn internet (telenet) is 200mbit/s

Na wat research gedaan te hebben zie 2 opties:
1. powerline: snelheid hangt af van kwaliteit van kabels, hoe ouder kabel hoe slechter. Gelezen dat dit nogal onstabiel internet geeft.
2. internet over coax: Stabiel maar max 175mbit/s (http://www.actiontec.com/251.html)

Geeft er iemand ervaring met soortgelijke probleem?

Alvast bedankt!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

lier

MikroTik nerd

Coax vervangen door UTP...goedkoopste en volgens mij is dat wat je wil!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
lier schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:21:
Coax vervangen door UTP...goedkoopste en volgens mij is dat wat je wil!?
UTP is en blijft de beste methode.

Trust me.. die powerline dingen zijn leuk, maar vaak genoeg gehad dat ik hem 'even' uit en in moest pluggen van het stopcontact.
Je krijgt zo wel veel beweging. :+

UTP hoeft niet duur te zijn, en misschien heb je wel een handige klusser/vriend die je even kan helpen met gaten boren.

Die COAX kabel moet ook ergens vandaan lopen.. misschien kan je hem er naast leggen of een erbij trekken. Je kunt (als je geen TV meer kijkt) ook gewoon de COAX vervangen door UTP. :)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:14:
Na wat research gedaan te hebben zie 2 opties:
1. powerline: snelheid hangt af van kwaliteit van kabels, hoe ouder kabel hoe slechter. Gelezen dat dit nogal onstabiel internet geeft.
2. internet over coax: Stabiel maar max 175mbit/s (http://www.actiontec.com/251.html)
Dat onstabiele geld ook bij het coax verhaal. Als de bekabeling in je huis ruk is, is je signaal dat ook.
Je zult het beide gewoon moeten proberen denk ik.

Een kabel naar boven trekken is geen optie ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
http://www.conrad.com/ce/...reless-Dual-Band-Repeater
Edimax N300 Wireless Dual Band Repeater extender
dual band draadloos en niet afhankelijk van de bekabeling in je huis...
kan evt ook weer een utp kabel in naar de desktop/laptop.
http://www.conrad.com/med...0/4074/407486_00_1000.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door BAS80 op 15-04-2015 12:31 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
BAS80 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:29:
http://www.conrad.com/ce/...reless-Dual-Band-Repeater
Edimax N300 Wireless Dual Band Repeater extender
dual band draadloos en niet afhankelijk van de bekabeling in je huis...
kan evt ook weer een utp kabel in naar de desktop/laptop.
http://www.conrad.com/med...0/4074/407486_00_1000.jpg
Ik vind je advies kort door de bocht, ondoordacht, niet-onderbouwd en daardoor gevaarlijk. Repeaters zijn in beperkte gevallen een goede oplossing, in veel gevallen zijn ze teleurstellend. Helaas worden deze dingen door veel verkopers aangeprijsd als "de oplossing" (en blijkbaar zelfs door enkele tweakers).

De beste oplossing is het trekken van een UTP kabel. Je hebt dan een bedraad netwerk dat minder afhankelijk is van externe storingsbronnen en bovendien toekomstgericht is. Nadeel is het eventuele boorwerk, maar ook dit is in een middag gepiept.

MoCA is over het algemeen stabieler dan powerline. Vooral als er een rechtstreekse coax naar boven loopt (zonder aftakkingen). Powerline is doorgaans onderhevig aan storing door overige elektrische apparaten.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:43
Is de spouwmuur geïsoleerd? Anders kan deze een uitweg zijn om een netwerkkabel door te laten lopen met minimale impact.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:15
Utp kabel trekken is het beste.

Als dat echt niet gaat is een moka 32 van Hirschmann een prima alternatief.
Netwerk snelheid is 400Mbps wat prima werkbaar is.

Kwalitatief veel stabieler dan wifi of powerline adapters.
Voordeel is dat ook het televisie signaal over dezelfde coax kabel kan gaan.

Nadeel de kosten, Zo'n 70 euro per stuk en je hebt er twee nodig.
http://www.allekabels.nl/...et-over-coax-adapter.html

[ Voor 20% gewijzigd door Ben(V) op 15-04-2015 15:27 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mike2k schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:25:
[...]

Dat onstabiele geld ook bij het coax verhaal. Als de bekabeling in je huis ruk is, is je signaal dat ook.
Zeer kort door de bocht :o

Er is een wereld van verschil tussen stroombekabeling dat nooit bedoeld is voor gegevensoverdracht en coaxbekabeling die daar vanaf dag 1 voor ontworpen is.

MoCA heeft 55dB dynamisch bereik, daarmee kun je tientallen meters uitermate brak coax met gemak overbruggen. Enige beperking is niet bekabeling dat 'ruk' is, maar dat sommige versterkers of contactdozen low-pass filters bevatten die signalen boven bepaalde frequentie niet doorlaten (MoCA werkt in de regel tussen de 1150 en 1450MHz). Dat kun je voor 99% omzeilen door alle MoCA-adapters aan zelfde kant van de versterker te plaatsen. Van verstoring heb je nauwelijks tot niet last, want enig ander apparaat wat 1150-1450MHz zendt is satellietontvangers. Heb je geen satelliet, dan kun je MoCA vrij blind inzetten. Nadeel is prijs en beperkte performance, maar nog altijd veel, veel meer dan powerline of WiFi in praktijk kan leveren. Want die 175Mbps haal je. Altijd. Overal.

Kijk trouwens of je ergens al de Hirschmann MoKa-32 kunt vinden. Dat is een MoCA 2.0 apparaat dat niet 175Mbps maar 400Mbps biedt, en daarnaast betere beveiliging heeft (vrijwel irrelevant op dit moment omdat geen hond MoCA heeft of probeert te hacken, maar kan allerminst kwaad om voorbereid te zijn).

Dat is een totaal ander beeld dan powerline, waar je veel minder dynamisch bereik hebt en ieder willekeurig aangesloten apparaat forse verstoring kan leveren. Er wordt geadverteerd met krankzinnige snelheden, maar in praktijk is 100Mbps al heel veel en er is vaak genoeg geen (stabiele) verbinding mogelijk.
Een kabel naar boven trekken is geen optie ?
Dit blijft beste - en goedkoopste! - optie.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor da antwoorden.

Ik ben namelijk voorstander om een nieuwe kabel te trekken maar dit is een huur woning die ik huur met nog 2 andere vrienden. En die zitten het niet zitten om deze klus te klaren. Opzicht is een nieuwe kabel trekken simpel. Totdat er iets verkeerd gaat natuurlijk.

Dus om problemen te verkomen denk ik dat we voor een Moca / Moka oplossing gaan.
http://www.allekabels.nl/...et-over-coax-adapter.html
Na veel zoeken (vooral omdat het hier MOKA noemt en in het engels MOCA) heb ik deze gevonden.
400Mbps (MoCa 2.0)

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:01
Weet iemand of MoCA ook werkt met VLAN's en/of MTU groter dan 1500? Ik vermoed van wel, maar kan het nergens vinden.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Nieknikey schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:30:
[...]

Ik vind je advies kort door de bocht, ondoordacht, niet-onderbouwd en daardoor gevaarlijk. Repeaters zijn in beperkte gevallen een goede oplossing, in veel gevallen zijn ze teleurstellend. Helaas worden deze dingen door veel verkopers aangeprijsd als "de oplossing" (en blijkbaar zelfs door enkele tweakers).
Ik woon in een regelrechte bunker, menig routertje heeft er moeite deze repeater knalt er gewoon doorheen. Dit soort dingen vallen op staan met kwaliteit v.h. product c.q. merk en de persoon die het instelt
Ja weer lekker op kanaal 11 gaan zitten zoals de 30 anderen in de straat.
Nee homeplug, DA'S kort door de bocht. Zeker met een wat oudere woningen is het vragen om problemen i.v.b. met oude bekabeling van de woning. Dat werkt echt nooit goed...
Tuurlijk utp is het beste, maar niet iedereen kan wil of mag overal gaten maken.
Ik geef enkel een optie is in mijn ogen vrij goedkoop en makkelijk is, Netflix via de xbox en tegelijk downloaden op de laptop en nog beneden een HD filmpje streamen, geen probleem.
Hiervoor had ik er 1 van TP-link, ik kon nauwelijks 1 HD film vloeiend kijken laat staan de rest.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:01
Out.of.Control schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:15:
Weet iemand of MoCA ook werkt met VLAN's en/of MTU groter dan 1500? Ik vermoed van wel, maar kan het nergens vinden.
Even reageren op mezelf: heb inmiddels een MoCA 2.0 setje van Hirschmann. Grotere MTU's nog niet getest, maar VLAN's werkt probleemloos.
Overigens trek ik er met iperf ca. 450 Mbit overheen, dat valt me niet tegen.
Pagina: 1