Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Excel] Aantallen met meerdere voorwaarden achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:32
Beste,

Na enige tijd proberen en uitvogelen heb ik toch besloten hier een topic aan te maken. Ik zit namelijk met het volgende probleem.

Simpel uitgelegd, de situatie;
1 bestand
meerdere werkbladen

Werkblad 1 is het blad met alle data, zeg maar; alle leerlingen van een school, verschillende academies, opleidingen en andere gegevens.

Ik wil uit dit werkblad 1 te weten komen hoeveel leerlingen er bijvoorbeeld op academie X zitten en opleiding Y doen. Daarnaast wil ik bijvoorbeeld ook te weten komen wat de leeftijd van deze leerlingen is, en hoe dit zich dan verhoudt tot de opleidingen.

Het eerste voorbeeld is denk ik al voldoende om mijn probleem te beschrijven.

Kan iemand adviseren?

Mvg,

Sav.

It's dogged that does it

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:16
autofilter en/of draaitabellen

PSN: Cappie85 (PS4)

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:32
Hmm, goed idee. Dan nog een manier zien te vinden om de uitkomsten direct in tabellen op de volgende pagina te krijgen.

It's dogged that does it

• indexample
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
draaitabellen kunnen inderdaad, of gewoon de functie

aantallen.als

https://support.office.co...5b-4e32-93df-9ca5e7da89ed

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True