Hallo!
Graag hoor ik jullie mening over een systeem dat ik heb samengestelt. Ik weet niet zeker of al deze onderdelen wel helemaal goed samenwerken dus ik hoor graag of jullie nog met goede tips komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gaan gebruiken om te gamen en om te editen in After Effects en Premiere Pro (Dual Monitor)
Games als GTAV wil ik toch wel graag spelen op een grafisch hoog niveau. 4K is niet per se nodig.
Ook games als Cities Skylines speel ik graag met een grote hoeveelheid mods. Mijn huidige systeem kan diet niet echt goed aan. (Phenom 2 x4910e, 660Ti en 8 GB). In de basis wil ik er graag een tijd vooruit kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute maximum prijs (inc. OS en verzendkosten) is 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur neem ik allemaal mee naar nieuwe systeem. Willicht dat ik later dit jaar een nieuwe monitoren aanschaf.
Graag wil ik mijn oude PC compleet houden als backup. Wel plaats ik 1 of 2 Harde schijven over naar het nieuwe systeen (voor opslag van het vele filmmateriaal van premiere en aftereffects en verwissel ik de voeding van mijn huidige systeem (750W) met de nieuwe voeding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag wil ik een i7 4790K Hier denk ik wel even mee vooruit te kunnen. Voor videokaart lijkt de GTX970 mij een degelijke keuze. Alleen weet ik niet of het veel uitmaakt og het een ASUS, MSI etc. kaart is.
16GB Ram is ook een van mijn vereisten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een nieuwe OS moet er ook bij. Ik weet niet of ik mij zorgen moet maken of alle onderdelen wel in de behuizing passen. In het verleden wel eens een GPU aangeschaft die iets te groot was voor mijn kast.
Ga je overklokken?
Voorlopig wil ik niet gaan overklokken.
Ik heb als basis de 4K Gaming Rig genomen uit het PC advies van hardware.info
Graag hoor ik jullie mening. Alvast bedankt!
Graag hoor ik jullie mening over een systeem dat ik heb samengestelt. Ik weet niet zeker of al deze onderdelen wel helemaal goed samenwerken dus ik hoor graag of jullie nog met goede tips komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gaan gebruiken om te gamen en om te editen in After Effects en Premiere Pro (Dual Monitor)
Games als GTAV wil ik toch wel graag spelen op een grafisch hoog niveau. 4K is niet per se nodig.
Ook games als Cities Skylines speel ik graag met een grote hoeveelheid mods. Mijn huidige systeem kan diet niet echt goed aan. (Phenom 2 x4910e, 660Ti en 8 GB). In de basis wil ik er graag een tijd vooruit kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute maximum prijs (inc. OS en verzendkosten) is 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur neem ik allemaal mee naar nieuwe systeem. Willicht dat ik later dit jaar een nieuwe monitoren aanschaf.
Graag wil ik mijn oude PC compleet houden als backup. Wel plaats ik 1 of 2 Harde schijven over naar het nieuwe systeen (voor opslag van het vele filmmateriaal van premiere en aftereffects en verwissel ik de voeding van mijn huidige systeem (750W) met de nieuwe voeding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag wil ik een i7 4790K Hier denk ik wel even mee vooruit te kunnen. Voor videokaart lijkt de GTX970 mij een degelijke keuze. Alleen weet ik niet of het veel uitmaakt og het een ASUS, MSI etc. kaart is.
16GB Ram is ook een van mijn vereisten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een nieuwe OS moet er ook bij. Ik weet niet of ik mij zorgen moet maken of alle onderdelen wel in de behuizing passen. In het verleden wel eens een GPU aangeschaft die iets te groot was voor mijn kast.
Ga je overklokken?
Voorlopig wil ik niet gaan overklokken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 349,90 | € 349,90 |
| 1 | Asus Z97-PRO GAMER | € 139,50 | € 139,50 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 371,95 | € 371,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 99,25 | € 99,25 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Window Zwart | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 108,93 | € 108,93 |
| 1 | Corsair RM650 | € 117,50 | € 117,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 197,16 | € 197,16 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.639,04 | |
Ik heb als basis de 4K Gaming Rig genomen uit het PC advies van hardware.info
Graag hoor ik jullie mening. Alvast bedankt!