Toon posts:

Gta 5 pc op de verkeerde videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het spelen van gta 5. Nadat ik hem gisteren had geïnstalleerd kreeg ik bij opstarten steeds de melding: Gta 5 launcher has stopped working, En vervolgens werd de launcher afgesloten.

Na wat gegoogle bleek het al gauw dat ik via device manager mijn dedicated GPU uit moest doen (De nvidia geforce GT710M). Hierdoor bleef alleen nog de Intel HD graphics 4000 aan. En inderdaad het werkte waarneer ik de dedicated uitschakel start Gta netjes op.

Echter is dat een probleem want een HD graphics 4000 is natuurlijk bagger om een game als Gta 5 op te spelen. Dus moet ik toch de GT710M in zien te zetten.

Dus ik had al als oplossing bedacht om dan de HD graphics uit te zetten en de GT710M aan te laten. Echter werkte dit niet want toen schakelde mijn beeldscherm ineens over naar de: ''Microsoft Basic Render Driver'' Waarvan ik het bestaan niet eens wist. Maar op die ''Microsoft Basic Render Driver''. Kun je dan al helemaal geen gta 5 op draaien.

Mijn vraag dus: Weet iemand hoe ik alsnog gta kan launchen via mijn gt710M kaart? Ik weet dat het spel net 1 dag uit is. Maar misschien heeft iemand ervaring doordat hij zelf ook last had van deze bug.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44
Heb je al geprobeerd de laatste Nvidia drivers te installeren? Kun je waarschijnlijk vinden op de website van de fabrikant van je laptop, of anders bij Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb via nvidia geforce experience de update geinstaleerd. Er stond zelfs nog met koeienletters: The gta 5 pc update bij of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dead Pixel heeft er net een blog over: De Gedachtenbrouwerij: NVIDIA Optimus niet zo optimaal
misschien dat die tips ook voor jou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ido schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:05:
Dead Pixel heeft er net een blog over: De Gedachtenbrouwerij: NVIDIA Optimus niet zo optimaal
misschien dat die tips ook voor jou werken?
Ik denk dat, dat wel de oplossing zou kunnen zijn. Ik snap alleen vrij weinig van wat er allemaal staat haha :)

Ik moet dus die .dll bestanden zoeken en vervolgens op een of andere manier die code aanpassen of niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:35:
[...]

Ik denk dat, dat wel de oplossing zou kunnen zijn. Ik snap alleen vrij weinig van wat er allemaal staat haha :)

Ik moet dus die .dll bestanden zoeken en vervolgens op een of andere manier die code aanpassen of niet...?
nee, enkel onder het kopje oplossing, de code allemaal selecteren, plakken in een kladblok bestand, opslaan als nvidiafix.reg (geen .txt!) en dan het bestand gewoon dubbelklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ido schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:38:
[...]

nee, enkel onder het kopje oplossing, de code allemaal selecteren, plakken in een kladblok bestand, opslaan als nvidiafix.reg (geen .txt!) en dan het bestand gewoon dubbelklikken
Helaas heeft dit niet geholpen. Nog steeds moet ik de videokaart uitzetten om het spel op te kunnen starten.

Iemand anders nog ideeën?

Edit: Ik heb ook even een help ticket aangevraagd bij Rockstar zelf aangezien dit de enige game is waar ik dit probleem heb!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rockstar heeft de bug gefixed! Ik kan nu de game launchen zonder mijn Nvidia videokaart uit te hoeven zetten.

Het probleem is echter dat ik nog steeds speel op de HD graphics omdat de game niet automatisch switched naar de nvidia driver!

Nieuw topic of weet iemand er raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:27:
Rockstar heeft de bug gefixed! Ik kan nu de game launchen zonder mijn Nvidia videokaart uit te hoeven zetten.

Het probleem is echter dat ik nog steeds speel op de HD graphics omdat de game niet automatisch switched naar de nvidia driver!

Nieuw topic of weet iemand er raad mee?
kun je gta niet in het NVIDIA control panel toevoegen en aangeven dat deze altijd de NVIDIA kaart moet gebruiken, zoals hier: Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-ghnIjcVyw0M/TvxhmagUBDI/AAAAAAAAAzw/hv9BXd0Zce4/s1600/nvidia-control-panel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je moet de Nvidia kaart disablen in device manager, GTA V starten en dan gelijk de Nvidia weer enablen, de Intel igpu niet aanraken ;)
Dan start GTA V op je Nvidia.
Overigens is de GT710m niet echt sneller dan de nieuwere Intel igpu's, afhankelijk van welke je hebt zijn ze vrijwel gelijk, zou zomaar kunnen dat GTA V de Intel als sterkere videokaart ziet.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ido schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:33:
[...]

kun je gta niet in het NVIDIA control panel toevoegen en aangeven dat deze altijd de NVIDIA kaart moet gebruiken, zoals hier: [afbeelding]
Dit heb ik al gedaan. En werkt niet :(
RGAT schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:47:
Je moet de Nvidia kaart disablen in device manager, GTA V starten en dan gelijk de Nvidia weer enablen, de Intel igpu niet aanraken ;)
Dan start GTA V op je Nvidia.
Overigens is de GT710m niet echt sneller dan de nieuwere Intel igpu's, afhankelijk van welke je hebt zijn ze vrijwel gelijk, zou zomaar kunnen dat GTA V de Intel als sterkere videokaart ziet.
De GT710 is inderdaad niet geweldig maar uit ervaring die ik heb met andere games is het wel wat beter.

Het trucje met device manager gebruikte ik inderdaad al om toch de game te kunnen launchen maar als ik dan naar: Documenten -> rockstar games -> gtaV -> settings ga dan staat eronder helemaal:
/video>
<VideoCardDescription>Intel(R) HD Graphics 4000</VideoCardDescription>

Waaruit ik dus maak dat gta launched op de verkeerde videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Probeer anders met bijv. Gpu-z te meten welke gpu echt gebruikt wordt, er zijn meerdere games welke niet helemaal goed samen werken met optimus

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAngelRipper
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-04 21:29

TomAngelRipper

Sodomy & Lust

Ik kon ook alleen GTA V opstarten als ik mijn GTX 970 op mijn laptop uitschakelde, de launcher bleef dan vervolgens hangen bij het loaden (en zoeken naar updates). Na veel speurwerk op internet/laptop bleek dat een .dll file de boosdoener was nl: GFSDK_ShadowLib.win64.dll.

Dit heb ik gevonden via de link C:\Users\eigen naam\Documents\Rockstar Games\GTA V en dan kladblok launcher openen, hierin staat vermeld wat de problemen zijn bij het opstarten.

Bij deze link staan veel problemen bij het installeren/opstarten van GTA V op de pc
http://segmentnext.com/20...graphics-and-performance/

Via internet een andere gedownload en geïnstaleerd en nu is GTA V de update van 5 gig aan het downloaden en kan ik gewoon opstarten met mijn GTX 970 aan ipv deze eerst uit te schakelen en op te starten met de intel HD.

Dit heeft bij mij geholpen en nu ben ik de update van 5 Gig aan het downloaden.

19/4 GTA V start zonder problemen op en speelt tot nu toe zonder fouten/crashes

[ Voor 4% gewijzigd door TomAngelRipper op 19-04-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aaah na een weekje veel gta gespeeld te hebben is het probleem duidelijk: Ook andere games beginnen problemen te krijgen met de kaart. Toen ik Minecraft net opstartte was er aardig wat lag.
Toevallig weet ik dat als je op F3 drukt dat je kunt zien welke hardware er gebruikt wordt en wat stond daar? inderdaad Intel Hd Graphics.

Het hele systeem van overschakelen naar de andere videokaart lijkt dus een beetje in de war te zijn.

Iemand een oplossing of zou ik even een nieuw topic maken?

Edit: Probleem deels opgelost! Het blijkt inderdaad een probleem te zijn met het switchen naar de goede kaart. Echter heb ik in de nvidia configuratie de setting gevonden: ''Voeg uitvoeren met de grafische processor toe aan het context menu''

Als ik nu met de rechtermuis op een programma klik kan ik de optie: Uitvoeren met de krachtige nvidia processor selecteren en dan launched het programma op de GT710.

Het probleem is dus niet geheel opgelost maar ik kan in ieder geval weer fatsoenlijk spelen op mijn ''goede'' videokaart :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 15:58
Ik zou in dat geval even je drivers van je PC doornemen en wellicht kijken of er een BIOS update is voor je pc.. :)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Heb je je laptop ook ingesteld op HOGE PRESTATIE / HIGH PERFORMANCE?

Dit kan je doen onder configuratiescherm / control panel en dan voor Energiebeheer.

Zoals ik de berichten lees, lijkt het erop dat hij op gebalanceerd of zelfs Energie Besparing staat.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captaint
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05-2024
bekend fenomeen onder switcheable graficcards (laptops meestal) van zowel AMD alsmede Nvidia,
fixje voor AMD = http://techcoders.net/pages/gta5.html

fixje voor nvidia is er nog niet, maar wordt al veel over gespeculeerd, bijvoorbeeld hier±
https://forums.geforce.co...v-problem-witn-nvidia/17/

Rockstarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr _/-\o_ + :'(
Pagina: 1