Windows start menu reageert niet meer op muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 10:12
Mijn start menu in windows 7 reageert niet meer op mijn muis. Wel op de windows knop mijn toetsenbord en met de pijltoetsen kan ik wel navigeren, maar elk scherm dat ik op die manier open reageert ook niet op mijn muis (configuratiescherm bijvoorbeeld). Ik heb de pc diverse malen opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Ik kan feitelijk niks meer..

Ik kan overigens wel dingen op het bureaublad aanklikken, maar zodra ik bijvoorbeeld rechtermuis > schermresolutie doe, kan ik niks meer.

EDIT: Programmas als Spotify doen ook niks meer als ik ze via het bureaublad open. In veilige modus werkt het ook niet..

EDIT2: Toen ik ctrl + esc indrukte werkte alles ineens.. Nu ben ik alleen wel heel erg benieuwd wat dit was en of het vaker voorkomend probleem is..

[ Voor 38% gewijzigd door jaihel op 15-04-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je driver is vastgelopen OF een slecht contact aan de USB poort.

Vastlopende drivers komen het meest voor op computers die zelden worden uitgezet. (volledig afgesloten bedoel ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk een context plugin of overlay. Kijk met iets als CCleaner even wat voor explorer plugins er actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ik heb dit gisteren ook gezien, maar dan op een laptop met Windows 8.1 i.c.m. een héle oude versie van Classic Shell. Een nieuwe versie installeren van Classic Shell, rebooten, en het probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 17:22
oheng schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:01:
Ik heb dit gisteren ook gezien, maar dan op een laptop met Windows 8.1 i.c.m. een héle oude versie van Classic Shell. Een nieuwe versie installeren van Classic Shell, rebooten, en het probleem was verholpen.
Het betreft hier wel Windows 7. Classic Shell kan hier niet worden op geïnstalleerd. Het zit 'm dus in explorer.exe die wellicht niet doet wat ie moet doen.

Misschien eerst eens een kleine opkuis plannen en eens grondig scannen met MalwareBytes, ComboFix en ADWCleaner. Of gewoon wanneer het probleem optreed eens via task manager je explorer.exe opnieuw starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
jerrixbe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:06:
[...]

Het betreft hier wel Windows 7. Classic Shell kan hier niet worden op geïnstalleerd. Het zit 'm dus in explorer.exe die wellicht niet doet wat ie moet doen.

Misschien eerst eens een kleine opkuis plannen en eens grondig scannen met MalwareBytes, ComboFix en ADWCleaner. Of gewoon wanneer het probleem optreed eens via task manager je explorer.exe opnieuw starten?
Classic Shell kan gewoon geinstalleerd worden op W7 (zie links bovenaan):
http://www.classicshell.net/

Daarom moest ik er ook meteen aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
oheng schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:19:
[...]
Classic Shell kan gewoon geinstalleerd worden op W7 (zie links bovenaan):
http://www.classicshell.net/

Daarom moest ik er ook meteen aan denken.
Aha, sinds wanneer dan? Want ik kreeg altijd de melding, tot over een paar weken dat het niet op 7 mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
edit : alweer dubbele post - quickreply heeft mij niet graag blijkbaar.

[ Voor 84% gewijzigd door jerrixbe op 16-04-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
jerrixbe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:36:
[...]

Aha, sinds wanneer dan? Want ik kreeg altijd de melding, tot over een paar weken dat het niet op 7 mogelijk was.
Geen enkel idee sinds hoe lang. Maanden? Jaren? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
oheng schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:56:
[...]
Geen enkel idee sinds hoe lang. Maanden? Jaren? Geen idee.
Ik vermoed dat het probleem bij Ninite ligt en niet bij Classic Shell voor de compatibiliteit ;-). Mijn excuses.
Pagina: 1