Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen verbinding met Steam en Torrents downloaden onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• dave994
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-09 20:29
Goedemorgen Tweakers,

Sinds een maandje ondervind ik problemen bij het verbinden met Steam en het downloaden van torrents. Ik weet niet of dit probleem met elkaar samenhangt, maar ik sluit dit niet uit.

Als ik verbinding probeer te maken met Steam krijg ik de melding 'Steam heeft moeite om verbinding te maken met de Steam servers'. Ik kom op geen enkele wijze in Steam.

Naast het probleem met Steam heb ik dus ook een probleem met het downloaden van torrents. Deze blijven steken op 0,0%. Ik heb Vuze, VuzeLeap en Utorrent geprobeerd, maar bij allen heb ik hetzelfde probleem.

Deze problemen heb ik alleen op mijn laptop. Op mijn desktop gaat alles gewoon zoals het zou moeten. Ik heb ook geprobeerd om mijn laptop te bekabelen en heb de router gereset. Helaas heeft dit niks uitgehaald. De poorten voor Steam zijn geforward en ik heb Steam toegevoegd als uitzondering in de firewall.

Op mijn laptop (Lenovo U410) gebruik ik Windows 8 en op mijn desktop Windows 7.

Het probleem lijkt erg op: Problemen met steam, java en torrents
Helaas is het hier niet tot een duidelijke oplossing gekomen, ik heb mijn virusscanners er tijdelijk afgegooid maar dit had geen resultaat.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of heeft iemand een oplossing in gedachte?

Alvast bedankt, Dave

[Voor 3% gewijzigd door dave994 op 15-04-2015 11:44]

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
Misschien blokkeert je firewall deze verbindingen...

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:55

DarkUnreal

Postmaster General

Heb je de firewall al eens helemaal uitgezet om deze iig te ontsluiten?

iRacing Profiel

• dave994
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-09 20:29
Bedankt voor jullie reactie,

Dit had ik al geprobeerd, maar helaas werkte dit niet. Ik heb uit wanhoop mijn computer maar terug gezet naar fabrieksinstellingen en nu werkt alles wel. We zullen er nooit achter komen wat het is geweest ;)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True