Qurrent windtegoed, adder onder het gras?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-06 20:47
Ik zal niet de enige zijn die stroom van Qurrent afneemt hier en vandaag een brief heeft gekregen over windtegoed. Kort samengevat: je kunt voor 75 euro een windtegoed kopen (aandeel in windpark Hellegatsplein), dit levert gegarandeerd 250Kwh/jaar op die je van je energierekening kan aftrekken (52,5 euro bij 21ct/Kwh wat ik betaal bij Qurrent), en per windtegoed krijg je tot 2016 20Kwh/maand cadeau.

Als ik in Excel bereken dat ze in juni 2015 gaan draaien en het gegarandeerde minimum opwekken kom ik uit op zo'n 140 euro totale opbrengst in april 2015 (incl. gratis energie tot 2016), ofwel een annualized return van 23%, het windtegoed is voor 5 jaar dus het wordt nog mooier.

Ligt het aan mij of is het iets te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 09:20
ik vind 23% wel ernstig verdacht ja.
Al heb ik van heel de situatie geen kaas gegeten om je te adviseren.

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-07 10:00
het voordeel is wel mooi, en je kunt rekenen wat je wil.
uiteindelijk maak je wel winst, maar echt grote winst moet je niet verwachten zijn teveel variabele voor om het te berekenen.

ik raad het niet aan, nog dat ik het afraad. >:)

(maar waar zit nu de echte winst van Qurrent >:)
als je zo iets hebt stap je natuurlijk niet zo snel meer over naar een ander.
je blijft dus 5 jaar bij Qurrent en daar halen ze wel winst uit. ;)

edit:
oei dat is heftig, Qurrent vraagt 2x 72,60€ per jaar aan vastrecht/Vaste leveringskosten.
pfff ik dacht dat ik al duur uit was met mijn vastrecht.
zo maken ze wel winst.

[ Voor 17% gewijzigd door migjes op 15-04-2015 12:30 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637061

volgens mij bedoelen ze kalestroomprijs quote qurrent windtegoed. Over de stroom die je opwekt met je eigen windmolen moet je gewoon de wettelijke energiebelasting betalen. oftewel 0.06 eurocent per kwh. je krijgt 5 jaar minstens 250 kwh. dat is 1250kwhx 0.06 is 75 euro. iedere kwh die je meer krijgt is dan winst of als de kalestroomprijs stijgt. ik bezit winddelen van de windcentrale, integenstelling tot qurrent betaal ik wel onderhoudskosten maar krijg 500kwh per winddeel(a 215 euro perstuk)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 637061 op 15-04-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 09:12
Ik ga even uit van de minimale opbrengst (250 kWh) want er is helemaal geen reden waarom je meer zou krijgen. De belasting is een goed punt, maar die had je anders ook wel betaald dus die neem ik niet mee als extra kosten.

Per tegoed:
75E instapkosten, eenmalig.
250 kWh*0.04E = 10E korting op je rekening bij Qurrent per jaar op basis van de kale inkoopprijs.
Totaal 50E korting.

Dat schiet dus niet op en je gaat erop achteruit. Ze geven ook niet aan wat de kans is dat er meer dan 250 kWh geproduceerd wordt. Wat betreft de 'bestel snel'-korting dit jaar: 8 maand gratis 20 kWh a 0.21E = 34E (of 10E als je wel alle belasting moet betalen). Dat zou lonend kunnen zijn maar die 23% annual return gaat niet op ;)
Ik moet wel zeggen: ook al ga je er niet rijk van worden, je stroom wordt er wel 100% groen van en je draagt bij aan een betere en duurzamere energievoorziening. Je mag daar zelf een prijskaartje aanhangen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Dooxed op 15-04-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-06 20:47
Dooxed schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:57:
Ik ga even uit van de minimale opbrengst (250 kWh) want er is helemaal geen reden waarom je meer zou krijgen. De belasting is een goed punt, maar die had je anders ook wel betaald dus die neem ik niet mee als extra kosten.

Per tegoed:
75E instapkosten, eenmalig.
250 kWh*0.04E = 10E korting op je rekening bij Qurrent per jaar op basis van de kale inkoopprijs.
Totaal 50E korting.

Dat schiet dus niet op en je gaat erop achteruit. Ze geven ook niet aan wat de kans is dat er meer dan 250 kWh geproduceerd wordt. Wat betreft de 'bestel snel'-korting dit jaar: 8 maand gratis 20 kWh a 0.21E = 34E (of 10E als je wel alle belasting moet betalen). Dat zou lonend kunnen zijn maar die 23% annual return gaat niet op ;)
Ik moet wel zeggen: ook al ga je er niet rijk van worden, je stroom wordt er wel 100% groen van en je draagt bij aan een betere en duurzamere energievoorziening. Je mag daar zelf een prijskaartje aanhangen :Y)
Oeps, als het inderdaad voor 4ct/Kwh van je energierekening afgaat gaat de 23% APR vlieger inderdaad niet op. Ik zal ze er binnenkort over bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668422

Leuk om te lezen dat jullie geïnteresseerd zijn in Windtegoed!

Ik kan de berekening voor jullie uitleggen.

Je voordeel is als volgt berekend: 250kWh + meeropbrengst * aantal tegoeden * het kale leveringstarief (ongeveer 5 cent) + korting vastrecht (€2,59)= waarde windtegoed * 5 jaar - aanschafprijs.

Als je zelf opwekt, krijg je zodra de looptijd van het Windtegoed start (januari 2016) bij ons korting op het vastrecht, per Windtegoed is dit €2,59 per jaar. Hoe meer Windtegoeden je afneemt, hoe hoger de korting op het vastrecht.
Hiernaast krijg je tot 2016, 20 kWh per maand cadeau.

De afgelopen 10 jaar zijn de energieprijzen gestegen, hier is in deze berekening nog geen rekening mee gehouden.
Dit bij elkaar genomen levert de aankoop van Windtegoed dus geen 23%, maar zeker een mooi financieel voordeel op.

Buiten dat is het inderdaad precies wat Dooxed zegt, met de aankoop van Windtegoed zorg je ervoor dat het aandeel groene energie in Nederland groter wordt. Je draagt dus concreet bij aan een duurzame samenleving. Groener kan niet!

Ik hoop dat dit zo wat meer duidelijkheid geeft.
Hebben jullie vragen of opmerkingen, neem gerust contact met ons op, we helpen graag verder. Je kunt het contactformulier op onze website (www.qurrent.nl) invullen of even bellen naar 088 777 1200.

Vriendelijke groet Yentl (van Qurrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-06 17:27
Anoniem: 668422 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:13:

snip

De afgelopen 10 jaar zijn de energieprijzen gestegen, hier is in deze berekening nog geen rekening mee gehouden.

snip
Waar is Zonnigtype heen vraag ik mij af op zo'n moment.......

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zonnigtype zal je vertellen dat de kwh stroomprijs in 2002 0,08 (stroom en transport) was, en het nu 0,06 (stroom) is, als ik zijn grafieken goed interpreteer.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Interessant. Ik zit nu op GreenChoice waar ik best te vreden over ben maar mijn contract loopt af dus ik zit rond te kijken. Qurren heeft een aantrekkelijk aanbod: 0,1872 in de piek en 0,1740 in de dal. Ik krijg dan als welkomstaanbod 87,50 korting op het eerste jaar (contract ook voor 1 jaar). Bij GreenChoice heb ik nu 0,1929 in de piek en 0,1792 in de dal.

Nu kan ik bij Qurrent ook kiezen voor een windtegoed bij 1 jaar ter waarde van 75 euro. Maar als ik uit ga van de minimale opbrengsten kom ik nog niet op die 87,50 welkomstkorting uit.

Zie ik iets over het hoofd of lijkt Qurrent zonder WindTegoed de goedkoopste oplossing? :)

Edit: zie nu net dat bij het WindteGoed ook 60 euro welkomstkorting geld voor het eerste jaar. Dat veranderd de zaak alweer...

[ Voor 9% gewijzigd door Henkie-Jan op 06-01-2016 13:58 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Anoniem: 668422 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:13:
Je voordeel is als volgt berekend: 250kWh + meeropbrengst * aantal tegoeden * het kale leveringstarief (ongeveer 5 cent) + korting vastrecht (€2,59)= waarde windtegoed * 5 jaar - aanschafprijs.
Als je nu bij tarieven kijkt is de kale leverprijs 0,0326 of zelfs 0,0312 bij 2 jaar vast. Daarmee maak je dus zelfs na 5 jaar verlies op de investering bij opbrengst van 250.

250 * 0,0312 + 2.59 * 5 jaar - 75 = € -23,05. daarmee moet je dan ook nog eens 5 jaar lid blijven anders vallen de verliezen hoger uit, daarbij heb je dan nog kans dat ze over 2 jaar de tarieven verhogen en je dus bij een duurdere leverancier zit.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Nou, ik krijg 1 gratis windtegoed zelfs al bij een 1 jarigcontract... En dus plus 60 euro korting. Zie: https://www.qurrent.nl/windtegoed Moet daar bij wel vermelden dat ik alleen electra afneem en geen gas.

*knip*, voor dit soort zaken is er V&A

Edit: als ik inderdaad met jou tarieven bereken kan ik beter kiezen voor het pakket zonder windtegoed want daarmee heb je al direct 87,75 in de pocket...

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2016 16:43 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

[ Voor 90% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2016 16:44 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 16:55

[ Voor 81% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2016 16:44 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:29
Modbreak:Het is niet de bedoeling om hier referrals/kortingscodes met elkaar te delen. Je kunt daar V&A voor gebruiken bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik ben nu een jaar bij Qurrent en krijg de aanbieding te verlengen:

Huidig maandbedrag is €85 (€25 stroom, €60 gas)

Aanbiedingen:

1 jaar Prijs Zeker, 1 Windtegoed cadeau t.w.v. € 55, nieuw maandbedrag € 90
2 jaar Prijs Zeker, 1 Windtegoed cadeau t.w.v. € 55, nieuw maandbedrag € 90
3 jaar Prijs Zeker, 2 Windtegoeden cadeau t.w.v. € 110, nieuw maandbedrag € 90

* Het hierboven genoemde nieuwe maandbedrag is een indicatie. Het is gebaseerd op het historisch verbruik op jouw adres. Het is mogelijk dat je nieuwe maandbedrag hoger is dan je huidige maandbedrag. Dit kan veroorzaakt worden omdat je onlangs je maandbedrag naar beneden hebt bijgesteld. De jaarnota stellen we nog op. Dit doen we ongeveer 4 tot 6 weken na afloop van je huidige contract.

Als ik niets doe krijg ik variabel tarief zonder windtegoed.

Ik kan eigenlijk moeilijk inschatten of ik dit nu wel of niet moet doen. Ik wil eigenlijk niet langer dan 1 jaar vast zitten, eventueel 2 als het echt een goede deal is. Tips? :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Tip?
Vul je jaarverbruik in op een vergelijkingssite en dan weet je of je een goede deal hebt.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 18:59
Tourniquet schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:36:
Ik ben nu een jaar bij Qurrent en krijg de aanbieding te verlengen:

Huidig maandbedrag is €85 (€25 stroom, €60 gas)

Aanbiedingen:

1 jaar Prijs Zeker, 1 Windtegoed cadeau t.w.v. € 55, nieuw maandbedrag € 90
2 jaar Prijs Zeker, 1 Windtegoed cadeau t.w.v. € 55, nieuw maandbedrag € 90
3 jaar Prijs Zeker, 2 Windtegoeden cadeau t.w.v. € 110, nieuw maandbedrag € 90

* Het hierboven genoemde nieuwe maandbedrag is een indicatie. Het is gebaseerd op het historisch verbruik op jouw adres. Het is mogelijk dat je nieuwe maandbedrag hoger is dan je huidige maandbedrag. Dit kan veroorzaakt worden omdat je onlangs je maandbedrag naar beneden hebt bijgesteld. De jaarnota stellen we nog op. Dit doen we ongeveer 4 tot 6 weken na afloop van je huidige contract.

Als ik niets doe krijg ik variabel tarief zonder windtegoed.

Ik kan eigenlijk moeilijk inschatten of ik dit nu wel of niet moet doen. Ik wil eigenlijk niet langer dan 1 jaar vast zitten, eventueel 2 als het echt een goede deal is. Tips? :P
Wat heb je uiteindelijk gedaan.
Ik krijg het zelfde aanbod, hiervoor Greenchoice gehad. Alleen maar weggegaan omdat het verlengingsaanbod echt belabberd was, 2,5 cent per eenheid hoger dan wat ik betaalde :X

De tarieven bij Qurrent verlengen zijn acceptabel. Maar het wind te goed is natuurlijk om klanten te locken.
Als ik naar de berekening kijk zoals qurrent hem hierboven geplaatst heeft:
Je voordeel is als volgt berekend: 250kWh + 0 (meer opbrengst) * 1 * 0,034 (ongeveer 5 cent) + korting vastrecht (€2,59)=€ 11,099 * 5 jaar - aanschafprijs = € 55,45. Niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Qurrent normaal 0,1791 (250kwh gratis € 564,15) vs Greenchoice 0,1649 *3400= 560,66
Qurrent gas 0,5637 vs Greenchoice 0,5318

Doordat ik nogal wat woning moet verwarmen kost me dat gemiddeld ~2400m3 per jaar / € 76,56 meer bij Qurrent (misschien tijd hier eens wat te gaan verduurzamen) maar dat is een ander verhaal.
Ik overweeg nu gas en elektra uit elkaar te trekken.

Wat ik wel gezien heb in de vergelijkers is dat ik niet voor een hoofdprijs tarief ga met een eenmalige welkomstbonus. Maar ja dit wordt iets met bomen en bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

thefox154 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Wat heb je uiteindelijk gedaan.
Ik krijg het zelfde aanbod, hiervoor Greenchoice gehad. Alleen maar weggegaan omdat het verlengingsaanbod echt belabberd was, 2,5 cent per eenheid hoger dan wat ik betaalde :X

De tarieven bij Qurrent verlengen zijn acceptabel. Maar het wind te goed is natuurlijk om klanten te locken.
Als ik naar de berekening kijk zoals qurrent hem hierboven geplaatst heeft:
Je voordeel is als volgt berekend: 250kWh + 0 (meer opbrengst) * 1 * 0,034 (ongeveer 5 cent) + korting vastrecht (€2,59)=€ 11,099 * 5 jaar - aanschafprijs = € 55,45. Niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Qurrent normaal 0,1791 (250kwh gratis € 564,15) vs Greenchoice 0,1649 *3400= 560,66
Qurrent gas 0,5637 vs Greenchoice 0,5318

Doordat ik nogal wat woning moet verwarmen kost me dat gemiddeld ~2400m3 per jaar / € 76,56 meer bij Qurrent (misschien tijd hier eens wat te gaan verduurzamen) maar dat is een ander verhaal.
Ik overweeg nu gas en elektra uit elkaar te trekken.

Wat ik wel gezien heb in de vergelijkers is dat ik niet voor een hoofdprijs tarief ga met een eenmalige welkomstbonus. Maar ja dit wordt iets met bomen en bos.
Ik heb eerlijk gezegd er (nog) niets mee gedaan. Ik vind dit aanbod niet transparant genoeg en had/heb even geen zin/tijd om me hier in te verdiepen en ik wil wel 100% snappen waar ik "ja" tegen zou zeggen. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Valt mij op dat jullie nogal zitten met het maandbedrag en het afnemen van 1 of meerdere windtegoeden.
Het maandbedrag is toch gebaseerd op het histories verbruik waarna uiteindelijk bij de jaarafrekening, of eindafrekening je moet bijbetalen of terug ontvangt. Is is aan je zelf om in een lopend jaar te kijken of het maandbedrag overeenkomt met je huidig verbruik. Op "Mijn Qurrent" kan je jou verbruik goed monitoren.

Wat windtegoed betreft ontvang je 250 kWh tegen een vergoeding van de kale energie + GVO. Daarnaast krijg je een korting op de leveringskosten die kan oplopen tot max. 36,30 euri en dat 5 jaar lang.
(Eventuele wetswijziging zou kunnen resulteren dat er geen energiebelasting en/of opslag duurzame energie meer betaald hoeft te worden, maar dit is koffiedik kijken.)
Kortom een winddeel bij qurrent levert altijd voordeel, mits je die 5 jaar uitzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300000

Hi all, Ik heb een vraagje, ik lever zelf ook terug via zonnepanelen waardoor mijn gebruik meestal heel laag ligt (rond de 2 Kw per dag gemiddeld, de eerste dagen dat ik mijn Qurrent account geactiveerd had kreeg ik 4 KW gemiddeld teruggeleverd van de 2 windmolentegoeden met windkracht 3 , dat is dus 200% van mijn huiselijk gebruik, nu heb ik daarna een sterk aflopende lijn opgemerkt van windtegoed terwijl de windkracht aanzienlijk hoger heeft gelegen op een dag dat ik maar 0.5 kilowatt heb mogen ontvangen (een heel laag liggende stampeed regeling ???) en die trend houd vast..
Nu kom ik nog maar tot 125% van mijn huiselijk gebruik...het lijkt er sterk op dat Qurrent de opgewekte stroom aanpast aan de gebruiker...(spicy detail , ik woon in Willemstad ...een steenworp van de windmolens van Qurrent waar ik dus dagelijks voorbij kom op weg naar werk) dus zoveel verlies zullen ze niet hebben op de kabelweerstand :-)

https://scontent-ams3-1.x...612d1e4a5422a&oe=57F50EB3

blauw is 2 windtegoeden

ik zou graag vergelijken met iemand die wel standaard meer gebruikt dan wat zijn windtegoeden zijn.
Pagina: 1